SDHC kaart met foutmeldingen/werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Mijn pas gekochte 64GB SDHC kaart van Platinum doet sinds vanmorgen opeens raar, ineens komt er ''De schijf in station --- is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?''

Oke, geen probleem, voer het uit, en dan krijg ik deze foutmelding '' Kan het formatteren niet voltooien.'' Ook in andere bestandssystemen uitgevoerd zoals fat32, ook geen succes.

Rare ook is, dat de SD kaart maar 1GB aangeeft, ook heb ik de lock button nagechecked, maar daar had ik nog nooit aan gezeten, voor de zekerheid maar een paar keer op een neer gedaan, geen succes.

Ook heb ik diverse format programma's geprobeerd, bij sommige vind de programma de kaart helemaal niet.

Weet iemand een oplossing of een goede programma voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

64Gb is SDxC, wellicht ligt daar het probleem. Er zijn nog maar weinig apparaten/cardreaders die daar fatsoenlijk mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Heb je al in schijfbeheer gekeken of de sd kaart daar wordt goed wordt herkent. Je komt er door menu start> rechtermuisknop computer en selecteer beheren> schijfbeheer. Het is inderdaad een SDXC kaartje. SDHC gaat maar tot 32GB. Je moet dus ook een SDXC kaartlezer hebben. Gebruik je die nu ook?

[ Voor 32% gewijzigd door len-art op 09-09-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
lennard-96 schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:43:
Heb je al in schijfbeheer gekeken of de sd kaart daar wordt gezien. Je komt er door menu start> rechtermuisknop computer en selecteer beheren> schijfbeheer.
Ja, al gedaan, hij wordt wel herkend (dat gebeurd ook steeds als ik hem erin doe) maar niet volledig met fabrikant naam en etc., en in het balkje zie ik alleen maar zwart ipv blauw en ook maar 1gb staan.
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:35:
64Gb is SDxC, wellicht ligt daar het probleem. Er zijn nog maar weinig apparaten/cardreaders die daar fatsoenlijk mee overweg kunnen.
Ik heb een Vaio Z 2012 model, die herkende de kaart voorheen gewoon netjes en zette er leuk bestandjes op, het heeft zeker niks met verouderde hardware te maken denk ik. Maar het klopt idd dat het een XC kaart is, mijn fout. Maar hij zou het gewoon moeten doen, en dat deed die ook.

[ Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 09-09-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ben bang dat je gewoon een slecht exemplaar te pakken hebt gekregen en het flashgeheugen vroegtijdig gaar is. Ik heb zelf ook zo'n kaartje, maar dat heeft vooralsnog in een halfjaar tijd nog geen problemen gegeven.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Kan ook, wat ik wél weet is dat de SD kaart rond de 30,- heeft gekost, dus spotgoedkoop voor 64GB. Maar na 1 maand nu al problemen krijgen..

Vanmiddag maar eens goed kijken en van alles proberen, wil deze het dan nog niet doen, dan ga ik contact leggen met de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht eens met een schijfbeheer programma (zoals easeus partition manager) de partitie geheel verwijderen (schijfbeheer kan dit niet bij SD's) en een nieuwe partitie aanmaken. Zo heb ik mijn door android vernaggelde sdkaartje ook nog wel eens tot leven weten te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Ja, dat zal ik eventjes proberen straks. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Gebruik je de sd kaart alleen voor je laptop of heb je bijvoorbeeld ook een camera waarin je dit kaartje gebruikt. Je zou namelijk eens kunnen kijken of een camera het kaartje wel helemaal herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Puur voor extra geheugen, omdat er een 128gb ssd in zit. Heb hem net in een camera gestopt, scherm bleef zwart, dus snel eruit gedaan.

Ga dus morgen maar contact opnemen met de webshop.

Die Easeus partition master lukte ook niet btw, hij geeft maar 1GB aan, unallocated nog ook, dus er valt niks te verwijderen.

Ik denk dat het hier gaat om een defect kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig ken ik het probleem van mijzelf. Doordat windows het verrekt om 64GB SDHC (want dat is SDXC in feite) te formatteren in fat32, kan het problemen geven bij telefoons die geen exFAT ondersteunen.

In een windows omgeving heb ik het in ieder geval niet goed aan de praat gekregen, en mijn telefoon kon het ook niet formatteren, omdat deze officieel geen SDXC ondersteunt. Maar mijn oplossing was als volgt: Download unetbootin, pak een vrij usb stickje, en installeer je daar parted magic op ( te vinden in de selecteer distro optie in unetbootin). Vervolgens boot je hiervanaf op, en formatteer je de SD kaart als fat32. Als het goed is, werkt het allemaal nu wel weer. (Of exFAT, als je bestanden >4GB erop wilt zetten.)

Overigens klinkt het probleem met de camera best bekend. Mijn mircoSD werkte ook prima, totdat ik hem in de telefoon stopte. Daarna kreeg ik in windows allerhande errors, en gaf mijn telefoon aan dat de kaart corrupt was oid. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Dat is juist het probleem, heb hem nooit in andere apparaten gestopt, 1e minuut in mijn laptop gestopt, en hem daarna er nooit meer uitgehaald. Het was bedoeld als 2e schijf naast mijn SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excues, ik las iets van 'in een camera gestopt', maar had niet in de gaten dat dit pas het geval was nadat zich er problemen voordeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
iPodKiller schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:41:
Het was bedoeld als 2e schijf naast mijn SSD.
En misschien is dat wel het probleem, want daarvoor zijn ze niet gemaakt.

Zo had ik ooit eens een usb stick als "2e schijf". Toen gebruikte ik die om mijn SSD te ontzien. Er werden ook torrents heengeschreven, de temp map stond erop etc. Ding heeft het 2 maanden volgehouden en was toen kapot. Ongeveer dezelfde fratsen haalde die uit als jouw kaartje, en na een weekje gepruts hield die er helemaal mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Dus je wilt zeggen, als ik een nieuwe koop/krijg, dat je hetzelfde kunt verwachten?

Vreemd dan, want ik dacht dat het niks uitmaakte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ja, en als het weer gebeurd dan weet je het zeker.
Pagina: 1