Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan een laptop voor mijn studie te gaan kopen en daar dus op te werken en te gamen.
Het is namelijk vrij zonde als je veel steam games hebt die niet in het tussenuur te kunnen spelen(dit is mogelijk via steam toch?).
Nu kwam ik na een lange zoektocht op een aantal laptops uit.

mijn budget ligt rond de 1200 - 1300 euro, alles daaronder is goed, alles daarboven ook maar heeft wel een motivatie nodig XD

Dit zijn:
- ASUS N76VZ-V2G-T1023V (tot nu toe de eerste keus)
- ASUS N56VZ-S4035V
- ASUS N56VZ-S4056V
- Lenovo Ideapad Y580-m772cmh
- MSI GE60 0NC-072NL
- HP Envy 6-1020ed

Programma's:

- Word, Excel etc.
- Video bewerking
- Foto bewerking
- Games (tja grafische kracht had ik toch al nodig, dus dit kan er nog wel bij)

Gebruik:

- School (studie Commerciële Economie)
- Thuis, naast mijn PC
- Alles daartussen (lol!)

Twijfels / Vragen:

Nu heb ik nog de volgende twijfels/vragen over de selectie notebooks:

*Ik wil dus wel redelijk kunnen gamen op de laptop, het hoeft allemaal niet ultra high maar ultra low is dan weer het andere uiterste, dus hoe zit het met gamen op de bovenstaande?
Ik lees echt rare (afwijkende) benchmarks bij hardwareinfo en zet daardoor ook vraagtekens bij die NPI scores (sowieso hoe betrouwbaar zijn die?)

*Dit ding moet zoals hierboven vermeld elke dag mee naar school gesjouwd worden en dus vraag ik me dan ook af of die 17,3" asus N76 niet te groot is?!

*Zijn er nog op of aanmerkingen (goede / slechte ervaringen, do's and dont's etc.) over de voor selectie of suggesties voor totaal andere laptops?

Ik zou dus graag advies willen over de bovenstaande laptops en überhaupt over laptops die aan mijn eisen voldoen, dit vooral vanuit praktische ervaring in het gebruik met de laptops aangezien dat niet in een benchmark kan worden uitgedrukt. (sommigen klagen bijvoorbeeld over dat een 17" te groot is anderen hebben geen probleem)
Ik hoop dat de GoT mij hierbij kan helpen, alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door BannerFigurezZz op 08-09-2012 16:52 . Reden: (2) notebooks toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 21:50
17" zou ik zeker afraden als je regelmatig aan het pendelen bent. Zowel grootte als gewicht geven dan teveel nadelen. Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Y580 (evt. uitgebreid met een grotere mSATA SSD) of voor de N56VZ + HDDcaddy + SDD, als je die tenminste nog vindt.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Aertsvijand schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:06:
17" zou ik zeker afraden als je regelmatig aan het pendelen bent. Zowel grootte als gewicht geven dan teveel nadelen. Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Y580 (evt. uitgebreid met een grotere mSATA SSD) of voor de N56VZ + HDDcaddy + SDD, als je die tenminste nog vindt.
Lijkt me een goed advies...
Ik vindt alleen het ontwerp van de Asus een stuk beter + toetsenbord verlichting (fancy :9~ ) dus tja....
Dan moet ik toch echt snel weze want zoals je zei is die Asus slecht (zeg maar gerust bijna niet) verkrijgbaar en ik wil geen Windows 8 serie.
Welke van de N56 types zou dan het beste gaan en waar kan je die caddy etc. kopen?
Is een 15,6" wel goed pendelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die komt vrij gematigd uit http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html. De bouwkwaliteit lijkt erg slecht.
- HP Envy 6-1020ed
Dat is toch dat ding welke slechter is dan de jaar oude V131 van €550. Toch? :X

Ergo: N56 of Y580. Lichter gaan is een optie, maar dan mis je een 1080p scherm, en dat vind ik toch wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:49:
[...]
Die komt vrij gematigd uit http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html. De bouwkwaliteit lijkt erg slecht.

[...]

Dat is toch dat ding welke slechter is dan de jaar oude V131 van €550. Toch? :X

Ergo: N56 of Y580. Lichter gaan is een optie, maar dan mis je een 1080p scherm, en dat vind ik toch wel een must.
lol thanks for the info over die 2 mindere laptops XD

Ja, de N56 moet met 2,... nog wat kilo en 36cm ofzo prima mee te nemen zijn, zit in de buurt van mijn oude Acer Travelmate.
Dat 1080p scherm is inderdaad wel erg belangrijk, gewoon voor alles.

nu maar hopen dat wanneer ik ooit ga bestellen en als dat dan die N56 mocht zijn, die er ook nog is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Y580 heeft ook toetsenbordverlichting.

