Hallo Tweakers,
Ik ben van plan een laptop voor mijn studie te gaan kopen en daar dus op te werken en te gamen.
Het is namelijk vrij zonde als je veel steam games hebt die niet in het tussenuur te kunnen spelen(dit is mogelijk via steam toch?).
Nu kwam ik na een lange zoektocht op een aantal laptops uit.
mijn budget ligt rond de 1200 - 1300 euro, alles daaronder is goed, alles daarboven ook maar heeft wel een motivatie nodig XD
Dit zijn:
- ASUS N76VZ-V2G-T1023V (tot nu toe de eerste keus)
- ASUS N56VZ-S4035V
- ASUS N56VZ-S4056V
- Lenovo Ideapad Y580-m772cmh
- MSI GE60 0NC-072NL
- HP Envy 6-1020ed
Programma's:
- Word, Excel etc.
- Video bewerking
- Foto bewerking
- Games (tja grafische kracht had ik toch al nodig, dus dit kan er nog wel bij)
Gebruik:
- School (studie Commerciële Economie)
- Thuis, naast mijn PC
- Alles daartussen (lol!)
Twijfels / Vragen:
Nu heb ik nog de volgende twijfels/vragen over de selectie notebooks:
*Ik wil dus wel redelijk kunnen gamen op de laptop, het hoeft allemaal niet ultra high maar ultra low is dan weer het andere uiterste, dus hoe zit het met gamen op de bovenstaande?
Ik lees echt rare (afwijkende) benchmarks bij hardwareinfo en zet daardoor ook vraagtekens bij die NPI scores (sowieso hoe betrouwbaar zijn die?)
*Dit ding moet zoals hierboven vermeld elke dag mee naar school gesjouwd worden en dus vraag ik me dan ook af of die 17,3" asus N76 niet te groot is?!
*Zijn er nog op of aanmerkingen (goede / slechte ervaringen, do's and dont's etc.) over de voor selectie of suggesties voor totaal andere laptops?
Ik zou dus graag advies willen over de bovenstaande laptops en überhaupt over laptops die aan mijn eisen voldoen, dit vooral vanuit praktische ervaring in het gebruik met de laptops aangezien dat niet in een benchmark kan worden uitgedrukt. (sommigen klagen bijvoorbeeld over dat een 17" te groot is anderen hebben geen probleem)
Ik hoop dat de GoT mij hierbij kan helpen, alvast bedankt.
Ik ben van plan een laptop voor mijn studie te gaan kopen en daar dus op te werken en te gamen.
Het is namelijk vrij zonde als je veel steam games hebt die niet in het tussenuur te kunnen spelen(dit is mogelijk via steam toch?).
Nu kwam ik na een lange zoektocht op een aantal laptops uit.
mijn budget ligt rond de 1200 - 1300 euro, alles daaronder is goed, alles daarboven ook maar heeft wel een motivatie nodig XD
Dit zijn:
- ASUS N76VZ-V2G-T1023V (tot nu toe de eerste keus)
- ASUS N56VZ-S4035V
- ASUS N56VZ-S4056V
- Lenovo Ideapad Y580-m772cmh
- MSI GE60 0NC-072NL
- HP Envy 6-1020ed
Programma's:
- Word, Excel etc.
- Video bewerking
- Foto bewerking
- Games (tja grafische kracht had ik toch al nodig, dus dit kan er nog wel bij)
Gebruik:
- School (studie Commerciële Economie)
- Thuis, naast mijn PC
- Alles daartussen (lol!)
Twijfels / Vragen:
Nu heb ik nog de volgende twijfels/vragen over de selectie notebooks:
*Ik wil dus wel redelijk kunnen gamen op de laptop, het hoeft allemaal niet ultra high maar ultra low is dan weer het andere uiterste, dus hoe zit het met gamen op de bovenstaande?
Ik lees echt rare (afwijkende) benchmarks bij hardwareinfo en zet daardoor ook vraagtekens bij die NPI scores (sowieso hoe betrouwbaar zijn die?)
*Dit ding moet zoals hierboven vermeld elke dag mee naar school gesjouwd worden en dus vraag ik me dan ook af of die 17,3" asus N76 niet te groot is?!
*Zijn er nog op of aanmerkingen (goede / slechte ervaringen, do's and dont's etc.) over de voor selectie of suggesties voor totaal andere laptops?
Ik zou dus graag advies willen over de bovenstaande laptops en überhaupt over laptops die aan mijn eisen voldoen, dit vooral vanuit praktische ervaring in het gebruik met de laptops aangezien dat niet in een benchmark kan worden uitgedrukt. (sommigen klagen bijvoorbeeld over dat een 17" te groot is anderen hebben geen probleem)
Ik hoop dat de GoT mij hierbij kan helpen, alvast bedankt.
[ Voor 1% gewijzigd door BannerFigurezZz op 08-09-2012 16:52 . Reden: (2) notebooks toegevoegd ]