Windows 7 installeren error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proximus88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb een Dell XPS 17 laptop. Gisteren functioneerde hij normaal en alles deed het. Hij heeft 2x een 500gb HDD. Op Disk0 is de OS Win7 geinstaleerd, op Disk1 heb ik data staan.

Vandaag wou ik mijn laptop opstarten en kreeg ik alleen een melding dat mijn OS niet gevonden kon worden. Na vaak proberen geen verandering in de zaak. Uit eindelijk de keuze gemaakt om win7 opnieuw te installeren. Windows 7 DVD in mijn laptop gestopt, dan bij keuze waar je win7 wilt installeren krijg ik dit te zien:

"Name" "Size" "Free Space" "Type"
Disk 0 465.8GB 465.7GB Primary
Disk 1 unallocated space 465.8GB 465.7GB

Heb beide HDD's geformateerd via de win7 instalatie setup en via beide HHD's win7 geprobeerd te installeren maar bij beide krijg ik de fout: "Error 0x803000024"

Heb ubuntu werkent gekregen via bootable USB, in ubuntu zelf kon hij geen HDD's vinden, aangesloten usb HHD's werden wel gevonden.

Heb ook een bootable USB linux HHD formateer programma werkent gekregen die beide HDD's wel kon vinden en heeft geformateerd.

Weet niet wat ik kan doen anders dan nieuwe HHD kopen om te kijken of dat werkt. Graag zou ik jullie opties willen horen of ik nog de huidige HDD's kan redden of iets anders kapot is aan mijn laptop.

Ik hoor graag van jullie,
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je al op Google gezocht naar: Error 0x803000024. Daar kom ik namelijk heel veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proximus88
Heb al op google gezocht, maar alle oplossingen die ze bieden zijn oplossingen voor als je laptop nog kan opstarten om instellingen te veranderen.

Mijn laptop start helemaal niet op. Tijdens googlen heb ik ook het bootable USB linux HHD formateer programma gevonden. Die werkte, maar windows installer kon nog steeds win7 niet installeren.

Heb een goed werkend win7 DVD, al geprobeerd op 1 van mijn oudere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De melding schijnt voor te komen als er 2 schijven in het systeem geplaatst zijn. Loskoppelen van een schijf (bij voorkeur de 2e in lijn), daarna de setup starten, en na installatie de 2e schijf weer koppelen zou een poging waard kunnen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik lees een stukje waarbij je je harddisk doormiddel van de installatiecd en de herstelmodus eerst in CommandPrompt moet formatteren, en daarna met diskpart 1 partitie van 75000mb moet aanmaken. Later kun je deze partitie uitbreiden als Windows geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Zou je dit eens kunnen proberen:
1. Delete a partition
2. Start to install Windows 7.
3. During installation, do not select any partitions, but choose "Drive Options".
4. Create a new partition with the unallocated space.
5. Continue to install.

http://social.technet.mic...3-401d-99bd-38e4135983ff/

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 08-09-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proximus88
hardware-lover schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:37:
De melding schijnt voor te komen als er 2 schijven in het systeem geplaatst zijn. Loskoppelen van een schijf (bij voorkeur de 2e in lijn), daarna de setup starten, en na installatie de 2e schijf weer koppelen zou een poging waard kunnen zijn?
Dank je, ben nu aan het proberen.

@shadowman12, Ga ik hier na proberen, bedankt voor idee. Disk 0 had ik al zo geprobeerd maar wou niet terug creeen. Zal na terst van hardware-lover uitproberen.

@Bartjezz, dat heb ik ook gelezen. Probleem is dat laptop niet in herstelmodus komt en zie nergens hoe je via win7 installatie cmd kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
edit:
Never mind. Thread niet helemaal begrepen.

[ Voor 83% gewijzigd door Turdie op 08-09-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
proximus88 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:28:
[...]

[...]

@Bartjezz, dat heb ik ook gelezen. Probleem is dat laptop niet in herstelmodus komt en zie nergens hoe je via win7 installatie cmd kan openen.
Tijdens de setup kun je op F8] of (alt) F10 drukken voor een cmd prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proximus88
Heb HDD in disk0 verwijderd en HDD van disk1 in disk0 gedaan, nu installeerd win7 zonder problemen. Nu mijn eigen laptop weer werkend is zal ik kijken of ik via een sata kabel wat kan redden uit de kapote HDD.

Bedankt voor alle reacties en hulp.
Pagina: 1