Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben opzoek naar een game laptop van rond de 800/999 euro.
mijn oude pc van 7 jaar oud trekt het niet meer en ik dacht laat ik maar voor een laptop gaan waar ik ook nog een beetje op kan gamen. Ik hoef niet perse alles op high te spelen maar zou graag spellen als BF3 en Black ops 2 goed kunnen spelen.

ik weet ook niet welke maat scherm ik wil, ik denk dat ik toch voor de 15 inch ga.

heb al een beetje rond gekeken en MSI GT683DX-852NL voor 900 euro leek me wel een goede laptop maar wel een beetje aan de dure kant.

mijn vraag is ik zou graag advies willen welke keuze ik moet maken. ik heb zelf niet echt heel erg verstand van hardware.

Alvast bedankt!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Lees anders eerst dit topic en geef even antwoord op de vragen die daar staan, dan weten wij ook beter in welke richting we je moeten sturen ;)

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:26
kijk ook is even naar deze pricewatch: Dell Inspiron 17R Special Edition (N0017S12). is wel een 17 inch maar (volgens mij) wel een van de betere laptops als je kijkt naar prijs prestatie verhouding.
zoals je ziet kost hij 999 euro maar als je alle kortingen toevoegt kun je hem zo rond de 850 krijgen.
hier meer info over de kortingen: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Groetjes Teun ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? Gamen films kijken en internetten

Wat mag je laptop gaan kosten? uiterlijke prijs 999 , maar heb het liefst rond de 800 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Ben niet veel van plan de laptop over naar toe te nemen maar af en toe wel dus gewicht is niet belangijk , accuduur wel natuurlijk ik zou wel graag willen dat die een tijdje mee kan.

de Groote van de laptop , zit te twijfelen tussen 15 en 17.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

heb niet echt een voorkeur, maar wil gewoon een goede prijs kwaliteit verhouding. en vind het jammer als ik nu een laptop koop terwijl er binnen nu en 3 weken een nieuw model komt.

@teun Ik ga even kijken bedankt!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Binnen dit segment en deze prijsklasse (800-1200) zijn de volgende laptops reeële opties:

15" laptops:
  • Dell Inspirion 15R SE
  • Asus N56VZ
  • Lenovo Y580 i5
  • Lenovo Y580 i7
  • BTO-notebooks
17" laptops:
  • Asus N76VZ
  • Dell Inspiron 17R SE
  • BTO-notebooks
Over de Dell Inspiron 15R SE:
+ Prijs, verreweg de goedkoopste optie mits gebruikmakend van kortingsbonnen (rond de 700-800 EUR)
- Bouwkwaliteit
- Accuduur
- Minste grafische kaart van alle opties

Over de Asus N56VZ (930-980 EUR):
+ Bouwkwaliteit
+ Goede allrounder
- GT650M met GDDR3
- Mindere accuduur

Over de Lenovo Y580 i5 (899 EUR):
+ Beste grafische performance met GTX660M
+ Uitstekende accuduur
- Geen i7-processor, relatief duur
- Geen mat scherm

Over de Lenovo Y580 i7 (1099 EUR):
+ Absoluut beste performance onder de 15" laptops met i7, GTX660M
+ Uitstekende accuduur
+ Ingebouwde SSD
- Relatief duur
- Geen mat scherm

Over BTO-notebooks (om en nabij 1000):
+ Veel keuzevrijheid in onderdelensamenstelling
- Alles behalve het bovenstaande

Over de Asus N76VZ (1189 EUR):
+ Veel opslagruimte (2TB)
+ Bouwkwaliteit
- Erg duur

Over de Dell Inspiron 17R SE:
+ Relatief goedkope optie mits gebruikmakend van kortingsbonnen (om en nabij 900 EUR)
+ GT650M met GDDR5
- Bouwkwaliteit
- Accuduur

- Alles behalve het bovenstaande

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie

de Lenovo Y580 i5 lijkt me wel wat , alleen heeft het geen i7 en geen ssd . Mijn vraag was zijn dat grote mankementen of is dat meer een luxe probleem.

Die ssd kan je er later altijd nog in zetten neem ik aan.

en is geen mat scherm vervelend?

of Dell Inspiron 15R SE lijkt me ook wel iets

die heeft de minst goede grafische kaart maar wel een I7 en een mat scherm.

wat kan ik het beste kiezen denken jullie?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 18:26 ]

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Ik zou eigenlijk de N56VZ aanraden, maar die wordt schijnbaar uitgefaseerd (moeilijker te vinden in de winkels, niet meer op voorraad). Is het een mogelijkheid om nog even te wachten met de aanschaf? Het is namelijk best mogelijk dat een aantal fabrikanten hun line-up vernieuwen met de komst van Windows 8.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

Topicstarter
is de videokaart voldoende van de N56VZ om spellen zoals BF3 redelijke kwaliteit te spelen?

en ik hoef niet perse Windows 8. of bedoel je dat ze met Win 7 dan goedkoper worden.

