[Advies] Laser Printer kopen

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey,

Ik erger mij suf aan de printer die ik heb, die vreet enorm veel inkt, en bijvullen alleen al kost €60,- euro waar ik net een paar maand mee doe.

Daarom ben ik opzoek naar een zuinige printer, die rond de €250,- euro mag kosten.

Zelf zat ik te denken aan een laser printer; Deze zijn redelijk duur in aanschaf, maar daar tegenover staat dat die redelijk zuinig omgaat met de toner.

Ik kwam uit op deze HP printer, welke €242,- kost bij de goedkoopste winkel.
Echter kwam ik erachter dat je met één toner maar 1000 pagina's kan printen, terwijl je tegelijkertijd €60,- euro per toner betaald. Dat komt neer op meer dan €200,- euro wil ik de printer gevuld met toners hebben!

Ik heb nog naar andere merken gekeken zoals Canon en Brother, maar tot nu toe voldoet geen enkele printer aan mijn eisen:
  • Draadloos functie
  • Ingebouwde scanner
  • Zuinig
  • Rond de €250,- euro
Heeft iemand ervaring met een andere (laser) printer die wel zuinig is, een scanner heeft en waar je draadloos mee kunt printen?

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door iApp op 08-09-2012 15:41 ]

An  a day keeps the doctor away.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Al eens aan gedacht om op ebay te kijken om zo goedkopere inktpatronen te kopen? Voor een fractie van de prijs zijn nagenoeg alle merken en modellen te vinden...

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
een laserprinter gebruikt geen inkt, maar toner

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

bloody

0.000 KB!!

Hier zie ik er toch 3 staan.
(waaronder de HP printer die geen inkjet is zoals je zegt, maar een laser)

[ Voor 193% gewijzigd door bloody op 08-09-2012 15:28 ]

nope

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
@Bloody, vreemd dat de HP TopShot LaserJet Pro M275 niet toegevoegd is aan de Pricewatch.
Deze kost op internet namelijk even duur als de M175. :P

@Wouter.S, maar hoe weet ik dat bijvoorbeeld de toners van 123Inkt.nl goed zijn?
Bij inktjet printers heb je vaak het verhaal dat de kop verstopt raakt. Is er bij een laserprinter niet iets dergelijks dat ook kapot kan gaan door een namaak- toner te kopen?

http://www.123inkt.nl/Ton...rjet-Pro-M275-p24502.html --> Hier betaal je maar €125,- euro voor alle toners, wat natuurlijk nog eens te veroorloven is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door iApp op 08-09-2012 15:38 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

OCh in het ergste geval gebeurt er zoiets :) : Afbeeldingslocatie: http://www.ilovebacon.com/storage/061312-toner.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1339374594549

Maar op het werk hebben we ook een tijdje goedkope toners gehad, werkte prima

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Haha, maar dit is dan natuurlijk maar een zeldzaam probleem, of niet? :P

Edit: Wat ik nog wilde vragen is: Moet je bij een laser printer ook alle toners gevuld hebben voordat je pas kan printen? Met mijn inktjet printer moet je eerst alles gevuld hebben voordat je pas kan printen.

Ik print bijna nooit in kleur, maar tegelijkertijd drogen de kleurenfilters erg snel uit in mijn printer.
Ondanks dat ik het dus niet gebruik, moet ik ze wel iedere 3 - 6 maanden vervangen, voor een prijs van €60,- (!) euro.

[ Voor 75% gewijzigd door iApp op 08-09-2012 15:47 ]

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 01:11

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik geloof dat de wat professionelere inkjet printers van HP met (naar verhouding) goedkopere inkt cardridges werken. Wij hebben hier een officejet pro uit de L7500 serie staan (inmiddels al wat ouder) waarbij de kleuren in losse cardridges zitten. +/- 14 euro per kleur en +/- 20 voor zwart (maar die is dan wel groter)

edit: De kleur vervang je pas wanneer deze leeg is. Je hoeft bij dit systeem geen kleuren weg te gooien.

[ Voor 14% gewijzigd door sjirafje op 08-09-2012 15:51 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Maar dan heb je het ook wel over een printer die anderhalf meter hoog en 1 meter breed is...
Het moet nog wel in de woonkamer passen hé? :P

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 01:11

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik neem aan dat ze ook kleinere modellen hebben. Die van ons is hoog uit 40 tot 50 cm hoog en ik schat 60 cm breed.
Afbeeldingslocatie: http://h10003.www1.hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/c00872830.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door sjirafje op 08-09-2012 15:56 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
HardCoreGamer schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:40:
Wat ik nog wilde vragen is: Moet je bij een laser printer ook alle toners gevuld hebben voordat je pas kan printen?
Heb je trouwens antwoord op deze vraag?
Dit is eigelijk de doorslag gevende vraag van mij om de laserprinter te willen aanschaffen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door iApp op 08-09-2012 16:01 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik mis vooral eigenlijk informatie over hoeveel je print, dat lijkt me toch wel interessant om te weten als je het over laserprinters gaat hebben. Dan pas kan je uitrekenen of het überhaupt wel voordeliger is.

