Geforce 3 in Nederland!!! WAT DUUR!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27
http://www.computer-land.nl

http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=14

NIEUW !! Leadtek Geforce III 64Mb fl. 1.831,00

Damm dat is toch niet leuk meer.Voor 1831 piek bouw ik een vette pc.

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd niet leuk meer...je bent trouwens echt gestoord als je daar nu al zoveel geld aan uit zou geven...Je hebt gelijk: met dat geld ben je in ieder geval een heel eind op weg naar een vet systeem.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
Wij als eindgebruikers moeten maar eens een signaal naar de fabrikanten sturen dat het zo niet langer gaat. Een videokaart voor 1800 piek, zijn ze gek geworden ?? En na 6 maanden is ie al weer verouderd, je kan onderhand beter in de UPC ;) investeren dan in een nieuwe VGA kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk. Het is sowieso zonde van je geld om meer dan 500 piek voor een videokaart uit te geven, laat staan 1800 piek.

Doe jezelf een plezier en koop nu een Geforce 2 voor 450 piek als je huidige videokaart niet snel genoeg is, en koop over een 3/4 jaar een GeForce 3 voor 500 piek als je geld teveel hebt.

En voor de overige 800 piek ga je een weekje skieen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Op woensdag 28 maart 2001 14:31 schreef zeef het volgende:
Wij als eindgerbuikers moeten maar eens een signaal naar de fabrikanten sturen dat het zo niet langer gaat. Een videokaart voor 1800 piek, zijn ze gek geworden ?? En na 6 maanden is ie al weer verouderd, je kan onderhand beter in de UPC investeren dan in een nieuwe VGA kaart.
hehe.. je kan natuurlijk ook overdrijven eh.. in UPC investeren.. whahahaha :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27
Ik heb vorige maand dit gebouwt voor F 1800 piek:

Amd 1200mhz
msi kt7a turbo
256mb
20 gb
geforce2mx
sb 1024 retail
kast
nic realtek

Daar heb je veel meer plezier aan dan alleen een supa dupa snel kaardje van 1800 piek

nvidia doet nu wel erg raar hoor.
Damm hun zijn nu heer en meester op 3d gebied dus ze kunnen de prijzen lang hoog houden.no more pressure zoals vroeger van 3dfx.

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
1000 piek vor de TOPkaart zou nog wel kunnen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik ben blij dat ik een geforce2 mx heb. Ga binnenkort een nieuwe pc "bouwen" en dan komt er zeker geen geforce3 in. Mijn budget is 3000 (evt 3500)gulden (ex videokaart,brander).
Ik vind het echt belachelijk dat als je er zoveel geld voor over hebt.
En zoveel scheelt het toch niet met de vorige (tenminste geen 1300) :?

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Die prijs is zo hoog omdat Leadtek als 1e uitkomt met een GF3, dus even het "alleenrecht" hebben, dan kunnen de Yuppies alleen bij Leadtek terecht.

Ik ben ook vrij gek met videokaarten maar hier doe ik ook niet aan mee, over 2 weken komt de Hercules ProphetIII voor 1300 a 1400,- evenals de Elsa..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
Niet al te lang geleden (jaartje of 2-3) betaald je dat ook voor de nieuwste cpu die op dat moment uitkwam.
Nu betaal je voor een gpu, ram, pcb hetzelfde
Dus vanuit dat perspectief valt het reuze mee, zeker als je ziet wat profi 3D kaarten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 14:39 schreef 7th het volgende:
Ik heb vorige maand dit gebouwd voor F 1800 piek
Waarom staat hier geen spellingchecker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een Ultra kopen als de prijzen ietsjes zijn gezakt. de Ultra is SNELLL zATT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Ik ga zo'n ding echt niet kopen, ik kan wel sparen natuurlijk maar wat heb ik eraan, 4 maanden nadat ie uit is hebben ze alweer een GeForce IV ofzo. Ik ga nu een ASUS v7700 Pure (Geforce II GTS, 32 MB) kopen voor 539,-
Misschien als Doom III er is wil ik er wel over nadenken om de aanshaf van een geForce III te overwegen. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik maar alvast begin te sparen voor een Geforce VI (6 ja) of zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 01-10 09:28
ik was nog aan het sparen voor een Voodoo 6000 ;)

Maar even onder ons, de markt voor 2e hands kaartn zakt nu weer een stukje verder, en de GF3 is niet echt ultra veel sneller dan een niet MX GF2, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ga maar sparen voor de X-box, waar de nv25 of opvolger daarvan, inkomt.
600-800 piekjes, aansluiten op je monitor.

Eigenlijk wel een leuk poll, wie zet een X-box naast z'n pc?