Voor een uitgebreide review, zie: productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Iemand trouwens nog een adres voor die N56?, die verdwijnt namelijk langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BannerFigurezZz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:43:
[...]

ok, maar dat is die zonder toetsenbord verlichting toch?
Zonder verlichting ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Jammer, moet ik toch echt die 4056 bij mycom bestellen...
Ik kan alleen geen voorraad status bij hun zelf zien?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Waar is die Hdd caddy verkrijgbaar?
en iemand nog een winkel waar die 4056 verkrijgbaar is? Ik denk bij 4launch?

Iemand trouwens enig idee waarom de serie zo snel weer geschrapt word? en wat er voor inde plaats komt?

Edit:

sorry voor de obvious vraag over die HDD caddy, dacht namelijk dat het een speciaal Asus accersoires was XD

Is dat ding makkelijk (veilig) te installeren?

[ Voor 58% gewijzigd door BannerFigurezZz op 09-09-2012 14:54 . Reden: dom dom dom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-08 12:41
Wat betreft de precieze laptop kan ik je niet zo helpen, hoewel ik wel op kan merken dat ik bij zo'n budget persoonlijk liever een Asus koop dan een Lenovo.
Maar over het formaat: neem geen 17"! Ik heb klasgenoten die zo'n ding kochten voor bijvoorbeeld de CPU, maar hem nu nooit meer meenemen omdat hij gewoon te log en te zwaar is. Over het algemeen is 15.6" een mooie compromis dan, hoewel het er ook van afhangt hoe je hem meeneemt: laptoptas of compartiment in rugzak/koffer? Dan kan bijvoorbeeld het verschil tussen 'gewone' laptop en ultrabookformaat nog uitmaken.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
HJTP schreef op zondag 09 september 2012 @ 23:38:
Wat betreft de precieze laptop kan ik je niet zo helpen, hoewel ik wel op kan merken dat ik bij zo'n budget persoonlijk liever een Asus koop dan een Lenovo.
Maar over het formaat: neem geen 17"! Ik heb klasgenoten die zo'n ding kochten voor bijvoorbeeld de CPU, maar hem nu nooit meer meenemen omdat hij gewoon te log en te zwaar is. Over het algemeen is 15.6" een mooie compromis dan, hoewel het er ook van afhangt hoe je hem meeneemt: laptoptas of compartiment in rugzak/koffer? Dan kan bijvoorbeeld het verschil tussen 'gewone' laptop en ultrabookformaat nog uitmaken.
Bedankt voor je antwoord en raad,

Ik ben van plan een notebook tas aan te schaffen (of één van de drie die wij al hebben te gebruiken) en niet langer dat ding in een compartiment mee te nemen.
De grafische en processor kracht wegen bij mij zwaarder dan dat ding mee te kunnen zuilen in een eastpakje.
Ik denk dan ook na nog eens goed naar reviews ed. over bij de notebooks te hebben gekeken voor de N56 van asus te gaan, het design en de afwerking zijn daar gewoon echt prachtig.
Nu komt alleen het volgende punt en dat is waar koop je nog zo'n asus of is de opvolger het geld waard (iemand had het over een J model in een ander topic), want ik wil geen Windows 8.
oh en die toetsenbord verlichting is best wel een must (weten dat er een beter model was is altijd zwaar ****) dus die 4035 van campusshop kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De processor en grafische kaart hebben tegenwoordig weinig te maken met het feit of je nu een 15" of 17" aanschaft. Of je budget moet ontoereikend zijn voor de Y580, of je moet een grafische kaart van 75w of meer in je laptop willen.

Sowieso, je moet niet kijken naar de schermdiagonaal, maar de resolutie.

En ik realiseer me net dat je ook nog de sony S15 hebt. Die heeft een GT 640m, maar weegt slechts 2.0kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
is die Asus N56VZ-S4022V een goede?
Ik las namelijk dat er een ander beeldscherm in zat dan bij de rest.....

en wast is nou eigenlijk het wezenlijke verschil met de vm types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vm heeft de 630m grafische kaart, vz de 650m. De 650m is bijna 2x zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
jah dat had ik nu gezien, bedankt ik zie nu dat de 4044 nog wel op voorraad is, iemand daar nog wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus N56VZ-S4044

Die is niet voorradig bij azerty. Bij de rest significant duurder dan de campusshop variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:14:
pricewatch: Asus N56VZ-S4044

Die is niet voorradig bij azerty. Bij de rest significant duurder dan de campusshop variant.
jup, had ik gezien, mijn de vraag is dus heeft die de toetsenbord verlichting (om bovenstaande reden + in het donker werken)

Kan jij zo zien wat de verdere verschillen zijn met die 4035 variant van de campusshop?

