Harman Kardon 3390 plopt met inschakelen / switchen inputs

Pagina: 1
Acties:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:34
Hallo allemaal :)

Ben hier voor een vraag over mijn recent gekochte Harman Kardon 3390 stereo receiver. Deze plopt bij het uitzetten, maar dan alleen het rechter kanaal. Ook plopt hij bij het switchen van inputs, wederom bij het rechter kanaal. Sluit ik de speakers op de B terminals aan ipv A, plopt hij ook, nog steeds rechts. Nu is dit niet onoverkomelijk, ware het niet dat de conus van de rechterspeaker na het inschakelen van de amp beweegt. eerst een millimeter of 2-3 naar voren, dan naar achteren, alvorens naar het centrum terug te keren (dat doet hij wel) . Tevens plopt hij ook als ik mute/unmute, of de koptelefoon-plug erin doe. De receiver is denk ik 3 tot 5 maanden oud nu.

Wat is dit , is dit normaal, kan ik hier zelf iets aan doen? is het gevaarlijk voor mijn luidsprekers, of niet? Moet ik garantie claimen?

Weet echt even niet zo goed wat ik hiermee aan moet. hij staat nu in ieder geval voorlopig uit tot ik duidelijkheid heb.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
Weet je zeker dat je niet de plus en de min verkeerd om hebt zitten want dan is dit compleet normaal :)

Controleer het eerst even goed voordat je reageert.

Niet bedoeld als troll

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Visgek82
boombes schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:00:
Weet je zeker dat je niet de plus en de min verkeerd om hebt zitten want dan is dit compleet normaal :)

Controleer het eerst even goed voordat je reageert.

Niet bedoeld als troll
Het bewegen van de conus doet zich voor als er nog geen geluid uit komt. in de tijd dat de versterker aangaat, en de relais klikken, dus.

Maar inderdaad, +/- zitten goed, als ik iets afspeel is het in fase.

• Visgek82
Heeft iemand nog wat nuttigs voor mij? wat ik hiermee aan moet?

Edit: Heb voor de techneuten even een multimeter eraan gehangen , op het linker kanaal gebeurd helemaal niets (met aan/uit zetten, muten, input switching), maar rechts krijgt elke keer een spike van 0.5 - 0.6 volt (wissel èn gelijk , schijnbaar...als ik 'm goed uitlees, ben geen techneut) . dit gebeurd dus bij elke actie , switchen van inputs, koptelefoon erin/eruit, aan/uit zetten, muten etc.

[ Voor 76% gewijzigd door Visgek82 op 08-09-2012 16:25 ]

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
schakel voor de gein toch de plus en min eens andersom (dus uit fase) en kijk eens wat er gebeurd. Een plop bij bekrachtingen (dus aan/uit, zetten bron wisselen, mixer omzetten, e.d.) kan toch liggen dat de conus verkeerd om bekrachtigd wordt en daarom naar "buiten" komt. en omdat die verder geen signaal krijgt gaat die weer in de neutrale stand staan.

Als het dat niet is, is er intern in je versterker iets verkeerd of je input device. dus dan raad ik je aan contact op de nemen met de leverancier en het probleem voor te leggen.

[ Voor 8% gewijzigd door boombes op 10-09-2012 11:42 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Visgek82
boombes schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:41:
schakel voor de gein toch de plus en min eens andersom (dus uit fase) en kijk eens wat er gebeurd. Een plop bij bekrachtingen (dus aan/uit, zetten bron wisselen, mixer omzetten, e.d.) kan toch liggen dat de conus verkeerd om bekrachtigd wordt en daarom naar "buiten" komt. en omdat die verder geen signaal krijgt gaat die weer in de neutrale stand staan.

Als het dat niet is, is er intern in je versterker iets verkeerd of je input device. dus dan raad ik je aan contact op de nemen met de leverancier en het probleem voor te leggen.
Heb even gedaan wat je vroeg met een oude speaker, maar het enige verschil is dat de conus naar binnen plopt ipv naar buiten met alle acties. Ik denk toch dat er wat mis is met het apparaat gezien het feit dat het toch om een behoorlijke conus uitslag gaat, en ga dan ook morgen contact opnemen met Harman Kardon, als ik daar niets wijzer wordt, ga ik terug naar mijn leverancier.

Bedankt voor je reactie :)

• Visgek82
Voor de geinteresseerden, heb contact gehad met Harman Kardon nederland, en de versterker hoort dit zèker niet te doen. Hij wist niet met zekerheid te zeggen of het kwaad kon voor de luidsprekers, maar hij is in ieder geval opgestuurd voor reparatie en/of vervanging. het was volgens hem een DC-OFFSET probleem, dus slechte afstelling of een defect component. Bij de activiteiten beschreven mag het aantal volts op een terminal slechts enkele millivolts bevatten, en daar zat ik dus ruim overheen op rechts (0.5 tot 0.9 volt gemeten).

• Visgek82
Nog een update, de amp is gerepareerd en vandaag ontvangen, voor de kenners, het probleem zat in de DSP-Print , deze is vervangen en de amp werkt weer geweldig. Lijkt zelfs of hij iets beter is gaan klinken!
Pagina: 1