Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Lo all,

Alweer 2 jaar geleden ben ik vol goede moed naar Vodafone verhuist. Daar inmiddels weer genoeg van gekregen wil ik overstappen naar een andere provider, maar nou vroeg ik me alleen af hoe dat precies gaat met de minimum duur van mijn contract en opzeggen daarvan.

Ik wil overstappen per 4 oktober aangezien dan mijn contract stopt. Nu heb ik nog niets geregeld (inmiddels wel al een aanbetaling gedaan bij een provider met een T zonder mobile van 1 cent) maar nu kan ik via de vodafone website pas op 5 oktober mijn contract opzeggen. Er staat wel op de site dat ik per direct op zou kunnen zeggen als ik de klantenservice zou bellen, maar daar geloof ik nog niet zo in (en die is niet gratis voor me!).

Bij mijn weten loopt mijn contract voor 4 oktober af en als ik voor die tijd laat weten niet meer gediend te zijn van de diensten van vodafone zou ik er niet nog een maand aan vast moeten zitten. Immers in mijn voorwaarden staat netjes dat het contract loopt tot 4 oktober en vervolgens stilzwijgend verlengd wordt met de mogelijkheid maandelijks op te zeggen.

Heb ik het juist dat ik als ik nu opzeg (al dan niet met een aangetekende brief?) ik alsnog per 4 oktober over kan? Volgens Telfort zou ik nu namelijk op zijn vroegst per 18-10 over kunnen wat wil zeggen dat ik waarschijnlijk voor een tariefgroepje hoger (zo'n 12 euro) een maand lang nog aan die rooie rakkers vast zit.

Wie o wie heeft het verlossende woord ;)? Bij voorbaat dank.

Scorpei

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt toch gewoon een opzegtermijn van een maand en verder regelen zij het voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
RoD schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:44:
Je hebt toch gewoon een opzegtermijn van een maand en verder regelen zij het voor je?
Jawel, maar dat heb ik dus nog niet gedaan. Het punt is meer dat ik dus, in mijn hoofd, dacht dat ik niet 1 maand voor 4 oktober mijn abbo bij vodafone hoefde op te zeggen. Omdat er niet in de voorwaarden staat dat de opzeg termijn 1 maand is (maar dat is inmiddels wettelijk geregeld als ik me niet vergis in december 2011?)....

Aangezien mijn contract 4 oktober afloopt en ik 1 maand van tevoren had moeten laten weten er niet meer van gediend te zijn (aldus standaard tekstjes) zal ik denk ik oktober-november moeten betalen bij vodafone.

Strekking: Ik had VOOR 4 september moeten opzeggen. Nu zit ik met 12 euro extra kosten omdat ik natuurlijk een 'korting' tarief had.

Langs die lijn overigens, op de site van telfort staat op het moment bij het 'aktie tarief' = 'vaste lage prijs'. Is dat dan dus de reguliere prijs die ook aangehouden gaat worden na stilzwijgende verlenging of niet, voelt mij anders als misleiding.

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 maand houdt niet in dat je dan na afloop nog een maand er aan vast zit, maar dat als je nu vanaf vandaag opzegt vandaag 1 maand opzegtermijn hebt bijv. 10 september --> 10 oktober je betaalt dan abonnement voor 5 dagen (dus niet het volledige maandbedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit in vergelijkbare situatie. Net mijn vodafone opgezegd. Kon telefonisch blijkbaar. Maar toen ik vroeg naar een achternaam (omdat telefonisch opzeggen ergens anders al beloofd werd, maar niet mogelijk bleek te zijn) , kon ze me die niet geven. Enkel een voornaam en een afdeling.

Moet ik bang zijn of gaat het straks gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Als je nog niet hebt opgezegd kan je je nieuwe provider nummerbehoud laten aanvragen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk met 1 maand opzegtermijn gepaard gaan.

Dat zal dus betekenen dat als je vandaag nummerbehoud aanvraagt, je nummer per 11-10-2012 overgaat naar je nieuwe provider.Uiteraard is dat alleen van toepassing als je al contract vrij bent.

Indien je nog een contract hebt lopen wat langer als een maand duurt, dan kan je nummerbehoud aanvragen voor het einde van je contract.

Zodra je nummer wordt overgezet naar je nieuwe provider wordt daarmee automatisch het abonnement bij je oude provider opgezegd.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Scorpei schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:49:
[...]

Jawel, maar dat heb ik dus nog niet gedaan. Het punt is meer dat ik dus, in mijn hoofd, dacht dat ik niet 1 maand voor 4 oktober mijn abbo bij vodafone hoefde op te zeggen. Omdat er niet in de voorwaarden staat dat de opzeg termijn 1 maand is (maar dat is inmiddels wettelijk geregeld als ik me niet vergis in december 2011?)....

Aangezien mijn contract 4 oktober afloopt en ik 1 maand van tevoren had moeten laten weten er niet meer van gediend te zijn (aldus standaard tekstjes) zal ik denk ik oktober-november moeten betalen bij vodafone.

Strekking: Ik had VOOR 4 september moeten opzeggen. Nu zit ik met 12 euro extra kosten omdat ik natuurlijk een 'korting' tarief had.

Langs die lijn overigens, op de site van telfort staat op het moment bij het 'aktie tarief' = 'vaste lage prijs'. Is dat dan dus de reguliere prijs die ook aangehouden gaat worden na stilzwijgende verlenging of niet, voelt mij anders als misleiding.
Klopt. Alle kortingen zijn gedurende je hele contract lang. Geen wijzigingen enzo.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Pagina: 1