Voor dat geld zet ik dat ding wel een tijdje naast m'n pc, mogen ze om en om om m'n monitor vechten;), het is alleen ff de vraag wat die spellen gaan kosten, want 6 a 8 honderd piek voor die harde waren is onder de kostprijs, dus dat gaat op de games verdiend worden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom koop je ook een kyro II :P :9 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Op donderdag 29 maart 2001 07:01 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
daarom koop je ook een kyro II :P :9 *D
Ga jij in elke draad rondschreeuwen dat we een Kyro II moeten kopen ofzo?? Ben jij soms een marketingmedewerker van Kyro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG..

[verwend jochie mode]ik ben pas 15 dus dit wil me pa vast niet betalen[/verwend jochie mode]

Hmmm zelf maar sparen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Op woensdag 28 maart 2001 15:23 schreef edward2 het volgende:
Ga maar sparen voor de X-box, waar de nv25 of opvolger daarvan, inkomt.
600-800 piekjes, aansluiten op je monitor.
Ik zal mijn PC altijd trouw blijven ik vind het al erg zat dat de Xbox alle spellen weg gaat nemen bij de fabrikanten (de meeste gamedevelopers produceren 75% voor Xbox en 25% voor PC :'( )

Daarom zal ik nooit van mijn leven zo'n gaar klote console ding kopen. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[quote]Op donderdag 29 maart 2001 08:03 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

[..]

ik vind het al erg zat dat de Xbox alle spellen weg gaat nemen bij de fabrikanten (de meeste gamedevelopers produceren 75% voor Xbox en 25% voor PC :'( )

[quote]

IK ook hoor, ik had dat ding ook liever helemaal niet gezien, want nou moet ik dat kreng ook weer kopen;(

Want als het zover is, kan ik de verleiding toch niet weerstaan..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze konden beter de GF3 wat goedkoper uitbrengen dan zo'n fuck console. X-shit!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GeForce3 is zijn tijd gewoon ver vooruit en heeft geen concurrentie. Al dat gejank over die prijs moet maar eens afgelopen zijn vinnik. Marktwerking heet zoiets. Als er nu een K8, 64bitter, met 3DNOW-II, 3.5 GHz zou uitkomen dan zou er geen besturingssysteem voor zijn laat staan een werkend progje......Geschatte vraagprijs: 6000,- Dat zou dan weer retevet zijn en niet belachelijk duur. Kijk die Ultra was ook netjes gerpijst: is de snelste en de duurste . Nu is er dan de G3, iets sneller maar qua innovatie weer een stapje verder met al die nieuwe technieken...Dus 2x zo duur als de Ultra bij introductie.... Volgens mij snappen sommige mensen gewoon niet dat dit een hele redelijke prijs is. Ht is toch beter dat ze 'm gewoon uitbrengen dan een jaar te wachten en 'm voor 1000 piek aanbieden???Beetje coincurrentie kan btw net kwaad....Een tijdje terug bracht Intel elke nieuwe proc op de markt voor 2500+, is nu ook een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het em juist. Alles lijkt relatief goedkoper te worden behalve de videokaarten. Toch balen! En is dit geen toeval omdat Nvidea de touwtjes in handen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardleers blijven is ook een vak |:(...... Nog 1 keer: Om te winnen als bedrijf doe je dit: Of je brengt een extreem goedkoop product uit met redelijke up-to-date specs (zoals die Kyro), of je brengt een relatief gedifferentieerd product uit (g450) of je brengt een product uit dat de allerbeste is met de vetste nieuwe shit erop (de GeForce serie). Als de bedrijven 1 van deze strategien kiezen en uitvoeren zullen die overleven. Kijk naar 3dFX, die ging voor de laatste optie en dat lukt niet ----> bye bye. Neem nou de G450: prijs: +/-300 piek. Deze is net zo snel als de TNT2, maar voor die prijs krijg je een dualhead-Geforce2MX.