Bedankt.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
+ Bouwkwaliteit
+ Goede allrounders
+ Goede service

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:19:
de Lenovo Y580 i5 lijkt me wel wat , alleen heeft het geen i7 en geen ssd . Mijn vraag was zijn dat grote mankementen of is dat meer een luxe probleem.
Ligt eraan wat je gaat doen. Voor huis, tuin en keukengebruik ga je de i7 niet missen. Ga je veelvuldig zware applicaties draaien, dan is het een meerwaarde. Een SSD is altijd een meerwaarde, maar géén van de genoemde laptops, met uitzondering van de i7-variant van de Y580 komt fabriek-af met een SSD meegeleverd.
Die ssd kan je er later altijd nog in zetten neem ik aan.
Ja, maar niet altijd zonder iets te moeten verwijderen.
en is geen mat scherm vervelend?
Ik heb geen mat scherm. Nooit gehad. Ik mis het niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:56:
is de videokaart voldoende van de N56VZ om spellen zoals BF3 redelijke kwaliteit te spelen?
Ja.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Blackbird024 schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:22:
+ Bouwkwaliteit
+ Goede allrounders
+ Goede service
Dan mag je wel een keer aankomen met bronnen over die goede bouwkwaliteit. Bijvoorbeeld anandtevh vind het niets, en zo ken ik nog wel een paar mensen die de XPS 17 beter vonden dan de 17CL**, om maar een vergelijking te pakken die in het verleden door verschillende tweakers is gemaakt.

Last time i checked had BTO overigens helemaal niets in het segment van TS: voor €999 kom ik niet verder dan een i5 en GT 630m. Bij asus krijg je voor minder al een GT 650m met i7 en veel betere bouwkwaliteit. Zoals altijd, raadpleeg anandtech.

Ik vraag me ook telkens weer af hoe een bedrijf wat niet mee doet aan de wet koop op afstand in hemelsnaam goede service kan bieden.. maar dat zal wel aan mij liggen.... Als je goede service wilt koop je een laptop met onsite garantie.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 00:45 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Blackbird024 schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:22:
+ Bouwkwaliteit
+ Goede allrounders
+ Goede service
De bouwkwaliteit is gewoon matig. Ik vind het jammer dat je steeds deze mening komt verkondigen terwijl het niet waar is, want je brengt hiermee mensen in de war. Door die slechte bouwkwaliteit zijn het ook geen goede allrounders en de prijzen zijn ook niet concurrerend ten opzichte van de veel betere alternatieven. Service, tsja, het is maar waar je behoefte aan hebt. Als ik een laptop koop is mijn verwachting dat ik alleen maar contact met "De Service" heb als er iets aan de hand is. Als het goed is zouden die contactmomenten tot een minimum beperkt moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Omni op 09-09-2012 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Omni schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:39:
[...]
Ligt eraan wat je gaat doen. Voor huis, tuin en keukengebruik ga je de i7 niet missen. Ga je veelvuldig zware applicaties draaien, dan is het een meerwaarde. Een SSD is altijd een meerwaarde, maar géén van de genoemde laptops, met uitzondering van de i7-variant van de Y580 komt fabriek-af met een SSD meegeleverd.

Ik denk dat ik voor de lenovo ga. Ik heb gister op youtube gekeken naar games die op de lenovo draaien. BF3 Crysis2 , die draaien gewoon prima, alleen was dat de i7 variant. Heb ik met een i5 minder kans dat ze goed draaien?

Eigenlijk een beetje dezelfde vraag. wat is belangrijker voor gamen , een processor of een videokaart.

Want zeggen jullie je hebt aan een i5 genoeg voor gamen dan ga ik voor de lenovo. maar anders moet ik misschien toch voor de i7 variant gaan maar die is een stukje duurder.

bedankt voor de reacties

Verwijderd

Een wat oudere review, maar toch:
http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html

De processor is niet zo boeiend in het segment waar jij naar kijkt. De meeste games draaien nog op 2 cores, en een i7 is niet sneller, hij heeft alleen dubbel zoveel cores. Als je graag de i7 wilt, dan kan je ook de inspiron 17R SE nemen. De GT650m daarin gebruikt GDDR5 en kan je in principe net zo goed overclocken als de GT660m, maar je zit vast aan een 17" wat je aangeeft juist niet te wllen. De inspiron met i7 is goed goedkoper dan de Y580 met i5 en wat slechter. Al ben ik er nog niet uit hoe veel dat precies scheelt.

