Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gscholman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-10-2021
Beste,

Ik zit met het volgende: ik heb een 37" Philips TV met 3 HDMI aansluitingen. Hierbij heb ik de volgende randapparatuur: Sony BluRay 5.1 Home Cinemaset, een Amino TV kastje, Apple TV, Popcorn A-300, XBOX 360 en een Triton 7.1 Warhead hoofdtelefoon. Nu heb ik hiervoor een klein splittertje zodat ik toch alles via HDMI kan aansluiten (behalve de hoofdtelefoon natuurlijk).

Nu heb ik alles aangesloten via SPDIF op de home cinemaset (behalve de Amino) zodat ik films en games via de 5.1 set kan afspelen. Ook hiervoor heb ik een splittertje waarbij ik zelf telkens het juiste kanaal moet selecteren met een draaiknop, niet erg handig maar toch het werkt.

Sinds vandaag heb ik er echter de hoofdtelefoon bij gekregen en nu wordt het toch wel is tijd voor een betere oplossing voor het HDMI gebeuren maar zeker ook voor het SPDIF geluid. De hoofdtelefoon heb ik nu aangesloten op de Xbox. Ik heb de standaard SPDIF aansluiting nog steeds aan de Home Cinemaset zitten en bij de hoofdtelefoon zat een soort van extender met daarin nog een SPDIF aansluiting, ik heb nu dus twee SPDIF aanslutingen op mn XBOX 360 slim.

Echter wil ik de hoofdtelefoon ook gebruiken als ik via de Popcorn Hour of Home Cinemaset een filmpje of muziekje wil luisteren. Ik ben dus op zoek naar een kastje, oplossing, ding, iets. Waar ik verschillende signalen van zowel HDMI als SPDIF kan laten binnenkomen als laten uitgaan. En waar ik niet zelf hoef te selecteren maar dat het kastje dat zelf ziet wat er binnenkomt en uitgaat.

Beetje lang verhaal maar heeft iemand hier ervaring mee en/of een mooie oplossing voor??

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Gijs Scholman