Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Levert voeding voldoende voor systeem?

Pagina: 1
Acties:

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 18:58
Toen ik vandaag thuis kwam bleek mijn pc uit te staan. Dit terwijl ik deze aan had laten staan toen ik eerder vandaag uit huis ging. Na enkele opstart poginging kwam ik tot de conclusie dat de voeding dood was. Het vervangen van de voeding door mijn reservere exemplaar bevestigde dit want de pc draait weer als een zonnetje. Ondertussen heb ik een RMA aangevraagd omdat de voeding nog geen jaar oud is.

Nu zullen jullie mss denken: maar wat is nou het probleem dan? Nou dat is het volgende. Gisteren heb ik een nieuwe videokaart geinstalleerd welke een tikkie krachtiger is dan de oude. Om precies te zijn ben ik van een 6850 naar een 7950 gegaan. Mijn voeding is een Seasonic S12-II 430 watt. Metingen die ik een half jaartje geleden heb gedaan met mijn 6850 vertelden mij dat ik tijdens het gamen (met distributed computing op de achtergrond) ongeveer 230-240 watt uit het stopcontact haalde. Op Anandtech vond ik dat de nieuwe kaart ongeveer 75 watt meer verbruikt (logisch want deze heeft een extra 6-pins connector). Totaal zou ik dan op ongeveer 310 watt moeten uitkomen, iets wat mijn voeding imo goed zou moeten kunnen leveren.

Nu is mijn vraag: redeneer ik dit goed en kan ik inderdaad deze voeding blijven gebruiken of is het te krap aan en kan ik beter voor een zwaarder exemplaar gaan?

p.s. ik heb gisteren met de nieuwe kaart een uurtje of 6 zitten gamen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:39

D4NG3R

kiwi

:)

Seasonic maakt zeer degelijke voedingen, en die je nu hebt volstaat ruim.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gewoon een slechte voeding = pech gehad, kan ook zijn dat er iets in de buurt zit dat nogal veel storing geeft en zodoende de voeding heeft gesloopt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 18:58
Hmm, ik zit op de campus van de Universiteit Twente en ik heb wel eens gehoord dat het net hier nog wel eens instabiel wil zijn. Mijn oude Tagan (die ik momenteel dus gebruik) heeft hier echter nooit last van gehad. Die heeft een 4 jaar aan dit net gehangen en doet het nog prima.

Maar goed, ik ga het dus gewoon weer proberen met de Seasonic als die terug komt van RMA.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Elektriciteitsnet op de campus is inderdaad redelijk brak, maar dat komt voornamelijk tot uiting als te lage spanning, en vooral als er bijvoorbeeld ook een oven aan gaat. Dat hoort geen probleem te zijn voor nagenoeg elke computervoeding, gezien die ook gewoon op 110V moeten kunnen draaien, en zo erg is het nog net niet op de campus ;)