Toon posts:

E-350 100% load HD youtube HD video's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn laptopje speelt geen HD video's vloeiend af. Er zit een E-350 in. Voorheen (zoals het hoort) heeft mijn laptop er geen last van gehad, nu in eens wel. Virus oid daar is geen sprake van. Alle CPU power gaat naar chrome (webbrowser).

Iemand een oplossing.

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:54
Dit al geprobeerd?

-Nieuwste flash player
-Chrome opnieuw installeren
-Nieuwste drivers GPU

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

Controleer of hardware versnelling aanstaat in je browser en/of mediaspeler.

Want ik vermoed dat nu de CPU alles voor z'n rekening krijgt (en een AMD 350 is nou niet bepaald krachtig) ipv de GPU (die wél goed HD kan decoden en dat normaal ook hoort te doen).

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Juist sinds de laatste update heb ik het idee dat Youtube minder goed loopt op mijn E-350. Wel is het zo dat het downloaden van de filmpjes een hoge belasting veroorzaakt. Als dat eenmaal klaar is, loopt het bij mij goed (zakt volgens mij naar 30% of zo bij 720p).

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Juist sinds de laatste update heb ik het idee dat Youtube minder goed loopt op mijn E-350
Even testen door weer de oude versie er op te zetten ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak eens een andere browser anders, Opera bevalt me best goed op trage systemen.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-02 16:38
Beste OP. dit ligt voor 99.9% niet aan je systeem. maar puur aan flash player van adobe. Ik ondervind dit probleem ook op mijn systeem. en mijn systeem is een bak krachtiger als het uwe. het is gewoon de nieuwe versie van adobe flash player die zeer slecht geoptimaliseerd is. Ik zelf ondervind de zelfde symptomen op een phenom II quadcore en een GTX260.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chrome heeft zijn eigen ingebouwde Flash player, die gebruikt niet de losse van Adobe.

Maar ik heb ook een E-350 laptop en die werkt ook knudde met Youtube, zowel met IE+losse Flash player als met Chrome. Het ligt niet eens zozeer aan de laptop (al is de E-350 idd een heel erg trage cpu), maar IMO vooral aan Youtube, die site lijkt steeds slechter/trager te worden naarmate ze er steeds meer HTML5 features in zetten. Op mijn 5x snellere Mac (ook met Chrome) is de performance ook bijzonder matig.

[ Voor 70% gewijzigd door Dreamvoid op 10-09-2012 12:01 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaat het eigenlijk wel om Flash?

Wikipedia: YouTube

Youtube gebruikt Flash (FLV container met h.263/Spark video codec) max tot 480p. Als het hier om HD content gaat zal het HTML 5 zijn, ofwel MP4 met h.264 voor video, danwel WebM met VP8.

Als het dus om HD gaat, zal het een van de twee HTML5-smaken zijn. Het is dus zaak om te bepalen welke dat is, vervolgens of er hardware support voor is, en tenslotte of die ook goed werkt.

Wat ik begrepen heb is dat WebM nog steeds experimenteel is. Sowieso is hardwaresupport voor VP8 nog erg zeldzaam. Die heeft de E-350 ook nooit gehad. Als het na een update op de PC ander gedrag vertoont is dit het dus niet.

Met andere woorden, we houden HTML5/h.264 over. En dat is gelijk iets wat wel ondersteund wordt door de E-350 maar waar je wel eens issues mee zou kunnen hebben. Kortom, h.264 (MPEG4 part 10) hardware decoding lijkt niet meer goed te gaan sinds deze update. Hij default dan naar software decoding en dat is voor een E-350 eigenlijk niet te behappen.

Daarom ga ik dit topic ook verplaatsen naar Videokaarten & Beeldschermen.

Move PMG -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 11:13
Hai,

ik vermoed dat je chrome gebruikt, de laaste versies hebben een ingebouwde flash ondersteuning.
Zet deze uit, dit is de boosdoener.

open chrome type in de adresbalk. :
chrome:plugins
er staan iets van pepper flash, klik details en disable deze.

installeer adobe flash en zet deze aan.
en de boel is weer stukken sneller met flash.

dit is trouwens een bekende bug.

suc6.

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 11:13
en even ter verduidelijking,
Ik draai zelf met een E350, 8GB ram, Ubuntu 12.04, en full hd video 1080P afspelen, ondertussen met 3.5MB downloaden en uitpakken en geen gestotter hoor...
en dan draait er ook nog een 2 GB grote mysql database, mail server en samba server.
kan ik ook nog gaan kopieren tewiil dit alles draait en dan ja ga ik het zien, maar dat komt omdat dat kopieren met 120Mb/s gaat ( over mijn gigabit netwerk ).....

Dus laat je niet gek maken, die E350 is een prima cpu/GPU combi. dan doe ik het nog op linux en op windows loopt dit nog beter..

ehhh.. noppes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, leuk en wel, maar gaat het wel over Flash? >480p op Youtube zou (iig volgens Wiki) geen Flash zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1