En waarom neem je geen losse scanner? Dan kan je een goedkope zwart/wit laserprinter nemen, hoef je je ook niet druk te maken over kleurentoners en kan je nog goedkoper uitzijn.

The devil is in the details.

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-03 10:32
HardCoreGamer schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:40:
Haha, maar dit is dan natuurlijk maar een zeldzaam probleem, of niet? :P

Edit: Wat ik nog wilde vragen is: Moet je bij een laser printer ook alle toners gevuld hebben voordat je pas kan printen? Met mijn inktjet printer moet je eerst alles gevuld hebben voordat je pas kan printen.

Ik print bijna nooit in kleur, maar tegelijkertijd drogen de kleurenfilters erg snel uit in mijn printer.
Ondanks dat ik het dus niet gebruik, moet ik ze wel iedere 3 - 6 maanden vervangen, voor een prijs van €60,- (!) euro.
Ik had een tijdje geleden ongeveer hetzelfde probleem. De inkt van mijn inktjet printer droogde steeds uit en was steeds maar nieuwe cardridges aan het kopen. Voor mij was het dan ook duidelijk; een laserprinter met copy/scan functie.

Toen heb ik mijzelf de vraag gesteld; hoeveel kleuren-printjes maak ik eigenlijk?
  • Ik print vooral tekst, grote documenten, onderzoeken etc. Er zit soms wel wat kleur in de grafiekjes maar de meeste pagina's zijn zwart/wit
  • Foto's bestel ik altijd via het internet. Door het gemak van een setje foto's bestellen via het internet en de redelijke prijs print ik zelf nooit meer foto's uit.
Daarom heb ik uiteindelijk maar een zwart/wit laser printer gekocht: de Samsung SCX-3200 http://tweakers.net/price...ng-scx-3200.html#tab:info

Toners bestel ik via 123inkt voor 35 euro voor het huismerk: http://www.123inkt.nl/Ton...-SCX/SCX-3200-p16998.html

Ervaringen zijn zeer goed; makkelijke bediening, eenvoudige webinterface op de printer om de status (% toner) te zien, compact.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
De prijs van de laserprinter maakt mij niet uit als die onder de €250,- euro zit.
Met de HP M275 heb ik nog het geluk dat ik €40,- euro terug krijg, waardoor ik maar €210,- betaal.

Ik ga ervan uit dat ik gemiddeld 10 pagina's print per week... Waarbij er natuurlijk ook in kleur geprint wordt.
Foto's en dergelijke zal ik er niet mee printen, en als ik op internet lees is de laserprinter daar ook niet zo geschikt voor.

Ik wil best eens in de 3 jaar mijn kleuren- toners vervangen, en eens in het jaar de zwart toner.
Ik neem aan dat de toners altijd te gebruiken zullen zijn, en niet dat ze na een jaar niet meer te gebruiken zijn, toch?

Dan blijft de laatste vraag over: Als de kleuren- toners leeg zijn, maar de toner zwart gevuld is, kan ik dan nog wel zwart- wit printjes blijven maken?

Dat kan nu niet met mijn Canon MP630 inktjet printer...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik heb de Canon MP610, wat vrijwel dezelfde printer is, alleen die van jou heeft volgens mij wat extra functies zoals wireless printen. Maar inkt hoeft echt niet zo duur te zijn, ik kan alle inktcartridges vervangen voor zo'n €30 (met chip, zonder is nog goedkoper).

Natuurlijk niet met originele van Canon zelf, maar bijvoorbeeld 123inkt.nl heeft prima namaakcartridges (met en zonder chip, met is duurder, maar dan kan je wel zien hoeveel er nog in zit) en dat werkt voor mij al járen goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 08-09-2012 19:19 ]

The devil is in the details.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik kan als extra functie niet draadloos printen, maar deze printer kan als extra printen op cd's / dvd's.
Echter, al zou het inkt mij maar €30,- euro kosten, dan betaal ik nog iedere 3 - 6 maanden €30,- euro.

