Buffalo Linkstation Live LS-XL vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlautePool
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste Tweakercommunity,

ik ben normaal niet zo'n forumbezoeker - mits het om lezen gaat bij problemen -, maar ik moet helaas wat duidelijkheid hebben over mijn nieuwe systeem. Ik heb namelijk een gevangenisgekraakte Apple TV 2 aan mijn netwerk gesloten en een Buffalo Linkstation Live (LS-XL) gekocht om wat efficienter te werken, gezien ik niet constant met mijn MacBook Pro aan wil zitten.

Ik heb het nodige verstand van computers en netwerken, maar ik ben met deze NAS server in een compleet nieuwe wereld beland. Bij deze dus mijn vraag:

Hoe kan ik de ondersteunde torrentclient configureren?

Ik heb al een map aangemaakt in de opties van het apparaat, daar torrents in geplaatst en op enable gedrukt. Wanneer ik echter op download manager druk, komt er een venster waarbij ik een username en password moet geven en hij zegt dat de server om utorrent vraagt. Misschien dat deze informatie jullie meer zegt dan dat het mij zegt.

Eveneens ben ik een enorme noob, dus als het in een mooi stappenplan kan, zou dat ideaal zijn.

<UPDATE> Ook heb ik van UPC een Cisco EPC3925 router staan. Misschien dat dat helpt. Ik heb UPnP aangezet...

[ Voor 5% gewijzigd door KlautePool op 08-09-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 17:23
De standaard username is "admin" , paswoord laat je leeg :) Staat ergens in de handleiding meen ik mij te herinneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlautePool
Heb ik geprobeerd, maar dat leidde tot een invalid username. Het kan zijn dat ik op allebei de velden admin had gezet overigens... Ik moet nu helaas snel weg, maar ik probeer het morgen weer en hou je op de hoogte.

Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Als Usernaam vul je in Admin.
Als wachtwoord vul je in Password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlautePool
@Vincent
Alleen admin invullen is gelukt, maar nu het volgende probleem:

Na inladen van torrents op het webinterface, beginnen ze niet te downloaden. UPnP heb ik wel aangezet op de router - zoals ook het manual aanraadt.

@Paul
dat is inderdaad de manier om in de Buffalo zelf te komen. Dit heb ik echter wel al aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door KlautePool op 09-09-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 17:23
Ik heb mijn NAS paar keer moeten herstarten voordat de downloads begonnen, misschien moet je dat eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlautePool
GELUKT! De standaard 10 seconden zonder stroomkabel procedure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlautePool
Hey Tweakers,

gezien hier snel gereageerd wordt:

Mijn Buffalo Linkstation Live LS-XL 2 TB (WD Caviar Green) heeft het begeven en ik heb de schijf in een externe behuizing aan mijn MacBook Pro gegooit. Deze zag hem en ik heb hem geformatteerd zonder partities, maar nu wordt de schijf niet meer gezien op het netwerk. Daarvoor zag hij hem ook niet meer.

Terug de externe behuizing in, zou je denken. Helaas, deze wordt ook niet meer herkend door Schijfhulp...

HELP!

* Ik heb tevens een geformatteerde Seagate 7200rpm 1TB schijf, maar deze doet ook niks in de behuizing van de Linkstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De firmware (software) van Buffalo mist nu op je schijf waardoor deze niet meer kan starten.
Met het formatteren heb je de buffalo software namelijk verwijderd.

Deze software is alleen via een TFT server opnieuw te flashen in je NAS.
De handleiding is makkelijk te vinden: http://buffalo.nas-centra...our_arm9_box_from_scratch

tip: op GoT maken we voor elk probleem een nieuw topic aan ipv oude topics nieuw leven inblazen

[ Voor 33% gewijzigd door arjants op 24-07-2013 15:45 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlautePool
Ik ga het via de TFT server proberen.

@Uncle Mel dat vroeg ik me dus af. Ik dacht dat ze misschien het OS op flashgeheugen hadden gezet, om swappen mogelijk te maken indien de schijf faalt. Maar dat was zeker iets te mooi bedacht.
Pagina: 1