geheugen pc uitbreiden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuknid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09-2019
Hoi,

de laatste tijd merk ik steeds meer op dat ik toch aardig veel van mijn 4 GB in gebruik neem, standaard heb ik steam, skype, windows mediaplayer, firefox met tig tabbladen open, altijd al aanstaan en als ik dan de nieuwere games ga spelen of in photoshop bezig ben (vooral als ik met vele layers werk) gaat het allemaal wat moeizamer.

Momenteel heb ik het volgende systeem in mijn bezit;
  • Cooler Master CM 690 II Advanced Geen Voeding, Zwart
  • Sony Optiarc AD-7241S S-ATA, Bulk, Zwart
  • Cooler Master Real Power M 620 Watt, 24 Pins
  • Team Elite 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
  • Intel Core I5 750 2.66 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
  • Asus P7P55D-E
  • Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
  • Asus Radeon HD 5850 DirectCU 1024 MB
  • Microsoft Windows 7 NL, Home Premium, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit
Zelf ben ik niet echt thuis op hardware gebied, maar zat te denken dat mijn RAM opkrikken tot 8 GB een juiste upgrade zou moeten zijn, zit ik goed? Vaak zie ik echter bij vele andere concept artiesten dat zij met nog meer GB werken, dit lijkt mij echter overkill, nogmaals, zit ik goed?

Met mijn eigen instinct, zat ik te dus te denken aan de volgende upgrade, misschien dat iemand anders echter een beter idee heeft.

http://www.salland.eu/pro...f-2-cmx8gx3m2a1333c9.html

Hoop dat iemand mij even de goede kant kan ophelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 13:46
Aangezien je 4 sloten voor RAM hebt, en je hebt er 2X2 in liggen, kun je er toch gewoon 2X2 bijkopen? Anders moet je je huidige geheugen verkopen, of er 8gb bij in zetten, en dan heb je 12 gb (niet echt nodig). Omdat ddr3 geheugen nu toch zo goedkoop is, lijkt het me wel een leuke upgrade. Je zult geen wereld van verschil merken, maar als hij regelmatig volloopt, is het het geld wel waard.

Wat dacht je van deze? pricewatch: Corsair CMV4GX3M2A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien je een Asusbord hebt zou ik aanraden op de QVL te kijken van dit moederbord. Asusbordjes zijn vrij kieskeurig met betrekking tot geheugen, dus voor de zekerheid zou ik iets kopen dat op de QVL staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Daarnaast denk ik dat vooral een SSD veel winst gaat geven omdat je toch wel veel dingen tegelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie TERW_DANs post: check de QVL. Maar buiten dat zou ik gewoon 8GB erbij prikken (of misschien wel direct 2*8GB kopen). Voor 40 euro per setje moet je niet te moeilijk doen lijkt me ;)

Verder is het zeker ook raadzaam om eens te kijken naar een overstap naar een SSD. De aanschaf van een SSD is mijn beste upgrade ever geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou in eerste instantie gaan voor 2x4, zelf vind ik de prijs van 2x8 iets aan de hoge kant en met 12GB kun je al serieus verder. Steam en Firefox zijn toch wel grote geheugen vreters en als daar dan nog eens Photoshop bijkomt dan loopt het geheugen zo vol en begint windows leuk te swappen met je pagefile.

Als je dan nog wat snelheid wil zou ik zien voor een ssd, zie dan wel dat je je pagefile verhuisd naar een andere hdd, indexing afzet en nog zo van die zaken. Ook niet te vergeten is je steam folder op een hdd te laten staan evenals andere hdd vretende programma's/bestanden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuknid
Bedankt voor alle reacties, heb net de QVL gedownload maar zie er geen 8 GB tussen staan; http://www.asus.com/Mothe..._Socket_1156/P7P55DE/#MSL dus dat is al meteen geen optie?

@niekgerfen, is het niet zo dat je met 4x2gb minder snelheid hebt dan met 2x4gb omdat je nu 4 slots gebruikt ipv 2?

@Damic, ik heb eens gehoord dat het gebruik van 2 verschillende soorten RAM nog wel eens voor problemen kan zorgen, klopt dit? Of zouden de 2x2gb en 2x4gb gewoon prima samen kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geheugen mixen kan problemen geven, als die niet op dezelfde snelheden kunnen draaien, of daar verschillende voltages nodig hebben.
Als je geheugen pakt dat op dezelfde settings werkt als wat je al hebt moet dat geen probleem geven (tenzij het niet compatible is met je moederbord/geheugencontroller, maar daarvoor is de QVL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuknid
TERW_DAN schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:53:
Geheugen mixen kan problemen geven, als die niet op dezelfde snelheden kunnen draaien, of daar verschillende voltages nodig hebben.
Als je geheugen pakt dat op dezelfde settings werkt als wat je al hebt moet dat geen probleem geven (tenzij het niet compatible is met je moederbord/geheugencontroller, maar daarvoor is de QVL).
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G

Deze heeft dezelfde snelheid en hetzelfde voltage nodig als wat ik er nu in heb zitten. Hij staat niet op de QVL, maar dezelfde versie staat er wel op in 2gb formaat dus ik ga er vanuit dat dit dan ook zou kunnen en dat ik 2 van deze balkjes kan gebruiken in combinatie met wat ik er nu al in heb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

SSD geeft je de meeste boost. Zou ik mee beginnen. Daarna eventueel 4Gb erbij prikken.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meten is weten. Gooi de Task Manager eens open als het moeizaam gaat en kijk of je te weinig geheugen hebt of juist de processor staat te pompen. Is het geen van beiden heb je kans dat het de HDD is die e.e.a. niet kan bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 03:44:
Meten is weten. Gooi de Task Manager eens open als het moeizaam gaat en kijk of je te weinig geheugen hebt of juist de processor staat te pompen. Is het geen van beiden heb je kans dat het de HDD is die e.e.a. niet kan bijbenen.
Je kunt ook gewoon de widget aanzetten in Win 7, staat bij mij altijd aan (cpu + mem gebruik) :)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuknid
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 03:44:
Het ligt aan het geheugen, vandaar dit topic :)

Betreffende een ssd, momenteel zit dit even boven mijn budget en is iets waar ik over enkele maanden wel naar zou willen kijken. Eventueel lijkt een opstart ssd mij wel handig om te hebben, maar zet ik hier dan naast windows ook alle andere programma's op als skype, adobe, steam etc? En dat ik dan de overige data als films, muziek, documenten en geïnstalleerde spellen op mijn HDD kan laten staan? Ik heb al even rondgekeken op google, maar er staat zoveel informatie dat ik even door alle bomen het bos niet meer kan zien.
Pagina: 1