Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netbook start niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb een netbook (samsung NC-110) die niet meer opstart. Hij geeft totaal geen activiteit weer als ik hem aanzet. De indicatie lampjes geven aan dat hij aan staat (enkel het power lampje) maar ik hoor de fan niet draaien en hetzelfde geld voor de harde schijf. Hij is totaal stil.

Wat ik heb geprobeerd:
- Laptop op netspanning met en zonder accu.
- Werkgeheugen vervangen.
- Behuizing open gemaakt en gecontroleerd op gekke dingen.
- Harde schijf er uit gehaald en geprobeerd met een SSD.

Dit alles heeft niet geholpen.

Waar zou het probleem kunnen liggen? Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen.
Dit probleem verscheen zomaar toen ik hem uit de slaapstand wou ontwaken op het werk.

Alle suggesties zijn welkom.

Thx

• Ruffzz
  • Niet online
Niemand een idee?

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54
Heb je geprobeert in de BIOS te komen?

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:21
Volgens de CSL FAQ: CSL beleid
"CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt in mindere mate ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen, mocht daar iets aan mankeren dan hoort het topic ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel. Vermoed je dat het iets laptop-specifieks is en heb je na troubleshooten niet een specifieke oorzaak kunnen vinden dan kan het in CSL terecht. Heb je problemen met de videokaart? Videokaarten & Beeldschermen. Blijft een stuurprogramma crashen? Windows Clients!

Weet je niet waar je moet beginnen? Pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij.
"
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter <<-- moet je zijn denk ik :)

• Ruffzz
  • Niet online
JivZ schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:10:
Heb je geprobeert in de BIOS te komen?
Ja, maar de netbook gaat niet aan dus bios opstarten gaat niet.

Verwijderd

Ruffzz schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:37:
[...]
Ja, maar de netbook gaat niet aan dus bios opstarten gaat niet.
Je hebt alles behalve het moederbord uitgesloten. Dus het defect is zeer eenvoudig aanwijsbaar, je moederbord.

Ik weet dat er bij de aspire one's van Acer nog wel eens biosproblemen willen zijn die hetzelfde symptoom opwekken, en die zijn met een toetsencombinatie en een USBstickje met het biosbestand erop te herstellen. Wellicht is dat bij deze netbookjes ook het geval.

EDIT: blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn bij de NC110, met het loskomen van de LCDkabel op het moederbord. Dat zou je eens kunnen checken. (zie bijvoorbeeld http://www.computing.net/...reen-blankgray/73009.html )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 10:56 ]

Pagina: 1