Daarom neem ik liever een laserprinter, aangezien ik die maar eens in het jaar hoef te voorzien van een zwarte toner. :)

Maar de vraag is dan wel, als de kleuren toner op is, kan ik dan nog wel zwart wit printen, of moet ik alles dan in een keer bijvullen? :|

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 13:19
Als je écht een laser-printer wilt heb ik niets gezegd, maar kijk anders eens naar de HP Officejet Pro 8600 Plus:
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=4323650
tweakers.net/pricewatch/2...-all-in-one-(cm750a).html

Dat ding is echt zuinig en goedkope cartridges (ook XL). Uiteraard zijn het losse cartridges voor alle kleuren.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
rookie no. 1 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:33:
Als je écht een laser-printer wilt heb ik niets gezegd, maar kijk anders eens naar de HP Officejet Pro 8600 Plus:

Dat ding is echt zuinig en goedkope cartridges (ook XL). Uiteraard zijn het losse cartridges voor alle kleuren.
Dat ziet er goed uit, alhoewel de review op Tweakers me aan het twijfelen maakt.
Ik zal de printer nog eens vergelijken met de printer die ik wilde kopen; En ik zal nog even kijken of de drivers nou echt zo slecht zijn als op Tweakers verteld wordt.

Enige waar ik al wel positief over ben is dat hij met een toner 2300 (!) pagina's kan printen voor het zelfde geld als de printer die ik al wilde. :)

Verwijderd

Net nog een Canon MG53505 gekocht voor 8 tientjes!

Afbeeldingslocatie: http://img.akakce.com/canon/canon-pixma-mg5350-z.jpg

Doet precies wat het moet doen, en heeft alles aan boord wat je van een printer kunt verwachten. Stond bij de media markt, ter vervanging voor de laser. Er gaan 5 catridges in, ik ben erg benieuwd naar hoelang ik er mee doen kan. Maar duur is het niet! :)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
rookie no. 1 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:33:

Als ik beide vergelijk zie ik op de scanner na niet zo heel veel pluspunten om de M275 te willen nemen...
De 8600 Plus gaat véél zuiniger om met de toner dan de M275, deze heeft ook de optie om draadloos te kunnen printen en de 8600 Plus is ongeveer van dezelfde prijs klasse.

Dit wordt hem waarschijnlijk! :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
Als ik nu een printer zou kopen zou ik een Samsung kleuren printer kopen, Hier staan er twee: http://tweakers.net/price...VAWaFbwH1qV_lVV5qH6a8vyAQ die precies doen wat jij wilt. Ook eentje voor mijn ouders gehaald en die zijn er blij mee.

• rookie no. 1
  • Laatst online: 02-03 13:19
Ik heb dat ding zelf ook en hij bevalt goed. Zat geen cash-back op, maar wel 3 jaar garantie-actie destijds en die procedure heb ik succesvol doorlopen:) Die driver is basic, maar stabiel en functioneel. Ik mis er niets aan, maar ik kan me de product-reviewer wel begrijpen die juist wat meer functionaliteit had verwacht.

Het mooie is dat het apparaat ook gewoon prima standalone werkt en veel opties heeft via het touch-panel.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
rookie no. 1 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:21:
Ik heb dat ding zelf ook en hij bevalt goed. Zat geen cash-back op, maar wel 3 jaar garantie-actie destijds en die procedure heb ik succesvol doorlopen:) Die driver is basic, maar stabiel en functioneel. Ik mis er niets aan, maar ik kan me de product-reviewer wel begrijpen die juist wat meer functionaliteit had verwacht.

Het mooie is dat het apparaat ook gewoon prima standalone werkt en veel opties heeft via het touch-panel.
Maar ik neem aan dat ik gewoon normale .PDF documenten van een Windows, Mac en iOS device gewoon kan printen toch? En daar gaat het mij juist om. :)

Ik zat de printer net nog te vergelijken met de €40,- euro duurdere versie, maar het verschil daarbij is dat je alleen dubbelzijdig kan printen, wat van mij weer niet perse hoeft.

Ik neem aan dat je gewoon zwart- wit kan blijven printen als bijvoorbeeld de kleur blauw op is, dus ik denk dat mijn keuze is gemaakt. :)

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Zoals al eerder gezegd moet je even rekenen met hoeveel pagina's je daadwerkelijk print.

Ik heb zelf een 5 jaar oude Brother DCP-115C, toendertijd gekocht voor ongeveer 50 euro en en daar zitten 3 kleurencartridges in en 1 (wat grotere) zwarte kleurencartridge.

Ik koop via ebay cartridges uit Hong Kong, omgerekend 1,5 euro per stuk, van een naamloos merk. Ik merk geen kwaliteitsverschil ten opzichte van originele cartridge.
Toen ik 5 jaar geleden onderzoek deed wat voor printer ik moest kopen bleek Brother de goedkoopste cartridges te hebben (let ook goed op hoeveel ml er in een cartridge zit).

...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Componenten Aankoopadvies

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik ben eruit, ik heb de HP Officejet Pro 8600 Plus besteld voor €239,- euro.
Ik ga ervan uit dat de toners redelijk gevuld zijn, dus hier zal ik wel een tijdje mee vooruit moeten.

