Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Zit met hetzelfde 'probleem'. Er zit nog genoeg rek in het systeem en rekeninghoudend met de energie kosten lijkt mij een 670 een mooie investering om de komende jaren mee te gaan. Eventueel kan de 660ti nog meegenomen worden gezien die een stuk goedkoper is. Andere optie is een 6950,
De energiekosten kun je vrij makkelijk uitrekenen. Pak het verschil in stroomverbruik, kijk hoeveel dat kost (zoek even op wat je voor een KWH betaalt) en kijk hoe lang je je PC aan hebt staan. Vervmeningvuldig het aantal uren met de extra kosten per uur, en je weet hoe lang je er over doet om het ding terug te verdienen.
Sowieso is een 4890 wel wat trager dan moderne kaarten, dus in dat opzicht kan een upgrade nooit kwaad.
Sowieso is een 4890 wel wat trager dan moderne kaarten, dus in dat opzicht kan een upgrade nooit kwaad.
Ik heb zelf een tijd een 4890 gehad van xfx geloof ik, totdat ik een keer zo'n energiemeter in het stopcontact heb gestoken van de stekkerdoos van mijn pc. Ik zat toen idle voor het hele systeem op 200 watt. Toentertijd heb ik de 4890 vervangen door een gtx 460 se, en idle zakte ik van 200 naar 100 watt. Met de gtx 460 zat ik in een gemiddeld spel op zo'n 150-160 watt.
Ik zou dus zeker kijken naar een vervangende videokaart die sneller én zuiniger is
Ik zou dus zeker kijken naar een vervangende videokaart die sneller én zuiniger is
als je upgrade naar windows8 zal je wel moeten upgraden, amd heeft namelijk geen drivers meer voor HD4000 series.
ik heb een gelijke setup en heb dus noodgedwongen moeten upgraden (naar HD7000 serie) games draaien nog beter.
ook ik heb een i7 920 met een p6tse moederboard deze zijn nog zeker niet aan vervanging toe.
ik heb een gelijke setup en heb dus noodgedwongen moeten upgraden (naar HD7000 serie) games draaien nog beter.
ook ik heb een i7 920 met een p6tse moederboard deze zijn nog zeker niet aan vervanging toe.
Met het stroomverbruik in je achterhoofd hoef je het niet te doen. Lijkt me stug als je meer dan 20 tientjes per jaar daarmee bespaart.
Een nieuwe kaart is zuiniger en zal daardoor wel minder warmte procuduceren en het is mogelijk dat de fans minder lawaai maken. Maar ik heb ook moderne kaarten meegemaakt die toch een stofzuiger proberen na te doen.
Een nieuwe kaart is zuiniger en zal daardoor wel minder warmte procuduceren en het is mogelijk dat de fans minder lawaai maken. Maar ik heb ook moderne kaarten meegemaakt die toch een stofzuiger proberen na te doen.
Goh, laat ik de stap gemaakt hebben vanaf een CF set van Sapphire HD4890 en totaal geen spijt gehad.
Er staat hier een leuke review voor je om even te bekijken : productreview: Sapphire HD 7850 2GB GDDR5 review door iFez
Het ging mij ook om mijn energierekening
Er staat hier een leuke review voor je om even te bekijken : productreview: Sapphire HD 7850 2GB GDDR5 review door iFez
Het ging mij ook om mijn energierekening
if the corruption has no consequences then there is no end to it
wist niet dat de 4890 niet wordt ondersteund voor windows 8. Ben er ook niet uit of ik wil upgraden naar windows 8.
Voor een eventuele upgrade wil ik niet boven 200 euro gaan. Er zijn een aantal 7850 kaarten onder de 200 euro waaronder de MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC en Gigabyte GV-R785OC-2GD. Deze lijken mij interessant.
Voor een eventuele upgrade wil ik niet boven 200 euro gaan. Er zijn een aantal 7850 kaarten onder de 200 euro waaronder de MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC en Gigabyte GV-R785OC-2GD. Deze lijken mij interessant.
[ Voor 21% gewijzigd door drernie op 09-09-2012 18:47 ]
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Ik denk het wel en heeft een leuk prijsje inderdaad.drernie schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:41:
wist niet dat de 4890 niet wordt ondersteund voor windows 8. Ben er ook niet uit of ik wil upgraden naar windows 8.
Voor een eventuele upgrade wil ik niet boven 200 euro gaan. Is de MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC een goede optie?
Eventueel iets : pricewatch: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
if the corruption has no consequences then there is no end to it
Pagina: 1