Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gezet, maar toen ik de pc op wilde starten kwam ik erachter dat hij niet op wil starten. Vrijwel gelijk na het inschakelen begint hij te piepen (een keer of 10-15 achter elkaar) waarna hij weer uit gaat.
Nu heb ik zelf het flauwe vermoeden dat het iets met het DDR geheugen te maken heeft. Dit wordt namelijk niet officieël ondersteund door Gigaybyte, maar op de Crucial website staat dat het geheugen 100% zeker compatible is.
Ik kom dus ook niet in de bios, want hij wil totaal niet opstarten.
Het moederbord maakt geen kortsluiting of iets dergelijks, ik heb het moederbord er ook al uit gehaald en op een antistatische zak gelegd, ook dat mocht niet baten. Ik heb alles al uitgewisseld (ik heb alles dubbel besteld omdat een vriend ook dezelfde pc wilde hebben) en ook bij het andere moederbord kom ik dezelfde problemen tegen.
Is het toch het verstandigste om dit geheugen om te ruilen voor geheugen wat wel ondersteund wordt door Gigabyte, of zou het iets anders kunnen zijn?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:45
Om welke hardware gaat het?
Wordt je cpu wel ondersteund?
Alle stekkers goed aangesloten?
Maak een paar overzichts foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 18:03
Een antistatische zak mag hiervoor niet gebruiken, deze geleid net wel stroom, dus niet goed voor je moederbord.
Gebruik een stuk karton in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 18:03
Lees de handleiding van je moederbord goed door.
Kijk of je alle kabels goed hebt aangesloten, en niet iets vergeten bent.

Andere voeding proberen, andere merk.(lenen).
Andere geheugen proberen.(lenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

jan99999 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:34:
Een antistatische zak mag hiervoor niet gebruiken, deze geleid net wel stroom, dus niet goed voor je moederbord.
Gebruik een stuk karton in het vervolg.
Inderdaad antistatische zak nooit gebruiken hiervoor.

Proberen met 1 reepje geheugen te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 07-09-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-04 13:10
denk dat het je geheugen is.
heb al vaker last gehad van Crucial's die compatible zouden zijn, maar het toch mooi niet deden.
sinds die gebruik ik eigenlijk alleen nog maar corsair of kingston geheugen.
ik zou ze omruilen voor een setje corsairs weet namelijk bijna zeker dat dat compatible is.

overigens een geheel andere vraag, waarom een 3570K op een H77 chipset?

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Topicstarter
Het is opgelost, het lag inderdaad aan het geheugen. Nu heb ik er Kingston HyperX reepjes in zitten en het werkt feilloos.
Ik heb overigens een roze (niet geleidende) antistatische zak gebruikt. ;)

De reden dat ik voor de 3570K heb gekozen is de HD4000 ipv HD2500 GPU, maar dat overklokken ga ik toch niet gebruiken. Dat is dus de reden dat ik voor een H77 heb gekozen.
Overigens is de CPU snelheid wel gewoon aan te passen in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 13:23
Mooi dat het opgelost is.

Om terug te komen op geleiding van anti-statische zak. Hier wordt dat absoluut weerlegd:

http://www.youtube.com/watch?v=ZTGar7aoLDs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-02 01:15
Ik heb hetzelfde geheugen gekocht en in een nieuwbouw PC gezet. PC gaat aan, ventilatoren draaien, lichtjes knipperen aan, maar na 10 seconden valt de PC steeds uit. Zou dit ook met het geheugen te maken kunnen hebben? Maak gebruik van een Asrock Z77 Pro 4 icm i5 3750k processor. Net als bij Robbeke80 geeft de site van Crucial aan dat mijn moederbord wordt ondersteund, maar op de site van Asrock wordt het geheugen van Crucial niet genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Topicstarter
Dat is precies hetzelfde symptoom als ik had, de kans is dus groot dat wanneer je Kingston of Corsair geheugen erin steekt zoals leon1989 al aangaf, de computer wel gewoon opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-02 01:15
Dank voor de reply! Goed om te horen dat het dezelfde symptomen zijn. Ik ga het geheugen asap omruilen en hoop dat het probleem dan verholpen is.
Pagina: 1