Ik heb wat problemen met mijn DFI Lanparty NF4 SLI-DR moederbord.
Hier heb ik 2x 8600GTS voor liggen die ik in SLI wilde zetten.
Maar als ik beide kaarten er in had zitten kon ik telkens maar 1 kaart zien.
Nu ben ik een beetje gaan testen, en ik kom op een heel raar probleem.
Op het moederbord kan je SLI aan of uit zetten.
In de normale stand (SLI uit) staat Pci-e slot 1 op x16, en Pci-e slot 2 op x2 snelheid.
In de SLI stand (SLI aan) staan Pci-e slot 1 en 2 op x8 snelheid.
Als ik een videokaart in de normale stand in slot 1 (x16) zet, dan krijg ik een error melding.
Maar als ik een videokaart in de normale stand in slot 2 (x2) zet, dan start de pc netjes op.
Bij SLI stand is het andersom.
Als ik een videokaart in SLI stand in slot 1 (x8) zet, dan start de pc op.
En als ik een videokaart in SLI stand in slot 2 (x8) zet, krijg ik een error melding.
De errormelding zijn 3 piepjes, volgens manual betekend dit dat de videokaart niet geïnitialiseerd kan worden.
Note! : Bij het testen bedoel ik met SLI stand de snelheid van de sloten. Ik heb de sloten wel los getest, dus niet met 2 kaarten tegelijk!
Wie heeft enig idee wat hier het probleem kan zijn.
En is het mogelijk om dit te verhelpen?
Hier heb ik 2x 8600GTS voor liggen die ik in SLI wilde zetten.
Maar als ik beide kaarten er in had zitten kon ik telkens maar 1 kaart zien.
Nu ben ik een beetje gaan testen, en ik kom op een heel raar probleem.
Op het moederbord kan je SLI aan of uit zetten.
In de normale stand (SLI uit) staat Pci-e slot 1 op x16, en Pci-e slot 2 op x2 snelheid.
In de SLI stand (SLI aan) staan Pci-e slot 1 en 2 op x8 snelheid.
Als ik een videokaart in de normale stand in slot 1 (x16) zet, dan krijg ik een error melding.
Maar als ik een videokaart in de normale stand in slot 2 (x2) zet, dan start de pc netjes op.
Bij SLI stand is het andersom.
Als ik een videokaart in SLI stand in slot 1 (x8) zet, dan start de pc op.
En als ik een videokaart in SLI stand in slot 2 (x8) zet, krijg ik een error melding.
De errormelding zijn 3 piepjes, volgens manual betekend dit dat de videokaart niet geïnitialiseerd kan worden.
Note! : Bij het testen bedoel ik met SLI stand de snelheid van de sloten. Ik heb de sloten wel los getest, dus niet met 2 kaarten tegelijk!
Wie heeft enig idee wat hier het probleem kan zijn.
En is het mogelijk om dit te verhelpen?