Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Dell Inspirion maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb me er de laatste tijd enigsinds in verdiept en kom uit dat Dell en Asus op dit moment de betere merken zijn. Ik heb zelf altijd een Dell laptop gehad en die is me prima bevallen vandaar dat ik nu weer voor een Dell wil gaan.

De laptop zal puur voor mijn studie gebruikt worden, ik wil er dus goed de standaard office programmas mee kunnen draaien maar hij moet ook geen probleem hebben met Autocad 2012 (tekenprogramma). Spellen ga ik er niet om spelen dus het is puur een studie laptop.

Nu is mijn oog gevallen op 3 laptops die in prijs niet veel uit elkaar liggen en alle 3 in mijn budget passen. Mijn vraag is nu met welke laptop ik het meeste waar voor mijn geld koop.

Laptop 1: Inspirion 15r met i5 processor: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Laptop 2: Inspirion 15r met i7 processor: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Laptop 3: Inspirion 15r SE met i5 processor: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Advies in mijn keuze zou erg gewaardeerd worden!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11 19:48
Ga voor de 15r SE met i5, waarom? Omdat je dan een degelijke gpu heb die wel wat kan hebben en een stuk beter presteerd dan een trage intel chip. Nou weet ik niet zeker of Autocad gpu of cpu based is maar als het via de gpu gaat voor de SE gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Donool schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:19:
Ga voor de 15r SE met i5, waarom? Omdat je dan een degelijke gpu heb die wel wat kan hebben en een stuk beter presteerd dan een trage intel chip. Nou weet ik niet zeker of Autocad gpu of cpu based is maar als het via de gpu gaat voor de SE gaan ;)
Bedankt voor de snelle reactie, ik zal je bekennen dat ik nog nooit van gpu gehoord heb en zelfs niet goed weet waar cpu precies voor dient haha. Ik heb een beetje lopen googlen maar volgens mij is Autocad cpu based. Mocht dat het geval zijn is het dan als nog aan te raden voor de SE te gaan? Het verschil in prijs is het probleem niet het gaat mij puur om de beste van deze 3.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Puur voor studie, plus het lezen dat je Autocad gebruikt, durf ik te wedden dat je Full HD prettig vind. Die vind je alleen in de 15R SE (en 17R SE).
Op 1366*768 wil je niet werken :9 .

Autocad maakt gebruik van de GPU. Daar is de nVidia wat beter in, maar de 15R SE zal het prima doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 07-09-2012 19:27 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Inderdaad. Een 1080p scherm bied enorm veel meerwaarde en is zeker een feature die je moet hebben als het maar even kan. je komt dan automatisch uit bij de inspiron 15R SE, aangezien dat met afstand de goedkoopste laptop is met en 1080p scherm en bijdetijdse hardware.

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11 19:48
Quad schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:25:
Puur voor studie, plus het lezen dat je Autocad gebruikt, durf ik te wedden dat je Full HD prettig vind. Die vind je alleen in de 15R SE (en 17R SE).
Op 1366*768 wil je niet werken :9 .
Mee eens, en het heeft wel gpu acceleratie zag ik net dus ik zou voor de 15r SE gaan :)
i5 of i7 merk je toch niet voor office gebruik :P

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de reacties, ik ga voor de 15r SE.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update want ik heb het gevoel dat er misschien iets niet pluis is. Ik heb afgelopen vrijdag de bestelling gedaan voor een Dell inspirion 15r SE.

Nu zie ik dat de advertenties van laptops op dell zijn aangepast en de prijzen zijn ineens verhoogt. De link naar de dell inspirion 15r SE in de openingspost werkt ineens niet meer en ze hebben die laptop aangepast met meer geheugen etc. en die laptop moet nu ineens 799 euro ipv 699 kosten.

Afgelopen zondag is echter de 699 euro al overgemaakt naar Dell voor die inspirion 15r SE die ik besteld had. Nu zie ik in de order bevestiging bij het beeldscherm dit staat: LCD-scherm: 40 cm(15.6") High Definition (1366X768) WLED met True-Life

Bij de nieuwe aangepaste 15r SE op de site van dell staat bij het beeldscherm dit:
40 cm(15.6") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating

Weet iemand of ik nu wordt ''opgelicht'' of dat ik me zorgen maak voor niets?

Verwijderd

Er zijn meerdere varianten van de 15R SE. De 15R SE in je link had bijvoorbeeld niet het befaamde scherm.. Ik krijg ook het idee dat je Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 hebt gemist.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:50:
Er zijn meerdere varianten van de 15R SE. De 15R SE in je link had bijvoorbeeld niet het befaamde scherm.. Ik krijg ook het idee dat je Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 hebt gemist.
Hmm oke dus ik krijg wel gewoon waarvoor ik betaald heb dan. Dat topic heb ik zeker niet gemist, dat scheelde een hoop geld :). Bedankt voor de geruststelling.
Pagina: 1