Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Ik heb thuis wireless via de Sitecom router. Alleen in de huiskamer heb ik slecht ontvangst. Omdat ik daar een wired verbinding heb liggen wilde ik een nieuw wireless AP installeren. Waarbij het Sitecom AP ook behouden blijft.

Sitecom AP in meterkast -> wired -> Extra AP in huiskamer.

Ik dacht hier een AX voor te gaan gebruiken maar ik vraag mij nu af of dt wel gaat werken. WDS is wel aanwezig in de Sitecom maar ik vraag mij af of dit compatible is met de AX. Als ik het goed begrijp moet ik dan een Apple Extreme hebben. Client mode is volgens mij bedoeld om van wireless naar wired te gaan. Bij STA of Proxy STA staat de AP functie uit.

Vergis ik mij of kan ik beter iets anders kopen dan een AX?

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Waarom zou je WPS gebruiken als je een draad hebt liggen? WPS is bedoeld om een draadloze verbinding uit te breiden, terwijl jij (als ik dat zo lees) een bedrade aansluiting draadloos wilt maken. Dat kan gewoon met een Airport Express. Je moet hem dan wel als bridge instellen en niet als router, anders knoop je twee routers achter elkaar en dat kan problemen geven met bepaalde toepassingen (dubbel NAT). Je hoeft zelfs niet beide netwerken hetzelfde te noemen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Digistorm schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:27:
Waarom zou je WPS gebruiken als je een draad hebt liggen? WPS is bedoeld om een draadloze verbinding uit te breiden, terwijl jij (als ik dat zo lees) een bedrade aansluiting draadloos wilt maken. Dat kan gewoon met een Airport Express. Je moet hem dan wel als bridge instellen en niet als router, anders knoop je twee routers achter elkaar en dat kan problemen geven met bepaalde toepassingen (dubbel NAT). Je hoeft zelfs niet beide netwerken hetzelfde te noemen.
Als de TS WiFi Roaming wil gebruiken moeten SSID's en het wachtwoord hetzelfde zijn. Als het goed is kiezen je WiFi toestellen dan het Access Point met het sterkste signaal.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt voor jullie reacties. Dat was nog wel een vraag waarmee ik zit. Kan ik hetzelfde SSID gebruiken op beide wireless AP's. Dus de AX gekoppeld via een wired connectie en de Sitecom als DHCP etc. en beide op hetzelfde subnet maar ook beide hetzelfde SSID. Of kan dat helemaal niet in bridged mode. De info/naamgeving op internet is niet altijd even consistent. Waarschijnlijk door verschillende versies van de AX?

Extending wireless network with Airport Express:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1161696
Create/Join/Extent/Bridge a wireless network...

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 09-09-2012 09:50 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Digistorm schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:27:
Vervang WPS (Wireless Protected Setup) in je uitleg door WDS (Wireless Distribution System) en hij klopt als een bus :) De Airport Extreme stel je gewoon in als Access Point en niet als router.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb er net een gekocht en dacht: hoe moeilijk kan het zijn...

Maar wat moet ik hier nu kiezen?

Bij "Extend a wireless network" en "Join a wireless network" kan ik alleen bij "Internet" kiezen voor "Connect using: Wireless" i.p.v. "Connect using: Ethernet" dus die moet ik dan niet hebben lijkt mij.

De keuze Off zet volgens mij wireless helemaal uit dus dat is ook geen optie.

"Create a wireless network" maakt een heel nieuw wireless netwerk aan dus die valt ook af...

(ik heb de WAN port wired op het bestaande netwerk aangesloten)

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/2685/ax1r.jpg

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
"Create a wireless network" is degene die je nodig hebt. Configureer een static IP, zet DHCP uit en stel de SSID en de beveiliging exact hetzelfde in als de Sitecom.

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-09-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Petervanakelyen schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:05:
"Create a wireless network" is degene die je nodig hebt. Configureer een static IP, zet DHCP uit en stel de SSID en de beveiliging exact hetzelfde in als de Sitecom.
Dank je. Volgens mij werkt het nu! _/-\o_
Ik kan alleen nog niet altijd de logica ontdekken wanneer een device wisselt van AP.
Kun je nog checken aan welk AP bijvoorbeeld een iPad is gekoppeld?
Ik zie nu alleen het SSID (die dus hetzelfde is voor beide AP's).
Het lijstje met Wireless Clients in de AirPort Utility lijkt niet altijd direct te updaten wat diagnose lastig maakt.

En waarom zou je een static IP willen configureren op de AX? I.p.v. DHCP?

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
kraades schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:21:
[...]

Dank je. Volgens mij werkt het nu! _/-\o_
Ik kan alleen nog niet altijd de logica ontdekken wanneer een device wisselt van AP.
Kun je nog checken aan welk AP bijvoorbeeld een iPad is gekoppeld?
Ik zie nu alleen het SSID (die dus hetzelfde is voor beide AP's).
Het lijstje met Wireless Clients in de AirPort Utility lijkt niet altijd direct te updaten wat diagnose lastig maakt.
In principe verbind een device altijd met het sterkste Access Point. Er is geen eenvoudige manier om te zien welk device met welk Access Point verbonden is (buiten de "Wireless Clients" list dan).
En waarom zou je een static IP willen configureren op de AX? I.p.v. DHCP?
Ik geef apparatuur zoals Access Points, routers en printers liefst statische IP-adressen omwille van het beheer, maar als ik het mij goed herinner maakt dat op een Airport niet zo veel uit want het beheer daarvan loopt toch via de Airport Utility (en die gebruikt Bonjour om de Apple-devices te vinden op het netwerk).

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-09-2012 21:36 ]

Pagina: 1