Toon posts:

Game PC 550€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hye! :D

Ik wil zelf een game systeem samenstellen van om en bij 550euro. Ik wil bestellen bij power4pc.be omdat ik in België woon en zo de verzendkosten laag kan houden. Overclocken zal met deze voeding net wel lukken zeker binnen een jaartje?

Systeem zal dienen voor games (Assassins creed, Starcraft, Guild wars, Diablo, CoD). Ik verwacht geen super prestaties. Maar een spel als GW2 moet toch op 30fps lukken? :p

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 68,50€ 68,50
1Cooler Master Elite 335U€ 32,62€ 32,62
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 54,95€ 54,95
1Western Digital Caviar Blue WD5000AALX, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Freezer 13€ 22,50€ 22,50
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 169,90€ 169,90
1Corsair Builder CX430 V2€ 38,94€ 38,94
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 34,20€ 34,20
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 507,56

Als HDD zou ik die Western Digital Caviar Blue willen maar er staat geen prijs bij dat product, dus heb ik een HDD genomen die overeenkomt qwa prijs.

Enige opmerkingen?

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:36
Waarom neem je 2 verschillende harddisks?

Verwijderd

Topicstarter
boe.i schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:08:
Waarom neem je 2 verschillende harddisks?
Die ene heeft geen prijs (Western Digital Caviar Blue WD5000AALX, 500GB), daarom nam ik een andere die ongeveer even duur was om de prijs even te simuleren.

Verwijderd

Kijkend naar reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012 dan zie ik dat je nog een paar tientjes over hebt en dat er in het basis gamesysteem gekozen wordt voor een 7850. Kun je je budget nog ietsje oprekken om er een betere graka in kwijt te raken?

Verder zou ik zeker aanbevelen om een SSD ipv een normale HDD erin te zetten en wellicht na wat sparen er alsnog een extra HDD bij te zetten (weinig kosten, erg makkelijk). Een SSD is een verademing om in iedere PC te hebben. De beste upgrade die ik ooit gedaan heb!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, die 7850 zit er al in. :D (Club3D Radeon HD 7850 royalQueen)
Ik ben van plan om het andersom te doen. Nu men HDD kopen en wat later een SSD bijstoppen.

Nog opmerkingen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Als je later pas een SSD gaat kopen, dan moet je dan ook weer Windows op die schijf installeren. Ik zou eerder nu eerst een SSD kopen en als je echt krap bij kas zit later een HDD erbij doen (en als je niet krap bij kas zit, gelijk erbij doen), dan andersom.

The devil is in the details.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 23:51

amas

Law of Nature: Chaos

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:18:
Verder zou ik zeker aanbevelen om een SSD ipv een normale HDD erin te zetten en wellicht na wat sparen er alsnog een extra HDD bij te zetten (weinig kosten, erg makkelijk). Een SSD is een verademing om in iedere PC te hebben. De beste upgrade die ik ooit gedaan heb!
+1
Een SSD kan ook ik sterk aanraden. Eventueel vervang je je HDD door een pricewatch: Samsung 830 series 128GB. Dat past nog binnen je budget.
Voor de rest een top systeem. Wellicht kun je de koeler nog aanpassen naar een pricewatch: Scythe Mine 2

Ik zie net dat je een bericht hebt geplaatst. Let wel dat als je later een SSD erbij doet, dat je Windows opnieuw moet installeren. Je kunt natuurlijk een image maken, maar SSD's werken het best bij een nieuwe installatie.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
Ging net vragen wat zoiets kost. :D
Ik zal het eens bekijken... Is het de bedoeling dat je alle bestanden op zo een SSD plaatst? Of alleen prog's die je vaak gebruikt?

Verwijderd

Als het past alles, anders wat je vaak gebruikt ;)

• Hahn
Je wilt er vooral zaken op zetten die lang duren om te laden, zoals Windows, Photoshop, Office, spellen. Lichte programma's en films enzo hebben niet zoveel baat bij een SSD, maar als het past, waarom niet.

• amas

amas

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:57:
Ging net vragen wat zoiets kost. :D
Ik zal het eens bekijken... Is het de bedoeling dat je alle bestanden op zo een SSD plaatst? Of alleen prog's die je vaak gebruikt?
Het idee is dat je alle programma's en games etc... op de SSD zet, en dan hele grote bestanden als films, game iso's of een muziekcollectie op de HDD. Als je alleen een SSD moet je daar natuurlijk alles op zetten. Maar de €/GB van SSD's is veel hoger dan bij HDD's. Dus bestanden die je één keer aanklikt en die daarna de HDD/SSD niet meer aanspreken hoef zet je daarom op een HDD.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Games hoeven niet noodzakelijk hoor. Die laden alleen wat sneller, maar per saldo levert het niet meer frames op.

