Toon posts:

traceren IP-adres via MAC adress?

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie weet wat een handige manier is om een IP-adres te traceren via het MAC adress? (niet via arp -a, de routing tables zijn handmatig ingegeven dus niet dynamisch

OF

een (netwerk)beveiliging waarin je kunt aangeven dat bepaalde MAC adressen juist niet of wel mogen aanmelden.

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Kan je niet winipcfg.exe gebruiken?
Krijg je het ip te zien

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begrijp ik, is ook geen 'lokaal'probleem, het gaat om een laptop die af en toe in het netwerk opduikt en waarvan ik alleen het MAC adres weet, nu wil ik zijn IP achterhalen of NETBIOS naam achterhalen (laten we DHCP even vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iptables (onder andere) kan ook access via mac-adres als ik't goed heb. IPF in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Wat is de relatie tussen arp en routing tabellen volgens jou ? Routering heeft hier niets mee te maken, want als de stouterd via een router binnenkomt is het MAC-adres toch dat van de router, dus dan schiet je er niets mee op.

Als de laptop opduikt en hij verschijnt op dat moment niet in de arp-list, dan wordt dus het IP-protocol niet gebruikt, of er is tenminste geen IP-gebaseerde verbinding gemaakt naar het systeem waarop je het ding ziet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik antwoordde ook op het tweede gedeelte van de vraag :)
Hoe je die toegang kon beperken (en dan ging ik uit van uitgaand verkeer van bijv een laptop op het interne netwerk die niet naar buiten mag). Overigens is't niet zaligmakend omdat bij sommige kaarten je't mac-adres kan aanpassen..
Pagina: 1