Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voorwaardelijke opmaak na aantal ingevulde cellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een personeelsplanning waar iedereen vrij kan op invullen : co,cp,bv,an.
Doel is dat als er 4 personen 1 van deze afkortingen invult, de cel van de 4e persoon rood kleurt ...

Personen staan in rijen, kolommen zijn de dagen van de week.

Wat ik nu al heb : als in de kolom 4 keer 1 van deze waarden voorkomt, komt er in een bepaalde cel een 4 te staan, en dan via voorwaardelijke opmaak kleurt de cel.
Maar nu wil ik dat de laatst ingevulde kleurt en daar loopt het vast

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Bedoel je dat bij n rijen, de cell x:y (waarbij x != n) rood moet worden als de omringende cellen (dus zowel mogelijkerwijs boven als onder) in die kolom al drie cellen bestaan met die waarde? Oftewel, op basis van welke cel voor het laatst (in tijd, niet volgorde) is ingevuld?

[ Voor 9% gewijzigd door C0rnelis op 08-09-2012 02:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 12 rijen met personennamen. En naar het aantal dagen van de maand 30 31 kolommen.
Per kolom wil ik dus kunnen zien wie als 4 e vakantie heeft ingevuld (afkortingen co,cp etc).. Dit omdat er geen 4 tegelijk vakantie mogen nemen en ik zo kan zien wie hetals laatst heeft ingevuld

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 10:44 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
Excell houdt volgens mij niet de volgorde van wijzigingen bij.
Misschien een optie om de file met wachtwoord beveiligen tegen wijzigen en één of twee personen verantwoordelijk maken voor het authoriseren en administreren van vrije dagen.

Verwijderd

Topicstarter
Proline, dit is geen optie ...

Ik had gedacht aan ..

Als er 3 voorkomen de rij kopieren. Als er later 4 zijn : de 2 rijen vergelijken

Maar dat is heel omslachtig, en ik weet nog nie hoe ik de hele rij kan kopieren ...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het eerste wat me tebinnen schiet is met het change event aan de slag te gaan. Maar als er het sowieso niet mag, verbied het dan met een validatieregel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:46:
Het eerste wat me tebinnen schiet is met het change event aan de slag te gaan. Maar als er het sowieso niet mag, verbied het dan met een validatieregel.
Validatie regel ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

:Y
Een uitgelezen moment om zelf de help te raadplegen :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:32:
:Y
Een uitgelezen moment om zelf de help te raadplegen :)
Inderdaad, maar zit op een ipad. Het zal voor maandag zijn ...
Pagina: 1