Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 14:38
Hoi allen,

Ik gebuik m'n prive mobiel erg vaak zakelijk en vind het soms ingewikkeld om prive en zakelijk door elkaar te gebruiken. Zeker nu het zakelijk veel drukker wordt.

Dus wil ik zakelijk een telefoon aanschaffen, met abbo (want het gaat me eigenlijk om een ander nummer).
Als eigen zaak geef ik mobiele apps uit en laat ze ontwikkelen, dus is het handig om een wat vooruitstrevende smartphone te nemen (ook voor het kunnen testen).

Ik heb prive een iPhone 4S en voor ontwikkeling voor Android heb ik tot m'n beschikking een Xperia Mini Pro (het testen op een groter scherm doe ik op de GSII van m'n moeder).

Maar nu zoek ik dus zakelijk een goede telefoon, als het kan een Android (De xperia mini haalt het qua batterij helaas niet een dag en gebruik ik alleen voor small-screen-testing). De iPhone 5 komt er prive toch wel.
Maar ik zie door de Android bomen het bos niet meer.

Belangrijke eisen is toch wel: een high end smartphone met goede batterij.
Ik heb m'n oog laten vallen op 1 van deze:
- SIII
- One x
- Xperia S
- G Nexus

Mis ik er 1 of....? (batterij van de Nexus is niet zo maar die is wel met originele batterij uitbreidbaar)

Wellicht dat mensen kunnen adviseren?

[ Voor 4% gewijzigd door nils7 op 08-09-2012 12:29 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 13:10
De Xperia S zou ik laten vallen, aangezien het niet echt 'High end' meer is en al redelijk verouderde hardware draait. Uit de overigen denk ik dat de beste keus toch de Galaxy Nexus of Galaxy S3 moet zijn.

Je zegt dat je een goede batterij moet hebben en dan wint de Galaxy S3 het toch ietsjes van de One X. De Galaxy Nexus heeft inderdaad een minder goede batterij, maar ik noem hem toch omdat je zegt dat je een telefoon wilt om hem apps op te testen. Daar is naar mijn mening de Galaxy Nexus het meest geschikt voor aangezien die vanilla Android draait en altijd de laatste updates krijgt. Daarbij komt ook nog eens dat hij een stuk goedkoper is dan de S3, dus dan hoef je ook niet meteen een zak vol geld neer te smijten voor een telefoon die je niet dagelijks gebruikt.

De Galaxy S3 is natuurlijk ook een goede keus, maar dan wel duurder en is misschien ietsjes minder geschikt om apps op te testen (hardware buttons, geen vanilla Android). De voordelen van de S3 zijn dat hij razend snel is, een hele goede accu heeft en een populair toestel is, waardoor hij dus toch nog vrij geschikt is om mee te testen.

Een geheel gedetailleerd advies kan ik niet geven, aangezien je nog niet echt veel punten noemt. Een high end phone met een goede accu is een nogal brede term :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14
Vergeet overigens niet BroodjeBami dat het ook onhandig kan zijn om op de laatste versie van Android te zitten. Zo heeft het natuurlijk weinig nut om nu een mooie JB app te maken, terwijl eigenlijk nog geen een telefoon het spul kan draaien.

De S3 is gewoon een stuk sneller dan de GNex en wanneer gewenst zijn er ook custom - CyanogenMod - roms te krijgen zodat de S3 gewoon een stock ervaring wordt, net zoals de GNex. Ook is de batterijduur van de S3 eigenlijk gewoon goed te noemen.

Als je alleen wilt testen zou ik de GNex nemen. Eventueel in combinatie met een Nexus 7. Maar wil je ook het ding als een telefoon gebruiken, dan zou ik voor de S3 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 14:38
Ja ook als telefoon.

Het is een S3 geworden BTW :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489680

Misschien kan je ook kijken naar de Lg nexus 4.. Alleen hij is niet in Nederland te koop.