Verwijderd

Topicstarter
als ik dan voor de dell zou kiezen dan ga ik voor deze pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (n0015s10nlnl) . Maar daar zit weer een andere videokaart in , en ik heb geen verstand van video kaarten. zoals je zei zit er wel een i7 in.

ben niet echt goed in hardware dus overclocken is niks voor mij, ik weet alleen wat het is voor de rest niet haha

Verwijderd

Overclocken komt tegenwoordig vooral neer op msi afterburner starten en een slider naar de max slepen. Maar als je dat niet wilt gaan doen, Y580. Of als je een goede bestemming voor een i7 weet: de N56VZ.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Omni schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:42:
[...]

De bouwkwaliteit is gewoon matig. Ik vind het jammer dat je steeds deze mening komt verkondigen terwijl het niet waar is, want je brengt hiermee mensen in de war. Door die slechte bouwkwaliteit zijn het ook geen goede allrounders en de prijzen zijn ook niet concurrerend ten opzichte van de veel betere alternatieven. Service, tsja, het is maar waar je behoefte aan hebt. Als ik een laptop koop is mijn verwachting dat ik alleen maar contact met "De Service" heb als er iets aan de hand is. Als het goed is zouden die contactmomenten tot een minimum beperkt moeten zijn.
Ik verkondig die mening omdat ik dat vind en omdat dat míjn ervaring is met meerdere BTO's. Ik vind ook dat ik daar wel over kan en mag oordelen omdat ik ook meer dan genoeg ervaring heb met andere merken zoals bijvoorbeeld o.a. Acer, Sony, HP en Dell (zowel zakelijke markt als consumenten markt). Als ik de bouwkwaliteit vergelijk met de hiervoor genoemde merken dan vind ík dat BTO daar zeer zeker niet voor onderdoet. Zoals ook in mijn review in het BTO ervaringentopic te lezen is heeft de Dell M6600 (welke toch een behoorlijk stuk duurder is) meer flex in de body en in het toetsenbord zitten dan mijn BTO 17CL48, dat is geen mening maar een feit. Maakt dat de Dell slecht? Nee zeker niet, het is een hartstikke sollide en tot dusver goede laptop maar het geeft wel aan dat de BTO dus ook zéker niet slecht is.
Naar mijn mening verkondig ik dus geen onwaarheden en breng ik mensen dus niet in war.
De goede service waar ik op doel is niet alleen de service waar gebruikt van gemaakt wordt als er iets stuk is, maar ook de service waar gebruik van gemaakt kan worden als je gewoon een laptop of software gerelateerde vraag heb.

Verwijderd

Blackbird024 schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:58:
Zoals ook in mijn review in het BTO ervaringentopic te lezen is heeft de Dell M6600 (welke toch een behoorlijk stuk duurder is) meer flex in de body en in het toetsenbord zitten dan mijn BTO 17CL48, dat is geen mening maar een feit.
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/8506/vaiotest2fotoji1.jpg

Laat de hoeveelheid flex nu helemaal niets zeggen over de bouwkwaliteit. Ik gebruik een studio 1555, een normale consumentenlaptop. Een klasgenoot van mij heeft een T61p. In beide notebooks is evenveel flex aanwezig.

Een stevige of slappe laptop is geen maatstaf van kwaliteit. Slechts het resultaat van designkeuzes. Dat is dus een nietszeggend argument.

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:48:
Overclocken komt tegenwoordig vooral neer op msi afterburner starten en een slider naar de max slepen. Maar als je dat niet wilt gaan doen, Y580. Of als je een goede bestemming voor een i7 weet: de N56VZ.
Hier sluit ik mij bij aan.

Leuk detail: MSI Afterburner wil met geen mogelijkheid werken op de Y580, alleen Nvidia Inspector boekt resultaten als je wilt overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke , ik weet mijn keuze. Weet iemand waar de Y580 op vooraad is (een beetje bekende site) en nog betaalbaar. haha ja ik vraag veel. maar ik weet dat jullie wel goed weten waar/en wat ik moet kopen

Bedankt

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:42:
Oke , ik weet mijn keuze. Weet iemand waar de Y580 op vooraad is (een beetje bekende site) en nog betaalbaar. haha ja ik vraag veel. maar ik weet dat jullie wel goed weten waar/en wat ik moet kopen

Bedankt
Buiten de winkels in de PW om is het maar gissen.

Ga eens op Googletocht.

Je kunt het bij Duitse webshops proberen.

Of je moet het in de winkel gaan afhalen bij een van de 3 winkels die hem nu verkopen (volgens de PW).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een klein vraagje die Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 is het goedkoopst mits er kortingsbonnen worden gebruikt. Hoe moet dat precies

Bedankt

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:26
Dat kun je allemaal hier lezen: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Groetjes Teun
Pagina: 1