sata HD extern aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448727

Topicstarter
Op mijn nieuwe laptop zit een esata aansluiting, kan ik hier ook een 3,5" SATA III bedoeld voor inbouw op aansluiten? Ik wil deze schijf gebruiken voor een externe opslag van een backup. Dit zou voorkomen dat ik de HD steeds weer moet in- en uitbouwen.
Of gewoon beter de Sharkoon QuickPort Combo erbij aanschaffen en deze op esata aansluiten? Zijn er nog beperkingen aan de grootte vd schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

eSATA en SATA zijn op de aansluiting na hetzelfde. Op je eSATA poort kun je dus gewoon een SATAschijfje ansluiten met een eSATA > SATAkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:41
Je kunt gewoon een eSATA -SATA kabel gebruiken. Echter heb je alsnog een externe voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als voeding noodzakelijk is, dan is de sharkoon wellicht toch de oplossing? Zit voeding ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je moet nog een losse 12V voeding hebben natuurlijk. Als je die niet hebt, dan is zo'n sharkoon wel een handige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, thanks, ik ben eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check ook even of het toevallig een eSATAp poort is. If so, dan kun je een externe behuizing met een eSATAp poort halen en dan heb je niet eens een voeding nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472624

Je kunt een speciale adapter aanschaffen voor eSATA/IDE schijven. Hier zit de aansluiting voor de schijf op, alsmede externe voeding en een USB aansluiting zodat je de schijf makkelijk en snel kunt benaderen via je PC. Kost rond de 40/50 euro..
Pagina: 1