http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
OCZ in "onze topmerken"
[ Voor 24% gewijzigd door Koenvh op 08-09-2012 10:09 ]
🠕 This side up
De kansen dat een geluidschipje of netwerkchipje niet werken zijn erg klein, denk dat ze beter die RMAkosten op zich kunnen nemen voor een enkel geval, dan 100en keren dingen heel uitgebreid testen om erachter te komen dat alles goed zit.
"Wij zetten de onderdelen in elkaar en testen vervolgens het systeem of alles functioneert zoals het hoort."
Dan zou men, wil men zich aan de eigen belofte houden, bij wijze van spreken ook een dvd moeten branden.
Live CD is een goeie, daar kan men e.e.a. mee doen. Kost ook best wel even tijd om dat op te starten, test handelingen, dus geld waarde.
Eerder plaatste ik deze vraag in een verkeerd forum deel (complete systemen o.i.d.) en daar zegt men o.a. bellen!, tja, dan bel je en vertellen ze een mooi verhaal.
Voor ik bel lees ik liever de ervaringen, tips, dingen waar ik zelf niet opkwam, en dAn pas bellen en gerichte vragen kunnen stellen.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Dan zou ik bellen met de gerichte vraag: Hoe testen jullie het systeem en met welke programma'snotsonewbie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:20:
Denk hier niet te licht over, want de claim is nogal ehhh enorm:
"Wij zetten de onderdelen in elkaar en testen vervolgens het systeem of alles functioneert zoals het hoort."
Dan zou men, wil men zich aan de eigen belofte houden, bij wijze van spreken ook een dvd moeten branden.
Live CD is een goeie, daar kan men e.e.a. mee doen. Kost ook best wel even tijd om dat op te starten, test handelingen, dus geld waarde.
Eerder plaatste ik deze vraag in een verkeerd forum deel (complete systemen o.i.d.) en daar zegt men o.a. bellen!, tja, dan bel je en vertellen ze een mooi verhaal.
Voor ik bel lees ik liever de ervaringen, tips, dingen waar ik zelf niet opkwam, en dAn pas bellen en gerichte vragen kunnen stellen.
Dat is een open vraag, beter nog dan gericht, om mee te openen.Stefan1987 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:44:
[...]
Dan zou ik bellen met de gerichte vraag: Hoe testen jullie het systeem en met welke programma's
Echter dan zeggen zij 4 dingen, terwijl je er via tweakers.net wel 7 hebt opgedaan, en kan je ze verder doorzagen om tot goede aankoop/garanntie/aftersales-vooraf afspraken te komen.
Zoals TERW_DAN al had gezegd is waarschijnlijk het enige wat ze doen kijken of het systeem boot (wat eigenlijk al een goede indicatie is of alles goed is aangesloten, meestal gebeurt dit niet als dit niet het geval is), idle temps/etc. bekijken in de bios, kijken of alle lampjes branden en als dit allemaal ok is dan functioneert het systeem "zoals het hoort".
De meerwaarde bij SiComputers in het uitgebreide assemblage ligt hem iig aan de betere zorg aan bekabeling en betere koelpasta, zoals ze vermelden op hun site. Misschien testen ze ook nog even hoe hoog de temperaturen worden onder load, maar dit laatste is pure speculatie aan mijn kant.
Een goede vraag voor over de telefoon zou kunnen zijn wat die "duurtest" precies inhoudt bij zowel de basis als de uitgebreide assemblage. Op basis hiervan, en met de kennis dat ze beter letten op de bekabeling en betere koelpasta gebruiken, kan je beslissen of je hier 14 euro meer aan wilt uitgeven.
5700X | RX 6600
d:)b :henk d:)b
Verwijderd
Stuur een mail met je vragen. Dan heb je gewoon zwart op wit wat ze doen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 01:25 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ze kijken of het systeem boot, en of de componenten compatibel zijn.notsonewbie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:20:
Denk hier niet te licht over, want de claim is nogal ehhh enorm:
De tekst die ze geven is meer een soort garantie dat je er mee terug kan komen als het toch niet goed blijkt te werken. (Ze laten eigenlijk de klant de specifieke kenmerken testen (zoals of de dvd-brander correct werkt), waarmee ze flinke kosten besparen i.p.v. dat ze het zelf doen.
Overigens: Stel dat het systeem niet correct functioneert, bieden ze een bedrag aan ter compensatie?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nu ben ik bij HP in Tjechië geweest en kan je vertellen: Elke PC wordt 100% getest. Geen uitzondering. Gaat volledig geautomatiseerd/gerobotiseerd. Inclusief led controle etc. 1 op de 7 wordt daarna nog eens door de "customer experience" gehaald: Doos uitpakken, postertje pakken, stap 1-x simpel volgen en dan kijken of hij het doet. Dat ca. 2-5% het bij het afleveren het niet meer doet is puur door het transport. (als je de weg van de fabriek naar de snelweg ziet snap je dat ook wel).Madrox schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:03:
Net als fabrikanten doorgaans ook niet al hun hardware controleren doet een shop dat ook niet.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
De betere koelpasta bestelde ik los, en daarbij dus de standaard assemblage waarbij men ook alles test of het werkt zoals het hoort :-) !
Het is gebaseerd op een 'zuiniger dan concurenten' MSI mobo en i7 S processor (65 watt tdp) + passieve videokaart 7750 van ati (club 3d) geen standaard koeler op de cpu maar een scythe mugen 3, BeQuiet 400 watt psu met 'stille' zelf rpm regelende 14 cm fan, alles in een silencio 550 kast van coolermaster.
Eindelijk een sata 600 ssd (128 GB) voor windows en aanverwant en mijn huidige WD 2 TB green komt er ook bij.