Beste mede-tweakers,
Ik ben van plan om 2 SSD's aan te schaffen. Na een periode van lezen en uitzoeken ben ik uiteindelijk gekomen op 2 kanshebbers. De intel 330 180GB en de Samsung 830 256GB.
de 180GB kost ongeveer 125 euries en de samsung zit op de 170 euro.
Mijn "rationele afweging":
Hieruit kwam de Samsung 830 toch echt als de winnaar uit.. Dus rationeel moet ik voor de Samsung 830 256GB gaan en niet zeiken over het prijsverschil.
Echter is er 1 extra factor die meespeelt. Als ik koop dan worden het er 2 en dan in een RAID1 configuratie, performance verlies vind ik minder erg dan dataverlies afgezien van de backups die je nog eens maakt.
Nu kan ik eventueel ook nog kiezen om de 2 merken te mixen (ik weet... niet een geweldig idee) dus 1 van 180GB en 1 van 256GB.
Dan de configuratie als volgt:
1 x RAID1 , 180GB Partitie (OS+documents)
1 x VOLUME, 76 GB Windows 7 VM.
Iemand nog aanvullende tips die ik wellicht over het hoofd zie?
Ik ben van plan om 2 SSD's aan te schaffen. Na een periode van lezen en uitzoeken ben ik uiteindelijk gekomen op 2 kanshebbers. De intel 330 180GB en de Samsung 830 256GB.
de 180GB kost ongeveer 125 euries en de samsung zit op de 170 euro.
Mijn "rationele afweging":
Intel 330 180GB | Samsung 830 256GB | ||
---|---|---|---|
Voordeel | Weging | Voordeel | Weging |
Goedkoper | 4 | Grootte | 3 |
Write sneller | 1 | Betrouwbaarder | 5 |
Zuiniger (stroom) | Geen weging | ||
Read sneller | 2 | ||
Totaal | 5 | Totaal | 10 |
Hieruit kwam de Samsung 830 toch echt als de winnaar uit.. Dus rationeel moet ik voor de Samsung 830 256GB gaan en niet zeiken over het prijsverschil.
Echter is er 1 extra factor die meespeelt. Als ik koop dan worden het er 2 en dan in een RAID1 configuratie, performance verlies vind ik minder erg dan dataverlies afgezien van de backups die je nog eens maakt.
Nu kan ik eventueel ook nog kiezen om de 2 merken te mixen (ik weet... niet een geweldig idee) dus 1 van 180GB en 1 van 256GB.
Dan de configuratie als volgt:
1 x RAID1 , 180GB Partitie (OS+documents)
1 x VOLUME, 76 GB Windows 7 VM.
Iemand nog aanvullende tips die ik wellicht over het hoofd zie?
Als alles fout gaat: Reset.