Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JohnH87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Goedemiddag allemaal,

Dit is mijn 1e post op de forum en ik heb een vraag waar dat jullie me misschien mee kunne helpen.

Ik ben een maand geleden verhuisd van België naar Eindhoven.
Uiteindelijk werd het tijd op een internet provider uit te zoeken.
Daarbij kwam ik uit op Tele 2 met een 1 jaar actie met 50 MB internet voor €190 per jaar ofzo.

Na 3 weken kwam het installatie pakket aan.
In een mum van tijd was het aangesloten, en toen kwam ik tot een conclusie dat ik heeeeel traag draadloos internet had +- 2 à 3 MB.
Maar als ik echter de utp kabel er instak haalde ik resultaten van 35 - 37MB.

Na een aantal keren telefonisch contact te hebben gehad met Tele2 werd het bijgesteld tot 7MB.
Dit vond ik niet acceptabel.
Want in belgie had ik Belgacom als provider met 20mb verbinding en daarbij haalde ik draadloos +-13 MB.
Nu ben ik wat gaan snuffelen in de router instellingen, en daarbij heb ik alle kanalen 5x getest met speednet.net.
Nu heb ik een kanaal gevonden waarbij ik s'middags 17MB haal en s'avonds 13MB.
Als ik mijn router nu instel op N of G verbinding dan maakt dat geen verschil voor mijn laptop (die een N netwerkkaart heeft) maar echter de gsm's worden dan trager.

Zijn deze draadloze snelheden acceptabel die ik nu haal of wil ik teveel.
Of is er iets in mijn router wat anders ingesteld moet worden waardoor dan betere resultaten kan halen.

Ik hoor het wel.
Groeten
John

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je draadloze snelheid die je haalt staat compleet los van hoe snel je internetverbinding daadwerkelijk is. Je kan best bijna de volledige 50 Mb/s halen op een vaste verbinding, en vervolgens bijna niks op je draadloze. Dat heeft met plaatsing router te maken, reikwijdte signaal, andere draadloze netwerken op zelfde frequentie, gevoeligheid draadloze clients. Welke afstand zit je tot de router?

Ik snap alleen niet wat Tele2 in hemelsnaam aan heeft kunnen passen om jouw snelheid op draadloze apparaten te verbeteren..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Waarschijnlijk heb je gewoon teveel storing van naburige netwerken, controlleer dat eens met bv inSSIDer. Indien zowel je laptop als modem 802.11n op 5 GHz ondersteunen kun je daar eens op testen, is meestal een stuk minder bevolkt (echter is hierop de reikwijdte vaak weer wat minder).

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij elk topic over internetsnelheden is het weer hetzelfde.
Hoe kun je in godsnaam een snelheid uitdrukken in MB? :?

Ik denk dat je Mb/s bedoelt. 50 Mb/s is een gangbare snelheid voor internetverbindingen (down).

Voor 802.11g mag je met 10 Mb/s heel blij zijn (afhankelijk van je AP, drukte op 2,4GHz bij jou in de buurt, enz.

Als je in Windows bestanden gaat kopieren meet ie dat echter in MB/s, wat een andere eenheid is. (1 MB/s is 8 Mb/s)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 08:58
De gratis draadloze modem/router van Tele2 is een matig apparaat, slimmer is om een extra router te kopen van 20 euro welke je het signaal laat uitzenden. Dan haal je wel 3+ MB/s draadloos.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat kun je niet beloven. Bij mij in de buurt heb ik 20+ netwerken zitten op 2,4 GHz dus er is gewoon geen vrij plekje meer.

Resultaat is dat ik niet veel meer dan 15 Mb/s haal (dus 1,875 MB/s)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Neem je er een die meer vermogen heeft dan de rest (of gewoon 5 Ghz doet), geen probleem :)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat heeft die van mij ook (ik heb een TL-WR1043ND met OpenWRT, waardoor ik hem op 24 dBm kan zetten), maar toch schiet het niet heel veel op omdat elke channel bezet is en er zelfs buren zijn die 40 MHz brede channels gebruiken.

5 GHz is rampzalig voor binnen (gaat niet door muren heen)

Maar zoveel boeit het me ook niet, ik heb vaste PC's gewoon bedraad aangesloten, zoals het hoort. Alleen mijn telefoon en de laptop en telefoon van m'n vader gaan draadloos.

• JohnH87
Het was inderdaad verkeerd wat ik schreef MB / Mb, maar jullie weten wat ik bedoel ;)
Ik heb in mijn nabije omgeving 14 wifi gebruikers dus het zou druk zijn.

Nu kwam ik net echter bij mijn schoonouders die upc hebben 20Mb
Daar haal ik met mijn telefoon zelfs 18Mb terwijl er daar 17 wifi gebruikers zijn.

Wat betreft Tele 2 helpdesk, hun hebben me enkel op een andere kanaal gezet, master reset gedaan en N verbinding uitgezet.

Momenteel staat mn router op het vensterbank (heb houten kozijnen) en zit nu 1,5 meter van de router af.

Als ik de router op N zet pikt mijn laptop deze automatisch op ??

