Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tv voor op mijn slaapkamer waar ik voornamelijk films op wil kijken en af en toe op wil gamen (consoles). Het probleem is dat ik een 26 of 27 inch tv wil die een resolutie van 1920x1080 ondersteunt en minimaal 100hz heeft. Volgens de pricewatch is er niet zo'n tv leverbaar in Nederland. Mijn budget is max 425 euro.

Ik kan wel voor een 24" gaan waar er toevallig een van is die aan mijn eisen voldoet, de Philips 24PFL3507H, al ben ik bang dat deze waarschijnlijk toch te klein is voor films. Anders word het een 32" en die is waarschijnlijk weer te groot voor mijn kamer. Niet voor films misschien maar wel voor games. Ik denk dat ik daar nogal duizelig van ga worden :S.

Wat ik hoop hier te horen is dat er wel zo'n tv is maar dat die bijv. niet in de pricewatch geïndexeerd is of dat er zo'n tv binnenkort komt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14
Onder de 32" kom je weinig tv's tegen met écht 100Hz, die Philips PFL3507 is bijvoorbeeld ook geen echte 100Hz. Maar hoe ver zit je er vanaf? Want 32" is op een meter of 2 afstand al prima te doen. Of heb je al snel last ervan dat je duizelig wordt?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer Metroid Prime gespeeld op een 32" tv bij een vriend vanaf een meter afstand. En vooral toen ik in morph ball modus zit werd ik duizelig. Ik heb normaal gesproken daar geen last van dus ik ben niet overgevoelig daarvoor. Ik moet er wel bijzeggen dat het een oude crt tv was.
De afstand zal waarschijnlijk variëren als het een tv kleiner is dan 32". Dan komt die voornamelijk op mijn tv meubel te staan op 2 meter afstand vanaf waar ik ga zitten. Op andere momenten wil ik hem recht voor mijn bed zetten en dan is het zo'n 1,60 meter maar dat is dus alleen als de tv kleiner is dan 32".

Wat bedoel je trouwens met geen "echte" 100hz en hoe kan je dat zien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 19:50 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14
1 meter afstand is ook wel erg dichtbij en in een rollende bal zitten kan vrij misselijkmakend zijn :+ Als je écht 100Hz wilt, dan zou ik toch 32" overwegen, dan heb je tenminste wat keuze ;)

Die PFL3507 is geen echte 100Hz, maar is softwarematig 100Hz gemaakt. Het paneel van de 3507 is dus gewoon 50Hz. Overal waar er dingen als 'Perfect Motion Rate' (Philips) of 'Clear Motion Rate' (Samsung) of andere crap achter staat kan je minimaal door de helft delen om de échte Hz te krijgen, want het is allemaal gelul.

[ Voor 46% gewijzigd door Hahn op 09-09-2012 19:51 ]

The devil is in the details.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt meer onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A