[ Voor 9% gewijzigd door BannerFigurezZz op 10-09-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt geen flauw idee. Ik wordt helemaal gek van dat gerookgordijn met specificaties bij asus. Het scherm schijnt zelfs binnen één type te varieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:30:
Ik heb echt geen flauw idee. Ik wordt helemaal gek van dat gerookgordijn met specificaties bij asus. Het scherm schijnt zelfs binnen één type te varieren.
idd. volgens de pricewatch heeft dit type een full led scherm, waar ik dus echt niks van geloof (bij de tv's is LG op het moment bijv de enige)...
Ik wordt hier echt al dagen helemaal lijp van, maar het is wel een lijp ding.

Bedankt voor je hulp btw ik ga even bellen met BCC om ze dat te vragen XD hij schijnt hier te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft geen full-led scherm. Laptops met full-led bestaan niet volgens mij (en het nut van full-led op een laptop is sowieso erg discutabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:37:
Hij heeft geen full-led scherm. Laptops met full-led bestaan niet volgens mij (en het nut van full-led op een laptop is sowieso erg discutabel).
haha idd. 8)7

Bij BCC zeggen ze dat dit type wel toetsenbord verlichting heeft dus tja........

EDIT:

heb de juiste info doorgegeven bij de pricewatch:

-hm76 chipset
-edge led scherm
-ingebouwde speakers van bang & olufsen, meegeleverde subwoofer en toetsenbord verlichting onder de bijzonderheden

bedankt voor alle hulp tweakers :D _/-\o_
ik denk dat het deze of die van campusshop wordt, ik ga nu bij de goede oude media markt en bcc kijken (mij was beloofd bij de media markt dat ze een nieuwe levering met nieuwe types zouden krijgen) en koop dus 1 van beiden

[ Voor 39% gewijzigd door BannerFigurezZz op 10-09-2012 14:43 . Reden: toegevoegde info, spam is niet leuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch vind ik dat je beter voor de Y580 kunt gaan. Om je nog maar even aan het twijfelen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-08 12:41
BannerFigurezZz schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:30:
[...]

haha idd. 8)7

Bij BCC zeggen ze dat dit type wel toetsenbord verlichting heeft dus tja........

EDIT:

heb de juiste info doorgegeven bij de pricewatch:

-hm76 chipset
-edge led scherm
-ingebouwde speakers van bang & olufsen, meegeleverde subwoofer en toetsenbord verlichting onder de bijzonderheden

bedankt voor alle hulp tweakers :D _/-\o_
ik denk dat het deze of die van campusshop wordt, ik ga nu bij de goede oude media markt en bcc kijken (mij was beloofd bij de media markt dat ze een nieuwe levering met nieuwe types zouden krijgen) en koop dus 1 van beiden
Oeeh, die meegeleverde subwoofer is een leuke! M'n vriendin heeft een vergelijkbare laptop, zonder sub klinkt het gewoon zoals je van een laptop verwacht (meh) maar hoogstens met wat meer volume, die sub maakt een verschil van dag en nacht! :D

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm.. Dan sluit je toch een normaal speakersetje aan? De sub vind ik echt een non argument. Een setje van 2 tientjes klinkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:52:
Erm.. Dan sluit je toch een normaal speakersetje aan? De sub vind ik echt een non argument. Een setje van 2 tientjes klinkt net zo goed.
true dat

owja was daar bij BCC en toen begon de epische zoektocht naar de toetsenbord verlichting en de blu ray speler......

really ik dacht dat die mensen van computers hielden en daar dus graag veel vanaf wisten |:(

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zou voor de Y580 gaan.

Blu ray speler,
betere GPU,
toetsenbord verlichting.. En als meest belangrijke de SSD+HDD combo. Dat is zo enorm snel ivm met 'reguliere' laptops.

Ben van plan als ik binnenkort tijd heb een x een fatsoenlijke review te schrijven over de Y580, want er zijn op het net zowel qua reviews als qua specs ontzettend uiteenlopende verhalen terug te vinden.
mystiqu schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:05:
Ben van plan als ik binnenkort tijd heb een x een fatsoenlijke review te schrijven over de Y580, want er zijn op het net zowel qua reviews als qua specs ontzettend uiteenlopende verhalen terug te vinden.
Je mag mij wijzen waar je die uiteenlopende vehalen vindt. Dan heb ik het niet over verongelijkte individuele forumgebruikers, maar professionele reviewers van gerenommeerde websites.

Overigens ben ik benieuwd naar eenieder's ervaringen. Ik heb zelf de mijne al zeer uitgebreid omschreven in mijn productreview. Komen de mijne overeen met de jouwe, of verschil je op bepaalde punten van mening?
Pagina: 1