Sitecom WL-153 router niet meer in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Mijn oude Sitecom router is niet meer toegankelijk. Ik zocht naar een aantal instellingen om een bridge op te stellen met mijn andere router maar ik kom er niet meer in.

Op de instelpagina 192.168.0.1 staat het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/9064/routerprob.png

Geen enkele tab meer aanklikbaar dus,behalve DHCP. Kan daarom ook geen nieuwe firmware installeren bijv.

Reset al geprobeerd, hard reset ook. Hij lijkt ook niet goed te resetten want na de reset blijft de oude SSID bewaard.

Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Voor twee tientjes of zo heb je een nieuwe... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe een 30/30/30 reset. Helpt dat niet, dan is het tijd om een nieuwe te kopen. Als je 30/30/30 niet kent: -> google

Je huidige sitecom heeft een brakke CPU, dus vervangen is altijd goed.

[ Voor 31% gewijzigd door johnkeates op 07-09-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
De 3x 30 sec reset werkt ook niet... Jammer, de router werkte normaal prima.

Echt geen andere optie mogelijk? Las iets over erasing NVRAM. Maar dat is alleen voor dd-wrt firmware. Kan dat hierop ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Baudu op 07-09-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De 30/30/30 methode wist over het algemeen alles. DD-WRT werkt niet op dit model. Volgens mij draait dit apparaat VxWorks, dat heeft meestal zo weinig resources nodig dat een linux kernel niet gaat werken.

Ik zeg: dump die shit.

Neem een goede Linksys of Asus, of Netgear, die hebben vaak goede DD-WRT ondersteuning en kwalitatief betere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Dumpen doe ik voorlopig nog niet want ik heb hem weer aan de praat. Geen idee hoe. Maar alle tabs doen het weer. Bedankt voor de hulp iig.

Ik heb al een andere goede Asus router met DD-WRT maar deze Sitecom had ik nog even nodig voor de bridge ;-).

Ik weet het, het is ouwe shit, maar als het werkt hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marmol
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-09 14:12
Meer dan 10 jaar na dato wellicht nog relevant (voor een enkeling)...
Ik had ook nog een WL-153 liggen en wilde er iemand tijdelijk mee helpen.
- Factory reset werkt (resetknop lang in gedrukt houden)
- Verbinden met wifi (ssid: sitecom)
- Inloggen (192.168.0.1, default: admin/admin)
- zelfde probleem als TS in alle geprobeerde browsers. |:(

Oorzaak gezocht en gevonden: de gebruikte Javascript op de router bevat verouderde code. De variabele "netscape" bestaat niet meer waardoor de code blokkeert en pagina's grotendeels leeg renderen. Geen menu, geen tabs, alles leeg... 8)7

Oplossing: moderne browsers hebben Javascript debugging. Druk op F12 en de code stopt waar de fout zit. Type dit in de console: var netscape=false;
Hervat de code met het blauwe pijltje in de debugger en het menu en tabbladen verschijnen.
Hiermee kon de router weer ingesteld worden en kon wifi weer veilig gebruikt worden. :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Marmol op 24-03-2024 09:03 . Reden: Typo ]

Pagina: 1