normale hddś (als in 3,5") hebben in tegenstelling tot laptop hddś (2,5") 12V nodig om te werken. Een USB poort levert geen 12V, dus ik denk dat je zonder externe voeding niet zoiets zult vinden.
Dat is het natuurlijk. Ik heb ook nog een 1TB 2.5" HDD (was vervanger voor een SDD). Dan die maar doen. Bedankt voor de reality check.
Is een stekkerblok geen optie? Investering van 5 euro, en je kan de HDD gewoon met externe voeding aansluiten.
Kan wel, maar gezien de boel 24/7 aanstaat wil ik zo laag mogelijk stroomverbruik. Een extra adapter neemt weer extra stroom ipv alleen stroom via de WiFi router.thegve schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:07:
Is een stekkerblok geen optie? Investering van 5 euro, en je kan de HDD gewoon met externe voeding aansluiten.
Ik denk dat dat verschil nihil is, maar dat kun je altijd nog na meten. Routers met high powered usb poorten ken ik in iedergeval nog niet. Waar je wel naar kan zoeken is een router met usb 3, die kunnen ook meer stroom leveren.
[ Voor 24% gewijzigd door sjaakwortel op 09-09-2012 14:09 ]
Wat heb je zelf al uitgezocht?Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:13:
Wie heeft of weet een WiFi router met power voor een normale harde schijf?
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Zoals gezegd: Een USB poort kan slechts 5 volt leveren. Dat is dus niet voldoende voor een 3,5" HDD. Verder vind ik dit niets met Netwerken te maken hebben. Daarnaast kan een topicstart van 1 zin niet echt aangeven wat je zelf allemaal hebt geprobeerd. Waar heb je naar gezocht, en waarom voldeden die antwoorden niet?
We verwachten immers een portie eigen inzet van de gebruikers. We zijn geen helpdesk. Zoeken kan je zelf, en lezen neem ik aan ook.
We verwachten immers een portie eigen inzet van de gebruikers. We zijn geen helpdesk. Zoeken kan je zelf, en lezen neem ik aan ook.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()