Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
beste iedereen,

ik heb zojuist 3 beeldschermen gekocht en probeer een eyefinity opstelling te maken, maar kom er niet mee uit..
heb 2 stuks HD7970 in crossfire staan en de beeldschermen aangesloten als volgt:
1x DVI out
1x HDMI of DVI out
1x minidisplay port out (met adapter naar DVI)

bij eigenschappen van het bureaublad zie ik wel dat er 3 schermen staan aangegeven, maar als ik wil uitbreiden naar beeldscherm nr 3 krijg ik de volgende melding:
"kan de beeldscherm instelling niet opslaan"

ook geprobeerd zoals het hoort, via de catalist software, maar ik zie hier maar 2 beeldschermen die ik als eye finity kan selecteren.

ik kan wel bij eigenschappen bureaublad naar een ander scherm uitbreiden, maar dan valt er weer aan ander weg. ik heb het volgens mij wel aangesloten zoals xfx zelf aangeeft op hun sheet:
Afbeeldingslocatie: http://i766.photobucket.com/albums/xx308/robbyvw/20120908_162846.jpg

alle schermen staan op een videokaart!

wat doen ik fout of wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Bij EyeFinity moet je een active displayadapter aansluiten. Google maar is dus ben vang dat dit niet gaat werken. De displaypoort kan de hoge resolutie wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Volgens mij wat Versteegrob zegt...

pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter zoiets ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
dus niet deze:
http://www.icidu.com/en/c...layport-to-dvi-0-15m.html

lekker geinformeerd bij mycom dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Daar staat idd niet bij dat die actief is, dus ik zou weer terug naar Mycom gaan. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Nog even nieuwschierig. Ik heb namelijk het zelfde probleem. Is het probleem na die ACTIEVE displayadapter opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je _moet_ een actieve adapter hebben, dat is nog steeds niet veranderd en gaat ook niet veranderen.

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 07-03-2014 19:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Het is wel veranderd inmiddels. De R9 serie kan wel zonder actieve adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ligt er aan wat jij onder een R9 verstaat, een R9 280X is gewoon een HD7970, dat is waar dit topic over gaat en die kan het iig niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Oh ik dacht dat de hele r9 serie de upgrade al had gehad.
De 290 heeft het in elk geval wel. Dan is het misschien alleen de nieuwe gpu serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:28
Toch lijkt Timberleek wel gelijk te hebben over de R9 serie, volgens de site van AMD

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat de 280X een HD7970 met een nieuwe naam was, maar er is toch nog een klein beetje aan gesleuteld blijkbaar.
Dat neemt echter niet weg dat je voor een HD7970 WEL een ACTIVE DP->hdmi adapter nodig hebt om eyefinity met 3 schermen voor elkaar te krijgen als je geen DP monitor hebt.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:56:
Ligt er aan wat jij onder een R9 verstaat, een R9 280X is gewoon een HD7970, dat is waar dit topic over gaat en die kan het iig niet.
dat kan wel, is in de r9 serie veranderd.
hier heb ik een hd 7850, die had hetzelde probleem, maar een r9 270 kan wel 3 schermen aansturen. dit is ook gewoon dezelfde chip als 7850. ik heb hierom expres een r9 270 gekocht om in crossfire te zetten met de 7850, en 3 schermen te kunnen aansturen. op dvi, dvi en hdmi
voor een 7970 heb je inderdaad een actieve displayport adapter hebben, dan is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat zit de adapter al in de kaart waarschijnlijk, zoals ook de Sapphire Flex kaarten hadden, denk niet dat ze de GPU ervoor hebben veranderd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 00:42:
Dat zit de adapter al in de kaart waarschijnlijk, zoals ook de Sapphire Flex kaarten hadden, denk niet dat ze de GPU ervoor hebben veranderd.
nee dat klopt, ze hebben gewoon inderdaad een chip die doet wat die actieve adapter doet. maar dit zit wel gewoon in alle r9 kaarten. r7 weet ik niet.
Pagina: 1