Goedemiddag allemaal,
Dit is mijn 1e post op de forum en ik heb een vraag waar dat jullie me misschien mee kunne helpen.
Ik ben een maand geleden verhuisd van België naar Eindhoven.
Uiteindelijk werd het tijd op een internet provider uit te zoeken.
Daarbij kwam ik uit op Tele 2 met een 1 jaar actie met 50 MB internet voor €190 per jaar ofzo.
Na 3 weken kwam het installatie pakket aan.
In een mum van tijd was het aangesloten, en toen kwam ik tot een conclusie dat ik heeeeel traag draadloos internet had +- 2 à 3 MB.
Maar als ik echter de utp kabel er instak haalde ik resultaten van 35 - 37MB.
Na een aantal keren telefonisch contact te hebben gehad met Tele2 werd het bijgesteld tot 7MB.
Dit vond ik niet acceptabel.
Want in belgie had ik Belgacom als provider met 20mb verbinding en daarbij haalde ik draadloos +-13 MB.
Nu ben ik wat gaan snuffelen in de router instellingen, en daarbij heb ik alle kanalen 5x getest met speednet.net.
Nu heb ik een kanaal gevonden waarbij ik s'middags 17MB haal en s'avonds 13MB.
Als ik mijn router nu instel op N of G verbinding dan maakt dat geen verschil voor mijn laptop (die een N netwerkkaart heeft) maar echter de gsm's worden dan trager.
Zijn deze draadloze snelheden acceptabel die ik nu haal of wil ik teveel.
Of is er iets in mijn router wat anders ingesteld moet worden waardoor dan betere resultaten kan halen.
Ik hoor het wel.
Groeten
John
Dit is mijn 1e post op de forum en ik heb een vraag waar dat jullie me misschien mee kunne helpen.
Ik ben een maand geleden verhuisd van België naar Eindhoven.
Uiteindelijk werd het tijd op een internet provider uit te zoeken.
Daarbij kwam ik uit op Tele 2 met een 1 jaar actie met 50 MB internet voor €190 per jaar ofzo.
Na 3 weken kwam het installatie pakket aan.
In een mum van tijd was het aangesloten, en toen kwam ik tot een conclusie dat ik heeeeel traag draadloos internet had +- 2 à 3 MB.
Maar als ik echter de utp kabel er instak haalde ik resultaten van 35 - 37MB.
Na een aantal keren telefonisch contact te hebben gehad met Tele2 werd het bijgesteld tot 7MB.
Dit vond ik niet acceptabel.
Want in belgie had ik Belgacom als provider met 20mb verbinding en daarbij haalde ik draadloos +-13 MB.
Nu ben ik wat gaan snuffelen in de router instellingen, en daarbij heb ik alle kanalen 5x getest met speednet.net.
Nu heb ik een kanaal gevonden waarbij ik s'middags 17MB haal en s'avonds 13MB.
Als ik mijn router nu instel op N of G verbinding dan maakt dat geen verschil voor mijn laptop (die een N netwerkkaart heeft) maar echter de gsm's worden dan trager.
Zijn deze draadloze snelheden acceptabel die ik nu haal of wil ik teveel.
Of is er iets in mijn router wat anders ingesteld moet worden waardoor dan betere resultaten kan halen.
Ik hoor het wel.
Groeten
John