Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

Via canirunit.com kun je kijken of je huidige pc voldoende is om een spel te kunnen spelen, tenminste via de minimale eisen.

Zijn er ook betere websites, die dus uitgaan van optimaal? Ik wil namelijk een nieuwe videokaart kopen, maar weet niet welke.
Op deze website is een dergelijke site eerder genoemd, maar kan helaas het topic nergens meer vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Als ik op systeemeisen google, kom ik meestal uit op http://www.game-debate.com/

En je kan hier naar toe: Componenten Aankoopadvies als je advies wil over een nieuwe videokaart.

[ Voor 42% gewijzigd door Avioto op 09-09-2012 13:10 ]

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel, die eerste website zocht ik, maar kon niet meer op de naam of het adres komen.
Trouwens niet een hele veilige website mbt het opslaan van wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
http://systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx is ook een populaire. "Can You RUN It?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
ja maar die geeft alleen minimale waardes aan. daar heb ik me al mee vergist mnet de bouw van mijn nieuwe pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
J.S. Coolen schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:34:
ja maar die geeft alleen minimale waardes aan. daar heb ik me al mee vergist mnet de bouw van mijn nieuwe pc
Minimale, recommended en max geeft die aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
hmm dan doe ik wat fout, ik zie alleen maar 1 tabblad met minimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die site moet je sowieso niet gebruiken. Vaak totaal niet accuraat in het detecteren van je hardware.

Toen ik nog een HD4870 had gaf hij bijvoorbeeld "AMD Radeon HD4800 series" aan. Ja daar heb je wat aan. Dat kan ook een HD4830, of een HD4890 zijn. Die verschillen enorm van elkaar in performance.

Useless dus. Gewoon de system requirements opzoeken, en kijken hoe jouw systeem zich verhoudt tot wat is opgegeven als minimum/recommended.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
ja helaas zeggen al die dingen mij niet veel. maar die gamers-debat geeft echt ene alternatief incl type en merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 21:49
J.S. Coolen schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:36:
hmm dan doe ik wat fout, ik zie alleen maar 1 tabblad met minimum
Dit is afhankelijk van welk spel je selecteert op CYRI.
Er zij ook spellen waarbij de aanbevolen systeemeisen staan; kan komt er nog een tabblad bij.

Maar zoals Compizfox al zei is CYRI totaal niet accuraat met de detectie van hardware.
CYRI gaf namelijk aan dat mijn oude videokaart (Radeon X740XL) met 128 megabyte toch echt een half gigabyte extra had.

Voor systeemeisen zou ik gewoon kijken op de website van het spel of van de maker.
Maar dan moet je wel weten wat er in je systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik weet wat er in mijn systeem zit.
Maar niet zo goed wat een betere versie zou zijn. En daarmee ook wat nu de beste keuze is, maar nu haal ik 2 topics door elkaar.

Want ik heb ook dit topic:
nieuwe videokaart

[ Voor 15% gewijzigd door Zomaar iemand op 09-09-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Compizfox schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:40:
Die site moet je sowieso niet gebruiken. Vaak totaal niet accuraat in het detecteren van je hardware.

Toen ik nog een HD4870 had gaf hij bijvoorbeeld "AMD Radeon HD4800 series" aan. Ja daar heb je wat aan. Dat kan ook een HD4830, of een HD4890 zijn. Die verschillen enorm van elkaar in performance.

Useless dus. Gewoon de system requirements opzoeken, en kijken hoe jouw systeem zich verhoudt tot wat is opgegeven als minimum/recommended.
Can You Run It is een java applet, die draait dus lokaal binnen de lokale Java VM. Die kan dus op zijn beurt weer dingen uit de PC lezen en dat vervolgens weergeven, Java krijgt dus, zoals meeste games vaak ook doen btw, gewoon de juiste string door, die het terugkrijgt van het besturingssysteem. Echt strings uitlezen uit de bios van de GPU e.d. kan wel, maar dan ga je richting HWInfo / AIDA etc, maakt een dergelijke applicatie wel veel uitgebreider (en dus groter) om te programmeren.
J.S. Coolen schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:44:
ja helaas zeggen al die dingen mij niet veel. maar die gamers-debat geeft echt ene alternatief incl type en merk
Merk GPU en type (qua chip) maakt niet zo heel veel uit, dat scheelt misschien een paar FPS, niet de moeite imo.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

CptChaos schreef op zondag 09 september 2012 @ 23:01:
[...]
Can You Run It is een java applet, die draait dus lokaal binnen de lokale Java VM. Die kan dus op zijn beurt weer dingen uit de PC lezen en dat vervolgens weergeven, Java krijgt dus, zoals meeste games vaak ook doen btw, gewoon de juiste string door, die het terugkrijgt van het besturingssysteem. Echt strings uitlezen uit de bios van de GPU e.d. kan wel, maar dan ga je richting HWInfo / AIDA etc, maakt een dergelijke applicatie wel veel uitgebreider (en dus groter) om te programmeren.
I know. Ik snap dat dat de limiet is van Java (is het niet ActiveX trouwens?), maar dat maakt die applicatie niet ineens betrouwbaar. Onbetrouwbaar blijft het ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 21:49
Compizfox schreef op zondag 09 september 2012 @ 23:27:
I know. Ik snap dat dat de limiet is van Java (is het niet ActiveX trouwens?), maar dat maakt die applicatie niet ineens betrouwbaar. Onbetrouwbaar blijft het ;)
Voor Internet Explorer is het ActiveX en in ieder geval bij Firefox is het Java (kan ik zeggen uit niet al te positieve ervaring). Inderdaad blijft het toch wel zooi.
Pagina: 1