Videokaart genoeg power?

Pagina: 1
Acties:

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-11-2025
Goede avond tweakers ,

Zal het maar kort en krachtig formuleren wil graag weten of ik met nog extra Videokaart geen bottleneck van mijn voeding krijg en of het wel raadzaam is om überhaupt mee te beginnen gaat om een extra
http://tweakers.net/price...0-dc2t-2gd5.html#tab:info

Wat ik zelf al heb uitgevogeld
- in theorie zou het moeten passen aangezien ik de Videokaart ook in het tweede pci slot heb gehad had wel aardig weinig ruimte
- op de recensie zeggen sommigen dat het wel lukt terwijl ik ook had gelezen dat het wel kantje boord wordt heb het over de voeding

Mijn pc specs
http://tweakers.net/galle...h_id=280140#tab:wenslijst

Ik verwacht wel dat mensen zeggen dat dikke overkill etc is maar advies is meer dan welkom
BVD Ralph

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Voor PSUs zijn er calculators (van vele fabrikanten): http://www.coolermaster.outervision.com/PSUEngine
Ik heb deze net ingevuld, en ik kom uit op 518 W. Dat is ook ongeveer wat ik verwachtte. Houd er rekening mee dat enkel de combinaties van veel high-end hardware op één PSU of speciale toevoegingen (combinaties met waterkoeling, verlichting, TEC elementen) echt behoefte hebben aan voedingen van 800 W en meer.
Voor de toekomst, zit er nog en ruime marge op dit systeem, tenzij je echte energieslurpers toevoegt. Normale PCIe kaarten, USB accessoires, harde schijven en dergelijke toevoegingen zal het opgenomen vermogen bij volledige belasting niet veel doen toenemen.
Ik heb zelf liever geen verloopstekkers van molex naar PCIe op video kaarten. Ik heb al een aantal keren PCIe stekkers gelig tot zwartgeblakerd gezien. Dat is begrijpelijk; video kaarten hebben nogal een hoog piekvermogen. Voor andere hardware maakt dat minder uit. Als ik het zo zie heeft de voeding die je nu hebt meer dan voldoende PCIe stekkers voor beide video kaarten, dus dat is ook geen probleem.
Mijn advies is om de huidige voeding te houden. Naar alle waarschijnlijkheid is deze nog goed genoeg voor zelfs je volgende systeem.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Moet in principe wel lukken even afwachten wat andere tweakers advieseren ben namelijk ook benieuwd

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De eerste link doet het bij mij niet, maar aangenomen dat het gaat over een tweede GTX670: Ja, dat kan gemakkelijk. Die videokaarten hebben een TDP van 170W, ietsjes meer vanwege de standaar overklok, dus dat maal twee komt niet verder dan zo'n 400W. Dan nog minder dan 100W voor de CPU en nog wat extra's voor de rest, en je komt nooit boven de 650W uit (en dan reken ik dus al erg ruim). Aangezien dit gewoon een goede voeding is, kan die dat gemakkelijk aan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
Lijkt mij ook geen issue, ik doe het met een i5 2500k @ 4GHz en 2x Gigabyte 670 op een Corsair Enthusiast TX750. Je hebt dus bijna hetzelfde staan als ik (wat alweer een paar maanden stabiel draait). :)

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik zie dat jij een advance hebt als kast dus dan is het voor mij zekerder dat hij past
Pagina: 1