Toon posts:

Advies nieuw beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuw beeldscherm alleen ben ik nogal een leek op het gebied van computers. Ik ben op zoek naar een scherm van minimaal 21 inch en ik heb een budget van ongeveer 100 euro. Het scherm hoeft niet heel spectaculair te zijn, de rede dat ik een groot scherm is omdat ik voor mijn opleiding erg veel moet tekenen met autocad en een groot scherm scheelt dan enorm in tijd.

Mijn oog viel op dit scherm: Acer 22" V223HQVb , http://www.sicomputers.nl/v223hqvb.html

Advies om dit scherm wel of juist niet te kopen of andere voorstellen zijn meer dan welkom en worden gewaardeerd.

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-03 22:26
om een beetje in je budget te blijven, serieus 100€ voor een 21" scherm is echt niet veel, kom ik met 2 "betere" alternatieven
asus
LG

deze hebben beide een IPS scherm, die hebben een stukje grotere kijkhoeken.
En ik heb minder last van mijn ogen met beeldschermen met (egde) led ipv CCFL (backlight type) als ik er langdurig achter zit.
en daarbij zijn de kleuren van Acer gewoon niet mijn favoriet.

een stapje hoger zou je kunnen kijken naar een full HD Dell
die 2e hands niet eens heel veel duurder is klik

overigens gebruik ik ook een "soort" CAD, maar ook veel excel of andere dingen waar je veel overzicht wilt hebben. dus werk nu met een 2560*1440 scherm en dat bevalt echt nog veel beter, mja je budget zal dat waarschijnlijk niet toelaten.

hopelijk heb je er wat aan

Verwijderd

Topicstarter
Leon bedankt voor je uitgebreide reactie. Als de Asus echt een betere keuze is dan wil ik daarvoor mijn budget wel iets omhoog doen. Die LG vindt ik echt te duur voor een scherm en een 2de hands full hd scherm vindt ik te riskant. Ik heb vaker 2de hands dingen gekocht maar dat bleek vaak duurkoop te zijn. Nogmaals bedankt, ik wacht het nog even af maar dan ligt tot nu toe de voorkeur bij jou voorgestelde Asus.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:54:
erg veel moet tekenen met autocad en een groot scherm scheelt dan enorm in tijd.
Schermgrootte staat niet gelijk aan werkruimte, de resolutie geeft aan hoeveel ruimte je hebt om mee te werken. Zo kan een 10" Full HD tablet precies evenveel laten zien op het scherm als een 80" Full HD TV.

De voorgestelde ASUS is inderdaad moeilijk te verslaan als je zoekt naar een goedkoop doch goed scherm.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Xthemes.us schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:58:
[...]

Schermgrootte staat niet gelijk aan werkruimte, de resolutie geeft aan hoeveel ruimte je hebt om mee te werken. Zo kan een 10" Full HD tablet precies evenveel laten zien op het scherm als een 80" Full HD TV.

De voorgestelde ASUS is inderdaad moeilijk te verslaan als je zoekt naar een goedkoop doch goed scherm.
Bedankt dat wist ik niet eens haha. De voorgestelde Asus is onder tussen besteld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje jammer dat ik dit nu pas lees.
De huidige 22" schermen zijn over het algemeen max Full HD schermen qua resolutie, zeker in het budget van TS.
Wat ik in dit geval gedaan had was gezocht naar een goede 21" CRT. Haal je voor een appel en een ei van Marktplaats af en die dingen kunnen qua resolutie een stuk hoger. Bovendien zijn de meesten uitermate geschikt voor CAD werk; daar werden ze namelijk veelal voor gemaakt :)

Maar goed, het ding is al besteld. Als TS tevreden is zou ik er lekker zo mee werken; mocht dit te weinig mogelijkheden bieden kun je altijd nog naar een 21" CRT voor d'r bij uitkijken, kost toch geen drol ;)

Edit: ik weet niet waar je woont, maar deze kun je zo ophalen: V&A aangeboden: Degelijk en kwalitatief 20" CRT van Compaq

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 13-09-2012 16:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1