Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelfbpouwpc wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:24
Vandaag deze pc in elkaar gezet:
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,83€ 32,83
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 57,20€ 57,20
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Xigmatek Asgard Pro€ 40,40€ 40,40
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 119,95€ 119,95
1Antec VP350P€ 34,19€ 34,19
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,45€ 39,45
1Eminent EM1059€ 6,72€ 6,72
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 77,45€ 77,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,76

Nu heb ik netjes de volgorde uit het boekje gevolgd, en volgens mij zitten alle kabeltjes op de juiste plek. Ter controle:
- foto 1
- foto 2
- foto 3
(ik hoop dat jullie hier wat op kunnen zien, anders doe maar een verzoekje waar je detail van wilt hebben)

Nu start ie alleen niet op. Het enige wat hij doet is 1 seconde de achterste chassisfan en de processorfan opstarten. In de harde schijf voel of hoor ik ook geen beweging.
Ik heb (nav wat gegoogle) al de DIMMs in andere volgorde of in single setup geprobeerd, de kabeltjes nogmaals gecontroleerd en de cpu-cooler gecontroleerd of deze wel goed contact maakt (maar de koelpasta zit ook op de cpu, dus mij lijkt van wel).

Waar moet ik verder gaan om achter de oorzaak hiervan te komen?

• ChevyVan79
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-10 13:38
Zit de 24-pin connector goed vast op het moederbord? Ik zelf wel eens gehad dat hij een beetje los zat.

• Fr0zone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 21:10
Volgens mij ben je de 4/8pin cpu header vergeten.
Zit meestal links boven ( waar je ports zitten ). Volgens mij zie ik hem zitten bij de derde foto. Bij jou zit ie dus aan de andere kant. Had ik ook de eerste keer :).

[ Voor 7% gewijzigd door Fr0zone op 08-09-2012 22:10 ]

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 15:08
Goed bezig daar, zonder 8pin stekker....

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 21:08

Nikeo

Jawelles

ChevyVan79 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:07:
Zit de 24-pin connector goed vast op het moederbord? Ik zelf wel eens gehad dat hij een beetje los zat.
Bekijk anders eerst even die foto's voordat je zo'n loze reply post. Je ziet toch meteen dat die 4/8 pins cpu er niet in zit.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
je hebt geen processor connector er in.
Check foto 3 onderaan.

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
http://www.plaatjesdump.n...d0887a852238f2ca3f00d.jpg

Klopt, deze kabel van je voeding moet je even op de connector monteren.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 20:06
Om het maar even zo duidelijk mogelijk te maken:
foto1: Rechts van ram zit een 8 pin aansluiting. Moet aangesloten zijn!
foto2: Die 8 pin staat daar niet op. Bevind zich onder die foto.
foto3: Tussen je RAM en de CPUFAN2 aansluiten zit die 8 pins, die aangesloten moet zijn.

Remondoo's post bevat een link naar de 8 pins plug die daar in gaat.

• CeeDeeS
Het heeft een tijdje stil gelegen (vakantie, druk met werk etc) maar deze week wil ik hem toch graag afmaken.
De 8-pin CPU connector zat er idd niet in (thanks voor de reacties). Nu heb ik de 2 losse 4-pin CPU connectors bevestigd (moet kloppen, de vierkante pinnetjes kunnen er maar op één manier in), maar nog steeds doet hij niks meer dan heel even de ventilatoren aan. De power indicator op de kaartlezer blijft wel branden, maar die bij de kast gaat ook direct weer uit.
Wat zou het nog kunnen zijn? Ben ik nog iets vergeten of zou er iets beschadigd zijn?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kortsluiting, voeding schakelt direct uit om erger te voorkomen, dan blijft er wel spanning op het 5V standby circuit staan en daardoor blijft het ledje in de cardreader branden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

kortsluiting idd

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:36

The Executer

Lekker belangrijk!

Afstandsbusjes zijn wel gemonteerd?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 16:47
dit!

• CeeDeeS
Afstandbusjes zitten er allemaal in, onder elk schroefgaatje van het mobo.
Waardoor zou er kortsluiting kunnen zijn ontstaan? En wat betekent dat? Mobo kapot? Voeding kapot? Iets anders nog?
En zou dit onder garantie vallen?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor de zekerheid kan je alle componenten uit de kast halen en dan opstarten. Als het aan je mobo of voeding blijkt te liggen, is het gewoon een DOA en zou je zonder veel problemen een nieuwe moeten krijgen.

• CeeDeeS
Wat moet ik dan nog aan de voeding laten hangen? Alleen mobo? Of ook elementaire dingen als processor en geheugen?
En hoe kan ik erachter komen of mijn mobo kapot is of juist de voeding?

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je zou steeds met minder proberen op te starten. Alleen mobo idd. Probeer eens je CD station en harde schijf helemaal los te koppelen. Ook de front panel I/O (USB/Audio). Een moederbord met proccesor en geheugen er in, voeding aangesloten, hoort gewoon aan te blijven.

Of de voeding stuk is zou je kunnen testen door die in een ander systeem tijdelijk te hangen, en kijken of die wle doorstart. Als de voeding daar het wel doet, dan is je mobo stuk. Anders vice versa.

• CeeDeeS
DVDstation, HDD, cardreaders en front panel loskoppelen veranderde er niks aan.
Daarna de voeding in een ander systeem gebouwd en daar deed hij het prima. Nu zijn er dus nog een paar opties over: het moederbord, de processor en het geheugen.

Kan ik op een andere manier nog wat zekerder weten dat het het moederbord is en niet de processor of het geheugen? Zodat ik niet het verkeerde component terug RMA.
Ik heb helaas geen ander moederbord meer hier waar ik de processor of geheugen nog op kan proberen...

[ Voor 18% gewijzigd door CeeDeeS op 28-09-2012 00:03 ]

Verwijderd

Ik heb zelf weleens meegemaakt dat één van de afstandbusjes kortsluiting maakte met het mobo.

• CeeDeeS
Ik heb deze checklist nog een keer doorgenomen en aan de hand daarvan:
- omstebeurt met één van de twee geheugenmodules geprobeerd.
- het moederbord op een houten plank gelegd bij wijze van breadboard opstelling, met alleen nog de processor, en het geheugen erin, en alleen de power, cpufan en power switch kabel aangesloten.
Nog steeds hetzelfde...
Voor de rest alles uit de lijst nog een keer geverifieerd en ook daar is me niks opgevallen.

Ik geloof dat ik nu wel vrij zeker kan zijn dat het moederbord terug mag als DOA, of zien jullie nog andere dingen om te proberen? Ik weet dit graag zo zeker mogelijk omdat (uit de 4Launch klantenservice):
Indien u niet binnen 7 dagen melding maakt van het defect bij levering van het product dan krijgt het product een garantie afhandeling. Na ontvangst van het product zal het getest en beoordeeld worden op het opgegeven defect. 4Launch kan onderzoeks- en handlingskosten in rekening brengen als het defect of het gebrek niet kan worden bevestigd.

[ Voor 24% gewijzigd door CeeDeeS op 29-09-2012 12:54 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het feit dat het mobo zo snel weer uitgaat lijkt me dat daar ook de oorzaak ligt. Wanneer er iets mis is met de cpu of het geheugen zou je pc gewoon aan moeten blijven. Het enige wat ik nog kan bedenken is de bedrading van de kast. Je zou nog kunnen proberen om de pc aan te zetten door de 2 pinnen van de power button op het mobo kort met elkaar te verbinden. Dan heb je dat ook uitgesloten.
Pagina: 1