High end game / programmeer systeem.

Pagina: 1
Acties:

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 09:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen en programmeren, momenteel is dat GW2 en misschien later nog wel BF3 of iets dergelijks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag kosten wat nodig is, ik zie het als een investering. Hierbij is bang for buck natuurlijk wel belangrijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Logitec G11 set ( Muis, headset, keyboard ), had mijn broer gewonnen maar die had al een set, lekker makkelijk dus!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2x 1920x1200 monitoren, i5, minimaal 8 gig werkgeheugen. 2tb hd voor mijn projecten / downloads.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst wel een stille bak, zonder teveel poespas.

Hieronder de lijst, met wat uitleg waarom ik er voor kies.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7950 OC 3GB GDDR5 950 MHz Edition€ 292,-€ 292,-
1TP-Link TL-WN851N€ 12,44€ 12,44
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 94,90€ 94,90
2Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 239,-€ 478,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 97,10€ 97,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Cooler Master Silent Pro M2 620W€ 82,-€ 82,-
1Samsung 830 series 256GB€ 164,-€ 164,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 84,40€ 84,40
1Asrock Z77 Extreme4€ 127,80€ 127,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.679,21

Processor / Mobo : Ik ben van plan wat te gaan overclocken, dit heb ik nog nooit eerder gedaan maar lijkt me wel leuk vandaar de z77 / k processor.
Cooler : Ik hoor er goede dingen over, thats it.
Monitoren : Ik wil graag een IPS en ook 1200 pixels hoog, dus die keus was vrij snel gemaakt
Geheugen : Ben toch maar voor 16gig gegaan aangezien ik veel multitask en ook van plan ben om te gaan frapsen / streamen en misschien wat video bewerken etc. Ook ben ik van plan mijn oude hobby van 3D moddelen weer eens op te pakken en is het voor renderen wel handig.
SSD : Tja, die moet er in natuurlijk, ben maar voor 256 gig gegaan omdat ik dan niet steeds hoef op te schonen.
Kast : Mooi, stil, goede inbouw mogelijkheden en een mooie prijs.
Wireless kaartje : De PC krijgt een kabel natuurlijk! Maar voor lan parties met vrienden is het soms nodig dat er een aantal mensen op WiFi gaan dus vandaar het kaartje.

Waar ik nog niet over uit ben :
Graka : Voor de 7950 gekozen, kan ik beter voor de 7970 gaan? Ik wil graag vloeiend gamen op 60 fps de komende tijd, als ik dan nu 70 euro meer moet neerleggen dan moet dat maar. Ook de graka wil ik wat overclocken, lijkt me leuk!
Voeding : Ik weet hier niet zoveel van en heb maar een goed aangeschreven voeding van Tweakers gepakt ;x

Verder kom ik nu van een MacBook Pro met Bootcamp dus voor gamen zal het zeker wel beter zijn :|

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mooie op! _/-\o_
Lijstje is ook mooi, valt haast niets aan te verbeteren. De enige twee punten waar je nog naar zou kunnen kijken zijn inderdaad de voeding en de graka.

De voeding is opzich wel goed maar 620 watt is voor dit systeem vrij krap. Ook is cooler master nou niet echt de beste voeding producent. De XFX PRO650 is een betere keus. Deze heeft veel aansluitingen (4 pci-e, dus ook geschikt voor CF, SLI), wat meer watt en is ook behoorlijk betrouwbaar.

En dan de graka. Opzich een goede keus, hij is behoorlijk snel en heeft 3 GB RAM, iets wat handig is bij meerdere schermen. Maar ik denk dat deze kaart het wel zwaar krijgt als je Battlefield 3 op op twee schermen speelt. Je kunt dus een zwaardere kaart overwegen zoals de 7970 of de gtx 670.

Ryzen 3600 - GTX1060

• xStoryTeller
Gamen zal gebeuren op 1 scherm, op 2 schermen werkt natuurlijk niet met het midden punt. Ik ben niet van plan om eyefinity te gebruiken in de toekomst. Bedankt voor de voeding input, iemand nog wat meer keuzes?

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-04 16:21
Had zelf bijna hetzelfde samengesteld. De videokaart zal voor één scherm zeker voldoen. Daarnaast is die nog leuk te overclocken.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
xStoryTeller schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:38:
Gamen zal gebeuren op 1 scherm, op 2 schermen werkt natuurlijk niet met het midden punt. Ik ben niet van plan om eyefinity te gebruiken in de toekomst. Bedankt voor de voeding input, iemand nog wat meer keuzes?
Je kan wel degelijk op twee schermen gamen hoor. Bij fps is het misschien niet heel handig maar bij veel games is het wel best te doen.

Ryzen 3600 - GTX1060

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-05 15:36
Mooie lijst! Daar worden we vrolijk van ^^
Voor voeding kun je hier http://support.asus.com/powersupply.aspx?SLanguage=en kijken. Ik heb hem voor je ingevuld, er komt 550 watt uit (heb een 6950 ingevuld, die verstookt iets minder afaik dus mss afronden naar boven). Ben je van plan er mss ooit een tweede graka bij te zetten? Past dat qua ruimte? Dan kun je dat iig bij het kiezen van de voeding ook in overweging nemen (+250 watt oid).

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

• xStoryTeller
Tja, ik heb er wel over nagedacht maar dit was toen ik naar de 7850 keek. Het is nu toch wel de bedoeling om het in 1x goed te doen. Ik heb er destijds veel over gelezen en kwam er toen op uit dat het beter is om als ik een 2e video kaart nodig heb een nieuwe te halen en de oude te verkopen in plaats van een 2e er bij te zetten.

Als ik hem invul kom ik bij die site op 650 trouwens, lijkt me trouwens nog overkill maar liever veilig dan straks te weinig ;D

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-05 15:36
xStoryTeller schreef op maandag 10 september 2012 @ 02:10:
Tja, ik heb er wel over nagedacht maar dit was toen ik naar de 7850 keek. Het is nu toch wel de bedoeling om het in 1x goed te doen. Ik heb er destijds veel over gelezen en kwam er toen op uit dat het beter is om als ik een 2e video kaart nodig heb een nieuwe te halen en de oude te verkopen in plaats van een 2e er bij te zetten.

Als ik hem invul kom ik bij die site op 650 trouwens, lijkt me trouwens nog overkill maar liever veilig dan straks te weinig ;D
Ja ik heb persoonlijk ook voorkeur voor een enkele kaart, ik heb een drieslots Asus 580 in m'n pc, was destijds de snelste met één GPU. Dat was dan ook mijn afweging: er zijn mij toch nog wat te weinig games die werkelijk mooi schalen met meerdere GPU's.

Die berekening zal inderdaad ook een beetje overschatten, maar het is inderdaad zeker zo dat je beter wat te hoog wilt zitten, zeker aangezien je wilt kijken of je je GPU over kunt klokken.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Pagina: 1