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

JohnH87 schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:38:
Het was inderdaad verkeerd wat ik schreef MB / Mb, maar jullie weten wat ik bedoel ;)
Nou, dat is het hem juist. Er zit een (groot) verschil tussen een byte en een bit en we weten dus juist niet wat je bedoelt :P
Ik heb in mijn nabije omgeving 14 wifi gebruikers dus het zou druk zijn.

Nu kwam ik net echter bij mijn schoonouders die upc hebben 20Mb
Daar haal ik met mijn telefoon zelfs 18Mb terwijl er daar 17 wifi gebruikers zijn.
18 Mb/s dus. Dat kan, als je geluk hebt zitten al die 17 gebruikers op dezelfde kanalen en is er dus gewoon een kanaal vrij wat je goed kunt gebruiken. Daarnaast kunnen ze een betere AP hebben.

• JohnH87
Compizfox schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:46:
[...]
Nou, dat is het hem juist. Er zit een (groot) verschil tussen een byte en een bit en we weten dus juist niet wat je bedoelt :P

[...]
18 Mb/s dus. Dat kan, als je geluk hebt zitten al die 17 gebruikers op dezelfde kanalen en is er dus gewoon een kanaal vrij wat je goed kunt gebruiken. Daarnaast kunnen ze een betere AP hebben.
Er zijn nog zo'n 6 kanalen vrij en 1 daarvan behaald de resultaat van max 17 Mb/s
Is dit in mijn situatie reëel ?

Wat verschilt mijn situatie met die van mijn schoonmoeder. Dat zij met een minder abonnement hetzelfde resultaat behaald.
Compizfox schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:47:
Dat heeft die van mij ook (ik heb een TL-WR1043ND met OpenWRT, waardoor ik hem op 24 dBm kan zetten), maar toch schiet het niet heel veel op omdat elke channel bezet is en er zelfs buren zijn die 40 MHz brede channels gebruiken.

5 GHz is rampzalig voor binnen (gaat niet door muren heen)

Maar zoveel boeit het me ook niet, ik heb vaste PC's gewoon bedraad aangesloten, zoals het hoort. Alleen mijn telefoon en de laptop en telefoon van m'n vader gaan draadloos.
[quote]Compizfox schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:47:

Ik kan m'n router niet op 5 GHz zetten enkel 2,4GHz, wat wordt er bedoeld met 40MHz hij staat nu op 20 MHz ?

Ik hoor het wel

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

JohnH87 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:56:
[...]
Wat verschilt mijn situatie met die van mijn schoonmoeder. Dat zij met een minder abonnement hetzelfde resultaat behaald.
Heeft zij dezelfde router als jij?
Ik kan m'n router niet op 5 GHz zetten enkel 2,4GHz,
Dat kan.
wat wordt er bedoeld met 40MHz hij staat nu op 20 MHz ?
De breedte van het kanaal. Als het al heel druk is in een buurt is het funest voor jouw netwerk en dat van anderen om een kanaal te gebruiken dat 2x zo breed is als normaal.

• JohnH87
Compizfox schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:01:
[...]
Heeft zij dezelfde router als jij?

Mijn schoonmoeder heeft een andere router standaard van UPC ( weet niet welke model/type)

[...]
Dat kan.

[...]
De breedte van het kanaal. Als het al heel druk is in een buurt is het funest voor jouw netwerk en dat van anderen om een kanaal te gebruiken dat 2x zo breed is als normaal.
Dit is is mijn situatie niet handig.

Zijn er nog tweaks/instellingen die ik kan weizigen in mijn laptop en/ of modem om te zorgen dat ik meer Mb/s kan binnenkrijgen??

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zijn er nog tweaks/instellingen die ik kan weizigen in mijn laptop en/ of modem om te zorgen dat ik meer Mb/s kan binnenkrijgen??
Niet het antwoord dat je wilt horen, UTP kabel gebruiken..... Of een 5GHz router aanschaffen (en afhankelijk van je laptop ondersteuning een nieuwe netwerk kaart)

• JohnH87
Rolfie schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:00:
[...]

Niet het antwoord dat je wilt horen, UTP kabel gebruiken..... Of een 5GHz router aanschaffen (en afhankelijk van je laptop ondersteuning een nieuwe netwerk kaart)
Stel ik koop een 5GHz router en die verbind ik dan met de bestaande, ben ik er dan zeker van dat ik snellere Mbtjes binnen krijg of scheelt t maar een paar Mb

Wat betreft netwerkkaart: hoe kan ik controleren of dat de mijne goed genoeg is?

• JohnH87
We gaan eens op zoek naar een extra router en houd jullie ermee op de hoogte

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Het Comtrend CT-6373 modem-router waar Tele2 je mee afscheept bij VDSL is een model van ruim 5 jaar oud. Ik heb het apparaat nu 3 dagen in gebruik en niks als ellende mee gehad.

Deze wordt ten eerste behoorlijk heet, zelfs als ik niks aan het doen ben. WIFI is onwerkbaar, de interne router is waardeloos en van de 4x 100mbit LAN poorten hoef je ook geen wonderen te verwachten. Apparaat is waardeloos.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb een Davolink DV-2020 va Tele2 voor 20MB/s maar het bereik wordt na 1 muur gigantisch veel minder.
Vind de draadloze kwaliteiten niet zo denderend.
Volgens mij komt dit door de kwaliteit van de modem / router.

...

Pagina: 1