Reizen naar VS: linux, ssh & truecrypt

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Eind van de week reis ik naar de VS met medeneming van mijn laptop met daarop linux, open-ssh en truecrypt. Kan dit problemen geven i.v.m. regelgeving m.b.t. encryptie? Hoe reageren de gorilla's van de grensbewaking op een OS dat ze niet kennen? Wat zijn de do's en don't's (grapjes uithalen met die lui) als je je laptop mee neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vooropgesteld dat de kans zeer klein is dat ze meer vragen dan 'kun je 'm aanzetten' (bij het verlaten van de VS overigens wegens veiligheid, niet bij het aankomen), kun je als je het zekere voor het onzekere wilt nemen beter je data thuislaten en die er via 't internet in de VS weer op zetten.

En nee, crypto-software importeren is geen probleem. Exporteren in de genoemde gevallen ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 09-09-2012 20:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik Truecrypt met Windows, en mijn werklaptop gebruikt ook nog Bitlocker. Nog nooit problemen mee gehad. Heb je een reden om je zorgen te maken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je iets op je laptop staan wat zij niet mogen zien : Dan eraf halen...

Voor de rest niet te druk over maken, ze kunnen je vragen om hem te booten etc maar zolang jij daar niet panisch op gaat reageren of moeilijk doen omdat je je truecrypt pw niet wilt intypen als hun er om vragen is er niets aan de hand.

Heb je echte privacy-data die anderen niet mogen zien dan gewoon eraf halen. Weigeren van tonen gaat je enkel maar problemen geven.

Oftewel : Je kunt het jezelf zo moeilijk en makkelijk maken als je zelf wilt. Werk jij gewoon mee als je iets gevraagd wordt (zeer kleine kans dat je uberhaupt de vraag krijgt maar ok) dan ben je er in 5 minuten weer weg. Ga jij tegenwerken omdat jij je wilt beroepen op privacy etc dan kan je de toegang tot het land ontzegt worden, of je kan 5 uur lang in een holding cell terechtkomen.

Maar laat ik voorop stellen : Misschien vragen ze om hem aan te zetten, maar de kans dat ze echt in je data willen kijken is extreem klein als je niet al van te voren op een watchlist staat (en dat kan je over het algemeen zelf wel inschatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan hiervoor prima terecht op websites met regels voor import en export naar en van de VS. Je kan ook eventueel bij de ambassade terecht. Maar zolang het je eigendom is, mogen ze er niet zomaar iets mee doen. Je hebt 't encrypt omdat je dingen privé wilt houden.

Het moge duidelijk zijn dat dit niet een vraag is die je op deze manier hier kan stellen, je toont geen enkele inzet of vooronderzoek. Daarom gaat dit topic op slot.

Ben je het er niet mee eens, dan kan je je ei kwijt in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.