Ik zoek voor mijn schoonvader een goede pc die voor zijn fotohobby geschikt is. Hij photoshopt veel, heeft een gigantische behoefte voor goedkope opslagruimte en heeft absoluut geen kaas gegeten van computers, dus het moet gewoon werken.
Zoals gezegd, het budget is 600 euro voor de kast inclusief onderdelen. Als het goedkoper kan is het overigens beter, maar dit is wel de max. Hij heeft al een goede monitor en een set randapparatuur. Het moet enkele jaren meegaan wat betreft performance.
Ik heb de volgende wenslijst samengesteld
Ik heb gekozen voor een vlotte intel cpu met geintegreerde gpu, omdat dit volgens mij niet echt nodig is voor photoshop en andere adobe producten. Kan iemand met photoshop ervaring mij vertellen waar eventueel een gpu voor nodig zou zijn en of de intel hd4000 gpu hiervoor voldoende is?
Meningen? Wat kan goedkoper of beter zonder aan performance en stabiliteit te moeten inleveren?
Zoals gezegd, het budget is 600 euro voor de kast inclusief onderdelen. Als het goedkoper kan is het overigens beter, maar dit is wel de max. Hij heeft al een goede monitor en een set randapparatuur. Het moet enkele jaren meegaan wat betreft performance.
Ik heb de volgende wenslijst samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 136,- | € 136,- |
| 1 | Antec One Hundred | € 43,49 | € 43,49 |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Cooler Master GX-Lite 500W | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 35,70 | € 35,70 |
| 1 | MSI B75MA-P45 | € 56,99 | € 56,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 553,63 | |
Ik heb gekozen voor een vlotte intel cpu met geintegreerde gpu, omdat dit volgens mij niet echt nodig is voor photoshop en andere adobe producten. Kan iemand met photoshop ervaring mij vertellen waar eventueel een gpu voor nodig zou zijn en of de intel hd4000 gpu hiervoor voldoende is?
Meningen? Wat kan goedkoper of beter zonder aan performance en stabiliteit te moeten inleveren?
hallo