Automatische slaapstand werkt niet in W7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koko11
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07 16:15
Sinds enige tijd merk ik dat de automatische slaapstand van mijn W7 desktop het niet meer doet. Ik zie wel dat het scherm na de ingestelde tijd uit gaat. De PC zelf echter niet. Als ik handmatig de slaapstand aanklik gaat de PC wel in slaapmodus. Ik heb al naar diverse instellingen gekeken, maar kon niets bijzonders vinden. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe even een plaatje maken van je energieschema en instellingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koko11
welk overzicht bedoel je en hoe kan ik dat maken? Bij energiebeheer kan ik zo zo 123 een overzicht maken en versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je media deelt dan gaat ie standaard ook niet in slaapstand. Is ook een instelling onder energiebeheer

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open een command prompt en draai 'powercfg -requests'; dat laat zien welke software of devices de slaapstand tegen houden. Het commando 'powercfg -energy' maakt een rapport over het energiebeheer waar je ook de nodige dingen uit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koko11
Bij powercfg -requests krijg ik de mededeling dat er een audiostream wordt (door realtek HD audio driver).
Met powercfg -energy krijg ik: er zijn zijn problemen met de energy-efficiëntie gevonden. 9 fouten; 12 waarschuwingen en 17 informatieve berichten.
Geen idee wat dat allemaal inhoudt. Als ik het energy-report.html wil zien krijg ik de mededeling dat de webpagina niet gevonden kan worden.
Er is dus blijkbaar iets aan de hand, maar ik kan niet zien wat (behalve de audiostream dan).

• koko11
Bij powercfg -requests kwam steeds de audio driver naar voren. Ik heb uiteindelijk bij Asus (moederbord) een nieuwere driver opgehaald. Na installatie werkt de slaapmodus wel gewoon en kwam de audio driver niet meer voor bij powercfg -requests.
Allemaal bedankt voor de input. _/-\o_
Pagina: 1