Zijn er niet-passief gekoelde kaarten die ook stil zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
Ik zit me op een nieuwe desktop te beraden, die stil moet zijn. Vooral voor veel ontwikkelwerk, maar wil er tzt ook wel Battlefield 3 op kunnen spelen. Ik hoef niet de snelste kaart, maar ik heb het idee dat de huidige passiefgekoelde kaarten in de pricewatch wat aan de oudere kant raken. Maar dat is een gevoel, ik zit niet meer zo in de videokaarten.
Heeft iemand ervaring met niet-passieve kaarten en geluidsproductie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er een beetje aan hoe stil je het wil hebben, handig is denk ik om vooral te kijken naar de modellen die geen gebruik maken van het reference design voor de koeler. Ik heb hier een HD6870 gehad, en die gaf behoorlijk wat herrie (standaard koeler), nadat ik die vervangen had voor een HD6870 Hawk, was het geluid een stuk minder, terwijl die kaart nog wat hoger geclockt is ook nog.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:33
Heb een MSI GTX660ti en die is echt heel erg stil. Fans gaan ook uit mocht dat mogelijk zijn qua warmte.

Nickname does not reflect reality

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
@TERW_DAN, Thanks, maar hoe herken ik dat? En zelf een koeler vervangen op zo'n kaart, is dat te doen?
@Brad Ik ga hem eens opzoeken, thanks!

Ik zit eens naar die grafiekjes te kijken op http://www.techpowerup.co..._Ti_Power_Edition/27.html, maar hoevee dB is nou stil?

[ Voor 36% gewijzigd door Y3PP3R op 08-09-2012 11:10 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe groter de fans hoe stiller is een voorzichtige aanname die je kan maken. Een klein fannetje zal flink veel toeren maken en daarbij ook veel geluid produceren. Grotere fans kunnen met minder toeren evenveel lucht verplaatsen en dus stiller zijn. Een aftermarket koeler installeren is overigens ook niet moeilijk. Als de koeler gewoon compatible is met je videokaart en je de tijd neemt kan het bijna niet mis gaan. Zalman maakt bijvoorbeeld leuke videokaart koelers die stil zijn.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Y3PP3R schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:08:
@TERW_DAN, Thanks, maar hoe herken ik dat? En zelf een koeler vervangen op zo'n kaart, is dat te doen?
@Brad Ik ga hem eens opzoeken, thanks!
Op het moment dat een fabrikant er een eigen koeler op heeft zitten adverteren ze daar genoeg mee. Kijk dus naar de specificaties van het ding, en je komt er snel genoeg achter. Pak er daarnaast reviews bij, zodat je weet hoe mensen denken over het geluidsniveua van de koeler.
Pagina: 1