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:01:
Games hoeven niet noodzakelijk hoor. Die laden alleen wat sneller, maar per saldo levert het niet meer frames op.
Hangt er vanaf welk spel, maar ik vind het toch wel fijn dat m'n spellen binnen een paar seconden opgestart zijn en dat tussendoor levels laden ook maar enkele seconden duurt :Y)

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:02:
Hangt er vanaf welk spel, maar ik vind het toch wel fijn dat m'n spellen binnen een paar seconden opgestart zijn en dat tussendoor levels laden ook maar enkele seconden duurt :Y)
Ik vond de winst dik tegenvallen, eerlijk gezegd. Als het kan is het lekker, maar heel nodig vind ik het niet.

Alleen Skyrim heeft er wel redelijk wat baat bij, maar goed, om het daar nu alleen voor te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 20:04 ]

• amas

amas

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:03:
[...]

Ik vond de winst dik tegenvallen, eerlijk gezegd. Als het kan is het lekker, maar heel nodig vind ik het niet.

Alleen Skyrim heeft er wel redelijk wat baat bij, maar goed, om het daar nu alleen voor te doen.
Ook bij Diablo en GW2 kan ik het goed merken dat de gebieden sneller laden. Als ik met andere mensen speel die een HDD hebben, dan kan ik vaak al sneller beginnen met lopen. Toch wel fijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een laptop dus daar kan ik zaken zoals muziek, film... opzetten. Ik heb nu 250gb (laptop) en zit na 2jaar aan 120gb. :D Niet dat ik niet veel gb's vul maar ik ben heel netjes, wel in het opruimen van men laptop dan toch. =D

Ik ben juist even een benchmark aan het zoeken van de verschillende 7850 versies. Zo kan ik kijken waar ik het meeste prestatie per euro uithaal. :D

Edit: Geen interessante benchmark gevonden dus dan hou ik het maar bij deze. :D
http://www.power4pc.be/ad...words=7850&page=1&sort=5a
Indien jullie hier nog een beter Graka tussen vinden mag je het steeds zeggen. Liever niet duurder dan 200€

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 20:22 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou eerder investeren in een Intel CPU setup ipv deze met SSD, als er toch nog ruimte in je budget zit.
Zoniet, gewoon dit aanhouden met harddisk.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:25:
Zou eerder investeren in een Intel CPU setup ipv deze met SSD, als er toch nog ruimte in je budget zit.
Is een i3 2120 beter dan deze die ik nu heb? Of moet ik dan al direct naar een i5 3xxx gaan?
Indien deze niet beter is dan behoud ik deze setup en zal ik investeren in een goede headset.

Btw. Is deze koeler any good? Bij power4pc verkopen ze die Scythe Mine (die iemand aangeraden heeft) niet. Dus dan zou ik een andere moeten nemen.

• amas

amas

Heb je daar ook enige motivatie voor? In het mid-end budget heeft Intel niet echt goede opties. De AMD is voor alle zaken prima. En heeft daarbij 4 kernen, terwijl Intel in dit segment alleen maar dual-cores heeft. Dit gaat zeker in de toekomst een grotere rol spelen.
Het gevoelsmatige verschil tussen een HDD en SSD is vele malen groter dan van Phenom II X4 overstappen naar bv een i3 2120.
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:38:
[...]

Is een i3 2120 beter dan deze die ik nu heb? Of moet ik dan al direct naar een i5 3xxx gaan?
Indien deze niet beter is dan behoud ik deze setup en zal ik investeren in een goede headset.

Btw. Is deze koeler any good? Bij power4pc verkopen ze die Scythe Mine (die iemand aangeraden heeft) niet. Dus dan zou ik een andere moeten nemen.
Ik kijk net even in het assortiment van Power4PC.be en de keuze is nogal beperkt. De Mugen 3 Rev. B is een beest van een koeler, maar wel erg duur, en past denk ik niet in je kast. Arctic maakt trouwens hele degelijke koelers, dus je kunt het beste bij degene blijven die je al hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door amas op 09-09-2012 22:43 ]

Verwijderd

Waarom vind jij meer geld uitgeven aan iets waar je minder van merkt een goed idee?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een intel quad is veel sneller dan deze amd cpu, en veel zuiniger. En ja, ook in games ga je het merken, vooral ajs je de gpu minder hard laat werken bijv.

Een SSD leverd qua gaming maar beperkt voordeel. En het is veel eenvoudiger om er een SSD bij te prikken dan je mobo en cpu upgraden naar intel niveau .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
een ssd maakt je systeem gewoon veel leuker om mee te werken, reageert veel sneller.
Hoeveel fps winst ga je hebben door die intel te nemen? inderdaad ;)

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:33:
Een intel quad is veel sneller dan deze amd cpu, en veel zuiniger. En ja, ook in games ga je het merken, vooral ajs je de gpu minder hard laat werken bijv.

Een SSD leverd qua gaming maar beperkt voordeel. En het is veel eenvoudiger om er een SSD bij te prikken dan je mobo en cpu upgraden naar intel niveau .
Over welk verschil spreken we dan?
Pagina: 1