Black Box 8 Port Nway 10/100Mbps Fast Ethernet Switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Eerst en vooral, ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat dit topic onder de juist categorie staat.

Een tijd geleden heb ik via een kennis een oude switch gekregen (lag ongebruikt in zijn kelder).

Merk: Black Box
Typenummer: LBS218AE
Omschrijving: 8 Port Nway 10/100Mpbs Fast Ethernet Switch

Nu heb ik online gezocht achter informatie over deze switch maar kan enkele een korte omschrijving van het product vinden, niet hoe men deze kan instellen via de seriële poort. De switch ondersteund namelijk vlan en hier zou ik eens mee willen spelen. Zou deze switch graag gebruiken voor als ik snel ergens een klein netwerk moet aanleggen dat maar tijdelijk is. (Gebeurt van tijd tot tijd wel eens...)

Als ik de switch aansluit via de seriële poort krijg ik volgende info in de terminal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Reset OK.
EEPROM Address 0x3c LSByte=0x65 MSByte=0x74
 Have Data inside
EEPROM Address 0x3c LSByte=0x65 MSByte=0x74
 Have Data inside

Please keyin password :

Hier loop ik dus vast, ik heb namelijk het password niet. Admin, admin,root, administrator,... werken uiteraard niet.
Een reset knop zit niet op de switch (ook niet intern), straight of crosslink-kabel tussen 2 poorten aansluiten en vervolgens powerup doen helpt ook niet.

Heeft er iemand van jullie een idee hoe ik deze switch gereset krijg ? Of heeft iemand toevallig de programming manual van dit of gelijkaardig type ? Users Manual is wel online te vinden, maar staat enkel in hoe je hem moet aansluiten, hier staat niets in over instellingen.

Alvast bedankt,

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand misschien nog andere methodes die gebruikt worden om switches te resetten ?
Zou het raar vinden als hier geen methode voor is ingebouwd in de switch.

Alvast bedankt,

Roel

• Jerone.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 12:04
Aan het wachtwoord kan ik je niet helpen. Wel aan de handleiding en VLAN handleiding.

http://www2.blackboxab.se...anualer%2FL%2FLB%2FLBS%2F

Ik kon niet op de de dowload link klikken, maar RM en doel opslaan als doet het wel.

Succes met het wachtwoord!

-Edit-

Kon het toch niet laten even verder te zoeken. Bij de grote broertjes van deze switch is de default username: admin en password: 123

Ben benieuwd of ze dit op al hun producten gebruiken. Succes!

[ Voor 30% gewijzigd door Jerone. op 12-09-2012 02:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jerone, heel hard bedankt, ik probeer het zodadelijk uit.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar was het paswoord gewoon 0000 |:(

Heel hard bedankt !