Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimmegeers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-07 13:38
Beste Tweakers,

Momenteel hebben wij op het werk verschillende Procurve switches (V1910).

Nu willen we een aantal glasvezelkabels in ons netwerk toevoegen wegens te lange afstanden voor UTP.

Mijn vraag gaat over de transceivers.

Ik weet dat de volgende compatibel zijn met de switch:
HP X120 1G SFP LC SX Transceiver (JD118B)
HP X121 1G SFP LC SX Transceiver (J4858C)
HP X124 1G SFP LC SX Transceiver (JD493A)

Nu is mijn vraag, wat is het verschil tussen deze 3? Aangezien deze nogal verschillen in prijs en ons budget maar beperkt is als school.

De kabels zelf zijn zeker niet langer dan 200 meter dus daar moet alvast geen rekening mee gehouden worden.

Alvast bedankt,
Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is het gevolg van dat HP wat overnames gedaan heeft. Dit zijn feitelijk dezelfde SFP's.

Als ik de 1910 even vlug opzoek bij HP staan ze allemaal in het lijstje dus neem vooral de goedkoopste.

Aangezien de J4858C er bij staat (da's de originele voor procurves) vermoed ik dat een generieke waarschijnlijk ook wel werkt. Als je budget wat experimenteren toelaat kun je die krijgen voor een paar tientjes.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2012 19:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimmegeers
Oh dankje voor de snelle reactie! Dat maakt het makkelijk om te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 10:50
Kan je niet beter "namaak" SFP's kopen? Ik koop modules met HP coding voor ongeveer € 25,00 per stuk. (ex BTW).

Zeker omdat het voor een school is, dan kan je makkelijk 1 of 2 extra spare modules aanschaffen voor dezelfde prijs van 1 HP module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimmegeers
xares schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:19:
Kan je niet beter "namaak" SFP's kopen? Ik koop modules met HP coding voor ongeveer € 25,00 per stuk. (ex BTW).

Zeker omdat het voor een school is, dan kan je makkelijk 1 of 2 extra spare modules aanschaffen voor dezelfde prijs van 1 HP module.
Welke stel je dan voor? Ik weet namelijk niet echt welke andere compatibel zijn met die van HP. Daarom dat ik maar gewoon keek bij die van HP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Koop ergens een Finisar SX module. Dat is hetzelfde als HP levert maar dan zonder de HP coding in de eeprom. Aangezien in die V1910 zowel de ex-3com modules als de originele HP modules (wat dus een finisar is) werken, zal een generieke finisar waarschijnlijk ook werken. En anders ben je drie tientjes ofzo kwijt.

Hier zelfs maar één tientje:
http://www.serverhome.nl/ftlf8519p2bnl-2gb-sw-sfp.html

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimmegeers
Ga ik zeker eens voorstellen aan men collega's en de directie, we kunnen altijd al een aantal bestellen om het eens uit te testen.

Bedankt voor de info. Dit is nieuw gebied voor mij dus alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die zijn refurbished dus zou ik niet zo snel aan beginnen, en 2GB? Is dat geen FC SFP?

Ik heb zelf ook OEM compatible Cisco SFP+ LR's gekocht, 300 euro in plaats van 2000 die Cisco er voor vraagt, nogal een verschil dus altijd een spare op de plank leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bierkameel schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:23:
[...]

Die zijn refurbished dus zou ik niet zo snel aan beginnen, en 2GB? Is dat geen FC SFP?
De meeste van deze zaken zijn multi-rate. Prop je ze in een GbE switch doen ze 1.25Gbps, in een FC switch 1 of 2Gbps.

Enneuh, refurb? Voor een tientje, who cares. Koop je er twee extra als spares.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimmegeers
We hebben er 8 nodig trouwens. Ik denk eigenlijk dat onze directie meteen deftig materiaal wil dus ik denk niet dat het die refurbished exemplaren zullen worden. Ik ken zijn gedacht daarover al goed genoeg. But still, toch eens checken of er goedkopere mogelijkheden zijn waar gewoon niet de HP naam op geplakt is.

Zal het wel onthouden in case we ooit toch reserve willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Als je gebruik gaat maken van niet generieke SFP's pas dan op met firmware upgrades.
Het is in het verleden eerder voorgekomen dat niet generieke SFP's uitgeschakeld werden en bleven na een firmware update.

In de eventlog wordt je dan verwezen naar de volgende website:
http://www.hp.com/rnd/device_help/2_inform/
You have been directed to this page because your switch detected a mini-GBIC, transceiver, or module that is either non-genuine or unsupported.
If the identified device is not an HP ProCurve product, it is not supported by HP ProCurve Networking. HP ProCurve Networking designs, tests, and supports its switch products using only genuine HP ProCurve mini-GBICs, transceivers, and modules. The use of third-party mini-GBICs, transceivers, or modules may result in reduced network performance and reliability.
Bij een vorige werkgever heeft een klant van ons dit overigens meegemaakt en daar lag plotseling een flink deel van het netwerk plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ninjazx9r98 schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:49:

Bij een vorige werkgever heeft een klant van ons dit overigens meegemaakt en daar lag plotseling een flink deel van het netwerk plat.
Precies. Leuk dat je er 4 voor de prijs van 1 kunt kopen bij de kortingknaller, maar als je halve netwerk plat ligt heb je daar zo weinig aan. Bovendien is het vaak wat lastig om ondersteuning van HP te krijgen als je niet de officiele moduletjes gebruikt. Voor een thuisnetwerkje zou ik het vooral doen, maar in een bedrijfsnetwerk koop ik toch het liefst gewoon nieuwe en supported spulletjes.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 10:50
ninjazx9r98 schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:49:
Als je gebruik gaat maken van niet generieke SFP's pas dan op met firmware upgrades.
Het is in het verleden eerder voorgekomen dat niet generieke SFP's uitgeschakeld werden en bleven na een firmware update.

In de eventlog wordt je dan verwezen naar de volgende website:
http://www.hp.com/rnd/device_help/2_inform/

[...]

[...]

Het lijkt me ook handig als je voor het upgraden van de firmware even de release notes leest :D

Als je 8 modules nodig hebt koop je gewoon 10 modules. Als er dan een module kapot gaat heb je hem zo vervangen. En je netwerk is toch redundant (2 paden), als het goed is?
Pagina: 1