I rest my case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z

/me blijft heerlijk naar z'n G400 DH beeld kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Tijd voor een poll:
Wat wil je maximaal aan een nieuwe videokaart uitgeven?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar toch maak je mij niet wijs dat als er nog een grote jongen als Nvidea was die ongeveer op het zelfde moment een concurerende kaart uit zou brengen, die GF3 zelfs niet op de eerste dag f1800,- zou kosten. Of heeft de kaart fabrikant hier de meeste schuld aan? En gaan die prijzen dan wel zo drastisch naar beneden als de andere fabrikanten met hun versies uitkomen? Ik vind de technologie van de GF3 in iedergeval niet in verhouding met de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Tuurlijk Fl 1800,- is veel geld, maar andere merken zullen hem waarschijnlijk rond de Fl 1500,- op de markt brengen, dus dat scheelt weer een beetje. En kijk maar naar wat de Ultra eerst koste: ook rond de FL 1800,- en kijk nu maar eens wat ie nu kost: zo'n Fl 1000,- en die prijs zal vast nog wel zakken wanneer de GF3 goed te verkrijgen is.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ga maar es bij progress op de site kijken, 1368,- voor de ProphetIII, dat is weer een stuk beter te verteren.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Op donderdag 29 maart 2001 09:16 schreef Teqno het volgende:
De GeForce3 is zijn tijd gewoon ver vooruit en heeft geen concurrentie. Al dat gejank over die prijs moet maar eens afgelopen zijn vinnik. Marktwerking heet zoiets. Als er nu een K8, 64bitter, met 3DNOW-II, 3.5 GHz zou uitkomen dan zou er geen besturingssysteem voor zijn laat staan een werkend progje......Geschatte vraagprijs: 6000,- Dat zou dan weer retevet zijn en niet belachelijk duur. Kijk die Ultra was ook netjes gerpijst: is de snelste en de duurste . Nu is er dan de G3, iets sneller maar qua innovatie weer een stapje verder met al die nieuwe technieken...Dus 2x zo duur als de Ultra bij introductie.... Volgens mij snappen sommige mensen gewoon niet dat dit een hele redelijke prijs is. Ht is toch beter dat ze 'm gewoon uitbrengen dan een jaar te wachten en 'm voor 1000 piek aanbieden???Beetje coincurrentie kan btw net kwaad....Een tijdje terug bracht Intel elke nieuwe proc op de markt voor 2500+, is nu ook een stuk minder...
Dus jij vind dat nvidia een goeie marketing heeft? nou ik weet niet hoor, er zullen niet super veel mensen zijn die HUN! kaart zal gaan kopen...vanwege de hoge prijs! en ook al zit er het nieuwste van het nieuwste in, een voodoo 2 had vroeger ook het nieuwste van het nieuwste maar koste geen 1800 piek kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 09:41 schreef Teqno het volgende:
Hardleers blijven is ook een vak |:(...... Nog 1 keer: Om te winnen als bedrijf doe je dit: Of je brengt een extreem goedkoop product uit met redelijke up-to-date specs of je brengt een relatief gedifferentieerd product uit of je brengt een product uit dat de allerbeste is met de vetste nieuwe shit erop .

Als de bedrijven 1 van deze strategien kiezen en uitvoeren zullen die overleven.Kijk naar 3dFX, die ging voor de laatste optie en dat lukt niet ----> bye bye . Neem nou de G450: prijs: +/-300 piek. Deze is net zo snel als de TNT2, maar voor die prijs krijg je een dualhead-Geforce2MX.

I rest my case...
Hoezo jezelf tegenspreken:
"Als de bedrijven 1 van deze strategien kiezen en uitvoeren zullen die overleven"

en vervolgens:

"Kijk naar 3dFX, die ging voor de laatste optie en dat lukt niet ----> bye bye"

Over hardleers zijn gesproken |:(........

I rest my case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dat ding is gewoon reteduur, punt uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Haha... 1800 piek... zo veel kost een XFX 7800GTX 512MB XXX limited edition niet eens... heb je wel 8x zo veel geheugen :+

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mjah, maar dit topic stamt dan ook uit de oertijd, dus het is logisch dat de prijzen wat verandert zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijs/product vergelijken van 2001 en 2005 is echt te krom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Wel grappig om zo'n oud topic weer eens te zien overigens

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 19:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Dat dit topic nog openstaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Niet lang meer heb ik het vermoeden :9

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:54:
prijs/product vergelijken van 2001 en 2005 is echt te krom
Niet helemaal :P Er zegt iemand in 2001 dat je over 3/4 jaar voor 400 gulden een geforce 3 moet kopen :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 16:00
Whaha ik heb nog zo'n kaart in me pc van 4 jaar oud:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
edward2 spamt nog steeds de boel onder :P
Tijgert verveelt zich? Succes met je X800XL trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1800 Gulden omrekenen naar Euro (del door 2.20371 welke vast staat) blijft nog altijd 816,80 Euro.
Dat is best veel, ook al zijn we nu ongeveer 4 jaar verder.

Mijn Gefore 2 van Asus kostte mij, toen ie net een week in NL was, 805 Gulden.
Had toen wel het snelste van het snelste natuurlijk *grin*

Mijn huidige X850 XT PE kostte tegen de 400 Euro toen ik 'm kocht in begin september ofzo. Dat zou nu 881.48 Gulden zijn.
Met inflatie en alles mee gerekend blijf ik dus aardig hangen rond het zelfde bedrag. Niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
staat op zinloos kicken niet de doodstraf hier op got? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Wel erg nutteloos om zo'n topic omhoog te halen. Overigens zijn zinloze posts in dit topic ook niet de bedoeling. De topicreport-functie is er niet voor niets ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.