[issue] Win7 ziet mijn schijf opeens niet

Pagina: 1
Acties:

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-01 10:46
Beste Tweakers,

Helaas heb ik veel geprobeerd maar niks heeft nog mogen baten. Mijn externe schijf een WD1TB wordt opeens niet meer herkent het lijkt erop dat dat fat table niet meer gevonden kan worden. Windows 7 ziet mijn schijf echter zegt deze gebruikt 0 bytes van de 0 bytes. Er stond echter 300gig aan data op.

Nu heb ik via Testdisk al gekeken of ik de partitie als nog kon terug vinden dit werkt niet. Hij scant heel mijn disk en geeft zelf ook al aan dat de disc een invalid FAT boot sector bevat. Doe ik iets fout of weet iemand hoe ik de data nog eventueel terug kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.vanierselfotografie.nl/disk.jpg

Alvast bedankt!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
Met het gratis programma Getdataback kom je vermoed ik al een heel end: http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

• maniace
Krijg continue een i/o error 23

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Cave_Boy schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:51:
Met het gratis programma Getdataback kom je vermoed ik al een heel end: http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
Je kan gratis zien of het werkt. Om de data terug te krijgen moet je betalen.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
PilatuS schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:02:
[...]

Je kan gratis zien of het werkt. Om de data terug te krijgen moet je betalen.
O sorry dat wist ik niet. Is nieuw voor mij.

• maniace
Waar het mij omgaat is waarom dat windows blijft zeuren over dat ik hem moet formatteren als ik dat doe ben ik waarschijnlijk gewoon alles compleet kwijt. En nu is er toch nog een kans om er wat uit te krijgen toch?

Want het grootste probleem is volgens mij nu dat windows helemaal geen volume kan zien van de disk.

[ Voor 19% gewijzigd door maniace op 09-09-2012 19:05 ]

• PilatuS
  • Niet online
maniace schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:04:
Waar het mij omgaat is waarom dat windows blijft zeuren over dat ik hem moet formatteren als ik dat doe ben ik waarschijnlijk gewoon alles compleet kwijt. En nu is er toch nog een kans om er wat uit te krijgen toch?

Want het grootste probleem is volgens mij nu dat windows helemaal geen volume kan zien van de disk.
Je zal toch met een data recovery programma aan de slag moeten gaan.

• maniace
Zoals ik al zei Testdisk maar ook deze geeft errors aan op de schijf

• PilatuS
  • Niet online
maniace schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:54:
Zoals ik al zei Testdisk maar ook deze geeft errors aan op de schijf
Maakt niet uit dat ie fouten geeft. Ik heb met GetDataBack data terug gehaald terwijl er constant pagina's aan errors voorbij kwamen.

Verwijderd

Pak HDtune en lees eerst je SMART data eens uit.

• maniace
PilatuS schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:56:
[...]

Maakt niet uit dat ie fouten geeft. Ik heb met GetDataBack data terug gehaald terwijl er constant pagina's aan errors voorbij kwamen.
Testdisk heeft gedraaid de analyse deze duurde heel de middag echter kwam er toch uit dat ie geen partitie meer kon zien.

• maniace
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:56:
Pak HDtune en lees eerst je SMART data eens uit.
Helaas ook hier I/O errors

• maniace
Ondertussen ziet windows 7 de disk als RAW maar geen idee hoe ik er in hemelsnaam weer FAT32 van kan laten maken. Maar als ik hem nu quick format doe is de kans groot dat ie de data niet meer heeft lijkt me?

• PilatuS
  • Niet online
maniace schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:46:
Ondertussen ziet windows 7 de disk als RAW maar geen idee hoe ik er in hemelsnaam weer FAT32 van kan laten maken. Maar als ik hem nu quick format doe is de kans groot dat ie de data niet meer heeft lijkt me?
Als je iets toe te voegen hebt kan je het vorige bericht aanpassen. 3x achter elkaar posten en het topic daarmee omhoog schoppen is niet de bedoeling.

Dat de schijf niet meer lekker is mag duidelijk zijn. Ga aan de slag met recovery software als je de data terug wil hebben. Eigenlijk zou dit natuurlijk niet nodig zijn als je backups had gemaakt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

het is een externe disk. Hang dat ding eerst eens normaal aan je PC (dus behuizing openslopen, HDD er uit, PC kast open, etc) en kijk dan eens of ie de boel wel ziet.

Kan zomaar zijn dat de USB controller in je casing naar de gort is...is mij ook wel eens overkomen. WIl niet zeggen dat je data weg is.

Sidenote: als windows zegt formatteren: eerst met een linux bootdisk aan de slag om te kijken of je de boel dan wel kunt lezen. Windows is soms wat hardleers, danwel zwaar bijziend als het om leesbare schijven gaat :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maniace
Klopt linux ubuntu net geprobeerd maar die zag de schijf ook niet. En de disk is al rechtstreeks op mijn pc aangesloten was het eerste wat ik gedaan had.

En Pilatus wat denk je dat ik al die tijd geprobeerd heb? Zowel PC inspector als Testdisk geven de I/O nr 23 errors.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:54 ]

Pagina: 1