Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 15:58
Goedenavond, sinds eerder deze avond wilt mijn Macbook Pro 15 uit 2011 niet meer opstarten. De situatie is ontstaan na het volgende. Op bootcamp was ik bezig met het spelen van een spel. Daarna nog wat op internet gezeten waarna ik mijn MacBook opnieuw heb opgestart. Onder Lion heb ik een aantal school zaken gedaan waarna ik weer bootcamp wou opstarten. Tijdens de restart, waarbij ik alt ingedrukt had, gebeurde er niks. Het gebruikelijke geluid kwam op de laptop en het beeldscherm ging een soort van aan. Er verschijnt echter niks en het beeldscherm blijft zwart. De sensor vooraan doet het gewoon, echter het toetsenbord en randapparatuur niet.

Ik heb al van alles geprobeerd om de laptop opnieuw op te starten. Daarbij heeft helaas nog niks mogen helpen.

- pram en nvram reset
- cmd en r
- sht, ctrl en alt
- efi
- originele ram
- met magsafe en internet kabel
- met magsafe en zonder internet kabel

Zo kan ik nog wel even verder gaan. Wanneer de laptop uitstaat en ik schijn met een lamp door het logo aan de achter kan, dan zie ik deze duidelijk opdoemen. Wanneer de laptop aangezet wordt is het licht dat ik erdoor heen schijn amper waar te nemen.

Is er iemand die mij verder kan helpen of die een diagnose kan geven vanuit zijn eigen ervaringen?

(MacBook bevat een Samsung 830 sinds maart en Corsair 8gb sinds januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een SMC reset ? (gezien je keyboard niet lijkt te reageren)

pram/nvram reset ook meerdere keren achter elkaar gedaan ? (2, 3x ?)
en alleen option key deed niets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Macbook uit 2011, daar zit nog gewoon garantie op. Langs de winkel/AppleStore dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Inderdaad gisteren en ook vandaag de smc reset nog een paar keer geprobeerd, net als de pram en nvram reset. Niks helpt tegen het probleem. Lampje van de macsafe brand wel gewoon (opgeladen dus groen) toetsenbord, ook externe, en andere randapparatuur werken niet. Geen capslock of toetsenbord verlichting. Wat is aan te raden, langs bij de mediamarkt (waar ik hem in januari heb gekocht) of een afspraak maken bij Apple in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
laquaezzi schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:26:
Inderdaad gisteren en ook vandaag de smc reset nog een paar keer geprobeerd, net als de pram en nvram reset. Niks helpt tegen het probleem. Lampje van de macsafe brand wel gewoon (opgeladen dus groen) toetsenbord, ook externe, en andere randapparatuur werken niet. Geen capslock of toetsenbord verlichting. Wat is aan te raden, langs bij de mediamarkt (waar ik hem in januari heb gekocht) of een afspraak maken bij Apple in Amsterdam?
MediaMarkt stuurt hem op terwijl de Apple store je misschien direct kan helpen ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
BillSpaarbank schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:46:
[...]

MediaMarkt stuurt hem op terwijl de Apple store je misschien direct kan helpen ;)
Daar dacht ik dus ook al aan, toch maar even langsgaan van de week.
Pagina: 1