Ik verwacht dat de printer vóór het einde van volgende week in huis zit. :)

Verwijderd

Check de inhoud van die cartridges: de zwarte heeft een hogere capaciteit dan de kleuren. Kortom, om een beetje zuinig te printen kun je het beste de kwaliteit wat lager instellen en lekker in monochroom printen. Heb zelf een monochroom laserprinter en mis de kleurenfunctie in minder dan 1% van mijn afdrukken.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb de kosten van de toners berekend voor de HP Officejet Pro 8600 Plus.
Bij 123Inkt heb je de kleuren toners al voor €17,50 * 3, een zwarte toner kost €23,75.

Bij elkaar opgeteld zit ik dan op €75,- euro, wat mij minimaal 2.500 pagina's oplevert.
Als je een gemiddelde maakt kom je uit op: 2500 Pagina's / €75,00 = 1/3e cent per papier. :)

Dus zo te zien is deze printer wel een hele goede aankoop voor mij.
De printer die ik nu heb doet voor €60,- euro nog niet eens 250 blaadjes... :(

Edit: Zitten er in de HP Officejet wel toners?
Op 123Inkt worden de patronen inkjet cartridge genoemd. :S

[ Voor 18% gewijzigd door iApp op 09-09-2012 12:32 ]

Verwijderd

Er zitten in de een 8600 plus cartridges. De 8600 plus zit met zijn capaciteit in het ''grijze'' gebied van wel of geen laserprinter. Weet niet waar je hem heb besteld maar er zijn bij sommige winkels een cashbackactie icm de 8600 plus. Voordeel van deze printer is ook dat je een extra papierlade er onder kan kopen..

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Dus officieel gezien is het een laserprinter die gebruikt maakt van cartridges?

Edit: Op CNET zijn de gebruikers van de HP Officejet wel érg negatief...
http://reviews.cnet.com/m...4852-3181_7-35060509.html :S

[ Voor 52% gewijzigd door iApp op 09-09-2012 12:51 ]

Verwijderd

nee officieel is het een inktjet printer dus hij maakt gebruik van cartridges ! alleen hij zit met zijn printcapaciteit met een zwarte cartridge op ongeveer 2300 pagina's en kleur zo rond de 1700 dacht ik.. dus een goede alternatief voor een laserprinter. De cartridges zijn ook iets goedkoper als een normale toner die rond de 50 a 60 euro zitten

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
De cartgrides zijn bijna (!) 75% goedkoper dan toners. :)

Echter snap ik niet waar die negatieve reviews vandaan komen... Want als ik iedereen zo hoor is het een zeer goede printer, maar zijn de drivers *******.

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens mij spoelt mijn canon inktjet wel elke keer even de kop van cartridges door om te voorkomen dat de boel opdroogt. Want de kleuren cartridges gaan niet heel lang mee ook als ik niet heel veel in kleur print..

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Last but not least, droogt de inkt bij deze printer niet snel op?
Ik wilde juist een laser printer kopen omdat de inkt / toner niet kan opdrogen.

Volgens mij is dat wel het geval bij de HP...?

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij een laser is dat idd niet zo een probleeem.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Maar bij een laser betaal ik dan weer meer voor één toner, terwijl ik daar dan weer minder printjes mee kan maken.

Echter kan de HP printer volgens mij niet meer printen als bijvoorbeeld de kleur blauw op is... Of wel?

Verwijderd

Volgens mij heeft Hahn hier al de spijker op zijn kop geslagen:
Hahn schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:05:
Ik mis vooral eigenlijk informatie over hoeveel je print, dat lijkt me toch wel interessant om te weten als je het over laserprinters gaat hebben. Dan pas kan je uitrekenen of het überhaupt wel voordeliger is.

En waarom neem je geen losse scanner? Dan kan je een goedkope zwart/wit laserprinter nemen, hoef je je ook niet druk te maken over kleurentoners en kan je nog goedkoper uitzijn.
Het is een simpel rekensommetje op basis van het aantal prints. Ik denk dat je in een overgangsgebied zit, waarbij de prijsverschillen tussen inkt/laser erg klein zijn. Ik zou dus gewoon kiezen voor een systeem en daar veel plezier mee hebben. Dat enkele printje om je koppen te reinigen is natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat en zou ik alleen in overweging nemen als je eens in de zoveel tijd veel print en de printer daartussen langdurig stil staat. Met jouw min of meer continue gebruik moet je hier geen last van hebben.

Vergeet ook niet dat je bij een laserprinter eens in de zoveel tijd een nieuwe drum moet aanschaffen. Daar staat wel weer tegenover dat laserprinters een betere afdrukkwaliteit hebben en niet vlekken.

Voor mij was het een eenvoudige keuze: een monochrome netwerklaser. Een inkjet was waarschijnlijk net zo duur geweest, maar met een laser is het gewoon in 1 keer goed :P
Pagina: 1