Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Beste tweakers,

Ik heb gister een Samsung 830 128gb SSD aangeschaft, maar nu ik hem eenmaal wil inbouwen, fAangezien het zo lelijk staat dat mijn SSD zo scheef in een drive cage hangt vraag ik mij af: hoe hebben de andere tweakers hun SSD verwerkt in hun systeem!

Harde schijven stapelen in drive cages gaat gewoon makkelijk, alleen waar werken jullie allemaal je SSD weg in je kast!?

Graag een post met:
-je kast
-je SSD
-plaatje van hoe je het hebt weggewerkt + een eventuele kleine uitleg

Graag zou ik hier van een "het grote SSD plaatsing topic" willen maken alleen ik weet niet of moderators het toe staan. *puppy-eyes*

Alvast bedankt voor het delen van jullie perspectief op de plaatsing, ideeen en foto's! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
Je zat toch zo krap bij kas?! :P maar bij een vriend van me heb ik de ssd in het speciaal daarvoor bedoelde plekje gemonteerd in zijn antec one hundred :) en in mijn CM690 heb ik er nog geen zitten, maar daar zat een geweldige bracket bij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
Useless topic is useless....

Je SSD's pleur je gewoon in een 2.5 -> 3.5 drive bracket dan past hij mooi op zen plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Even HTC verkopen en BAM! 110 euro, gelijk naar Kesh computers geraced en daar kreeg ik ook nog eens 10 euro korting!

Het was eigenlijk de grootste impuls aankoop evvah alleen het is wel een impulsaankoop die niet "niet nodig" was zegmaar.

Ik heb de CM690 II advanced (zonder zijpaneel-window en zonder de hot swappable SATA boven op.
Maar daar zat weer geen bracket bij :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 21:55
Google eens ssd bracket zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
Als je een desktop upgrade kit koopt, dan zit daar vaak een 2,5" naar 3,5" bracket in.
Iets zoals pricewatch: Bracket converter 2.5 in 3.5 inch of pricewatch: OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket..

Bij mij zit hij in zo een OCZ geval (had ik ervoor al voor mijn Seagate Momentus XT).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Swordlord schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:18:
Useless topic is useless....

Je SSD's pleur je gewoon in een 2.5 -> 3.5 drive bracket dan past hij mooi op zen plek...
Als je die niet hebt......
Chills schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:19:
Google eens ssd bracket zou ik zeggen...
.... daar voor is dit topic, om ideeen te delen, niet om alleen voor mijzelf een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Ik heb mijn SSD gewoon op de bodem van m'n kast met 2 schroeven vastgezet. Kast zit dicht, dus je ziet er niks van en SSD heeft geen bewegende onderdelen, dus dat 'ie niet met 4 schroeven vastzit maakt ook geen drol uit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Hahn schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:21:
Ik heb mijn SSD gewoon op de bodem van m'n kast met 2 schroeven vastgezet. Kast zit dicht, dus je ziet er niks van en SSD heeft geen bewegende onderdelen, dus dat 'ie niet met 4 schroeven vastzit maakt ook geen drol uit.
ziet er wel netjes uit.
Het gaat er een beetje om bij dit topic hoe je ze wegwerkt, dat het er een beetje clean uitziet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Dan heb je dus niet de advanced maar de Lite versie :P Ik heb er zelf een window in gemaakt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
hardwarejunk schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:22:
[...]

ziet er wel netjes uit.
Het gaat er een beetje om bij dit topic hoe je ze wegwerkt, dat het er een beetje clean uitziet etc.
Jij vraagt hoe mensen hun SSD wegwerken, ik vertel hoe ik de mijne weg heb gewerkt in m'n kast en vervolgens is dat niet goed, omdat jij het niet clean genoeg vindt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Hmmm :/ strange...
Maargoed, brackets een beetje ombouwen dacht ik zo O-) beetje gaatje boren hier en daar.
Dacht er trouwens ook over om m'n SSD horizontaal in een drive-sled van de CM690 II te zetten :D
Maar dan moet ik het een en ander zagen, en m'n hok ligt nu vol van m'n casemod dus dat gaat nu niet lukken :P
Hahn schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:24:
[...]

Jij vraagt hoe mensen hun SSD wegwerken, ik vertel hoe ik de mijne weg heb gewerkt in m'n kast en vervolgens is dat niet goed, omdat jij het niet clean genoeg vindt :?
Jawel, dat was geen commentaar ;)
Het is om even aan te geven aan eignelijk iedereen dat hier voor het topic eigenlijk een beetje bedoelt is.
Dat je je SSD zo wegwerkt dat je bijv. wel je originele airflow behoud zegmaar.

[ Voor 44% gewijzigd door w4v3g0d op 09-09-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Je kunt een 2 dubbele elastieken spannen in een normale hd bracket, deze een a twee slagen draaien en daar tussen plaatsen. Zoek maar eens op google sommige mensen gebruiken deze manier ook om een hdd trillings vrij op te hangen. Ik zou ronde elastieken doen, gewone kantoor of post rubbere elastieken worden vaak snel oud door hitte en kunnen breken.

hier een topic op silent pc

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=19147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Kan je hem niet achter bij je kabels hangen? vast nog wel ergens plek :) en in die hard-drive sleetjes kan je gewoon 2 gaatjes maken, 2 schroefkes erin, helemaal mooi :) prachtig fantastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:18

Nikeo

Jawelles

Zinvol topic hee
CiPHER: hier hebben wij de topicreport functie voor - dergelijke uitlatingen in het topic zijn ongewenst

Die van mij zit vast met een tie-rib, op z'n zijkant, in de hdd bay. Je ziet hem niet. Eerst zat hij met elastiekjes vast. Boeiend

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
EnderQ schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:26:
Je kunt een 2 dubbele elastieken spannen in een normale hd bracket, deze een a twee slagen draaien en daar tussen plaatsen. Zoek maar eens op google sommige mensen gebruiken deze manier ook om een hdd trillings vrij op te hangen. Ik zou ronde elastieken doen, gewone kantoor of post rubbere elastieken worden vaak snel oud door hitte en kunnen breken.

hier een topic op silent pc

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=19147
Waarom zou je een SSD trillingsvrij op willen hangen? Een SSD heeft niks van trillingen (en wordt ook amper warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Hahn schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:27:
[...]

Waarom zou je een SSD trillingsvrij op willen hangen? Een SSD heeft niks van trillingen.
+1 dacht ik ook al :P

[ Voor 78% gewijzigd door w4v3g0d op 09-09-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door w4v3g0d op 09-09-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Hahn schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:27:
[...]

Waarom zou je een SSD trillingsvrij op willen hangen? Een SSD heeft niks van trillingen (en wordt ook amper warm).
Daar gaat het niet om. Het id een handige simpele en goedkope manier om iets op te hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Nikeo schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:26:
Zinvol topic hee

Die van mij zit vast met een tie-rib, op z'n zijkant, in de hdd bay. Je ziet hem niet. Eerst zat hij met elastiekjes vast. Boeiend
Dan donder je maar weer op :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzich niet tegen zulke topics, kunnen heel interessant zijn. Maar in geval van SSDs misschien juist niet, omdat het daar voor trillingen en temperatuur niet veel uitmaakt. Voor hardeschijven juist weer wel, maar daar ging je topic niet over.

Voor verdere discussie verwijs ik je dus naar Het grote SSD topic ~ Deel 9
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.