[XP] Waarom komt PC uit slaapstand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51
Omdat ik mijn PC die boven staat op afstand via aanzetten (mobieltje of tabet) via WOL heb ik dat dus aangezet op de PC. Alleen... nu komt die zelfs uit slaapstand zonder dat ik dat "zeg".
Met de netwerkstekker er uit, gebeurt dat niet dus lijkt het me geen intern proces dat dat veroorzaakt, maar een apparaat in het netwerk die van buiten af de PC benadert.
Hoe kan ik zien waarom dat gebeurt en welk apparaat dat doet?

In de logboeken (via Computerbeheer) van WinXP kan ik daar niets over vinden. Voor Windows Media Center heb ik gevonden dat het via de opdracht powercfg /lastwake kan, maar heeft XO ook een vergelijkbare opdracht?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

XP heeft MCE versie, dus als je nou aangeeft of je Home, Pro of MCE hebt, dan scheelt dat weer iets.

Om te weten wat het veroorzaakt, neem je een hub, hang 'm tussen je PC en router, hang er nog een pctje aan de hub en laat die het netwerk sniffen. Je kan ook nadenken over rogue systemen die spontaan gaan sturen terwijl je 't niet wilt. Of een geplande taak die een automatische update uit gaat voeren, maar alleen als er netwerkverbinding is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51
Het gaat om een pc met xp pro.
Het ontwaken heeft m. i. niet te maken met een proces op de pc zélf, want
- vóór het inschakelen van wol op de netwerkkaart gebeurde het niet
- met het verwijderen van de netwerkkabel ook niet

Het lijkt er darmee op dat een andere computer een ping of wat dan ook naar de pc stuurt en de pc van buitenaf wakker gemakt wordt.
Ik hoop dat het mogelijk is om het op de pc zelf te achterhalen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.