Toon posts:

Op zoek naar een efficiente printer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op dit moment in bezit van een HP Photosmart Plus printer met de HP364 Cartridges, maar deze zijn op mysterieuze wijze telkens binnen een mum van tijd leeg. Zelfs als ik binnen 3 maanden hooguit 50 pagina's heb geprint geven deze na een tijd al weer aan dat ze leeg zijn. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik belazerd word door mijn eigen printer, aan de andere kant zou het kunnen dat er met een XL cartridge misschien maar 50 pagina's tekst mee geprint kunnen worden terwijl HP als marketing op de cartridges schrijft dat er tot 750 pagina's mee kunnen.

In iedergeval, ik ben deze printer best wel zat gezien ik de inktkosten te hoog vind en ik niet wil kliederen met het zelf bijvullen van deze cartridges. Daarnaast speelt het feit dat de printer na 5 minuten pas verbinding heeft met het wifi netwerk ook een rol.

Ik denk dat ik mijn printer dus zal willen vervangen voor een efficientere printer. Er hoeven van mij totaal geen onnozele fratsen op te zitten, maar als ze er wel op zitten dan neem ik daar ook wel genoegen mee.
Helaas zie ik door de onduidelijke duidingen op capaciteit en inhoud van cartridges bij printers en door de sowieso onduidelijke informatie over welke cartridges bij welke printer nodig zijn het bos niet meer.

Ik heb eigenlijk nooit een andere printer dan een HP printer gehad, maar ik sta open voor elk merk. Ik heb vaak gehoord dat zakelijke printers efficienter zijn en sowieso goedkopere cartridges meeleveren, maar dat lijkt de laatste tijd ook te veranderen. Zo gebruiken de goedkopere HP Officejet printers gewoon photosmart cartridges (HP 364). Daar sta ik dus niet echt meer op te wachten.

Ik print niet erg veel, en dat maakt het nog iets moeilijker. Ik heb namelijk gedacht aan het aanschaffen van een Laserprinter, maar deze schijnen het alleen waard te zijn als je veel documenten print. Ik heb niks met fotoprinten, maar vind wel dat ik fatsoenlijk in kleur moet kunnen printen.

Als er iemand is die WEL door de bomen het bos kan zien, laat dan alstublieft een reactie achter, want ik weet het even niet meer. In mijn ogen staan printerfabrikanten tegenwoordig op een lijn met politici en maffiagroeperingen.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik gebruik zelf al mijn hele leven lang Brother printers, en sinds een jaar of 5 gebruik ik enkel nog maar imitatie cartridges. Ik heb nog nooit problemen gehad met deze cartridges en ze kosten maar €1,95 bij de webwinkel waar ik ze vandaan haal. Heb zeker in totaal meer dan 200 imitatiecartridges verslonden.

Weet niet of ik hier zomaar een link mag neer planten, maar mocht je interesse in de site hebben dan kan ik je altijd een prive bericht sturen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-03 07:45
Al eens overwogen / gekeken om neppe inktcartridges te nemen van een winkel of Ebay?

Ik heb zelf ook een HP printer die dezelfde patronen gebruikt. Ik print ook niet veel maar ik kies op Ebay eigenlijk altijd een XL variant. Werkt erg goed en ja ik kan misschien niet de aangegeven hoeveelheid printen behalen maar ik ben wel een stuk goedkoper uit met mijn printjes. De printjes die ik maak zijn van ruim voldoende kwaliteit voor mij.

http://www.ebay.nl/sch/i...._sacat=See-All-Categories

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

Toch is de laserprinter optie geen slechte. Heb jaren geleden eens een HP2430dtn gekocht voor 90 euro met een half lege toner, maar die doet het nog steeds. Daarnaast een oudere HP 8450 kleurenprinter waarvan ik de (originele) inktcartridges vaak via Marktplaats scoor (scheelt meer dan 50%).
Beide hebben netwerk, alleen de Laserjet staat eigenlijk altijd aan.
Dit werkt voor mij erg prettig.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:35:
Ik print niet erg veel, en dat maakt het nog iets moeilijker. Ik heb namelijk gedacht aan het aanschaffen van een Laserprinter, maar deze schijnen het alleen waard te zijn als je veel documenten print. Ik heb niks met fotoprinten, maar vind wel dat ik fatsoenlijk in kleur moet kunnen printen.
Ze zijn ook handig als je de printer niet vaak gebruikt. Ik vermoed dat het probleem in jouw geval is dat je soms de printer enkele weken niet gebruikt. Het gevolg is dat de inkt opdroogt en de volgende keer dat je print worden dan de printkoppen schoongespoeld - met jawel, inkt.

Een laserprinter gebruikt geen inkt maar poeder en heeft dus niet het probleem dat het opdroogt. Wil je geen gezeur met de printer en cardridges doe jezelf een plezier en koop een laserprinter. Geen gezeur met cardridges die constant leeg zijn, een laserprinter doet echt honderden pagina's. Als je ooit de toner moet vervangen zul je misschien wel even schrikken van de prijs maar hou dan in gedachte dat de toner waarmee laserprinters geleverd worden veelal slechts deels gevuld zijn en nieuwe volledige gevulde nog veel langer mee gaat. Wil je echt een 'no frills' kleurenlaserprinter dan kan ik de de Samsung CLP-325 aanraden, doet hier perfect wat ervan verwacht wordt. Hij heeft ook een broertje welke is voorzien van een netwerkaansluiting, de CLP-325w. Heb zelf de niet-netwerk versie gekozen omdat die stukken goedkoper is en de homeserver sowieso 24/7 draait - Samsungs Linux drivers doen het prima :).

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD