Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele versterker 2.1 audio, ervaring en advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Bamato
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 14:06
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik thuis een Apple TV 3 gekoppeld staan aan mijn tv en zou graag gebruikmaken van de audio-voordelen die deze aTV biedt.

De nieuwe Apple TV (versie 3) heeft een optische aansluiting en daarom zoek ik naar een simpele versterker met 2.1 boxen erbij geleverd (dus twee boxen, één subwoofer) én een optische aansluiting op de versterker.

Verder hoeft er van mij geen poespas op te zitten (dus geen Home Cinema systemen), hooguit zou ik hem in de toekomst aan mijn tv willen verbinden in plaats van aan mijn aTV door middel van HDMI/RCA.

Ik heb wat rond lopen zoeken op internet, maar heb niet iets kunnen vinden wat precies aan mijn eisen voldoet en wat ook nog redelijk in prijs is (max 200 euro). Aangezien de Tweakers-community aardig groot is, vond ik het een goed idee mijn situatie hier neer te zetten, want ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn zoals ik die voor dezelfde situatie staan/stonden en hier hun ervaringen en/of aanbevelingen over bepaalde producten willen delen.

Graag jullie reacties!

Groeten,

Bamato

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Eerste wat in mij opkomt is iets als een pricewatch: Edifier S530D (Zwart). Want wat jij "simpel" noemt is namelijk niet echt heel standaard. Stereoreceivers met digitale inputs zie je niet heel veel. Reden is dat je met stereo eigenlijk genoeg hebt aan stereo RCA en digitaal (5.1) niet(s) toevoegt. Een losse stereoreceiver/versterker met twee speaker en een subwoofer zal er denk ik niet inzitten, dat ga je niet redden voor 200 euro.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Gewoon een dac met optische ingang en een stereo receiver kopen.

• Bamato
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 14:06
Bedankt FeaR voor je mening! Had inderdaad al de indruk dat mijn wensen niet echt simpel en/of standaard waren. De Edifier S530D ziet er in ieder geval interessant uit, zal hier eens wat reviews van bekijken.

Pacificocean, DAC is inderdaad ook een optie, maar ik vind het eerlijk gezegd zonde iets te kopen wat het signaal omzet. Een volledig nieuw apparaat dat het signaal ten volle kan gebruiken zonder converter heeft toch mijn voorkeur. Niettemin toch bedankt voor je bijdrage!!

[ Voor 39% gewijzigd door Bamato op 09-09-2012 19:53 ]