[win7] admin account disabled

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Zit van deze middag al vast met mijn laptop, deze start niet meer op. Het is zo begonnen: Windows 7 gaf aan dat de computer werd voorbereid 'for first use'. Dit terwjil de laptop gisteren nog normaal opstartte. Het zou geen probleem zijn om deze laptop opnieuw te installeren, maar ik heb enkele bestanden die er op staan nog nodig. Vandaar het volgende geprobeerd:

-Dom genoeg heb ik (na veel prullen) in het register iets veranderd waardoor bij het opstarten nu enkel nog een admin account zichtbaar is. Maar wanneer ik hiermee wil inloggen krijg ik de boodschap dat het account is gedisabled?
-Daarna start ik dan op via F8 en kies voor computer herstellen. Er verschijnt dan de startup repair tool. Ik geef hier via de command prompt in 'net user', wat aangeeft dat het admin account active is??
-Opstarten via een externe cd lezer (het is een ultrabook) lukt ook niet gek genoeg, de lezer wordt niet herkend blijkbaar.
-Opstarten via USB stick lukt ook al niet.

M.a.w: ik zit vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vast? Welnee! Linux live CD in je laptop en je kan bij je bestanden. Dan kan je ook prima uitzoeken hoe je verder gaat, zoals backups maken en dan Windows opnieuw erop knallen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 19:52

K93

Als er maar 1 account op de computer aanwezig is en je boot in Safe Mode is dit account unlocked ;) teminste, voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
De ingebouwde accounts guest en administrator kun je helaas niet verwijderen :(

Linux CD moet ik nog proberen. Maar zoals gezegd, opstarten via externe USB CD-lezer lukte niet. Dit was via de BartPE en Hiren's boot CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:44

Satom

Verzamel ervaringen

Met behulp van Kon Boot 2.0 kun je de login van Windows 7 bypassen en inloggen zonder wachtwoord (Op school vonden ze het grappig om het wachtwoord van iemand te veranderen.. geinig..). Op Hirens boot cd zit ook een Kon Boot, maar die werkt(e nog) niet met Windows 7, in ieder geval niet in mijn situatie :)