Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTPC of mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb thuis een 3 jaar oude mediaspeler (conceptronic CSM3PL) staan. Sinds enige tijd zijn er echt steeds minder en minder xvid's te vinden en meer en meer MP4 (.x264). Aangezien de conceptronic dit niet afspeelt en er geen nieuwe firmware wordt uitgebracht ben ik stilletjes aan op zoek naar iets nieuws.

Nu weet ik niet echt goed te kiezen tussen een mediaspeler waar ik zo goed als geen werk aan heb, of een HTPC.
Films en series downloaden doe ik momenteel op m'n laptop waarna ik alles overzet op de HDD van de mediaspeler (750GB). DVD'tjes afspelen gebeurd met de PS3.

Waar geven jullie de voorkeur aan?
Denk dan aan prijs, levensduur, gemak, ...

alvast bedankt

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik gebruik nu zelf een zelfgebouwde NAS die middels Svideo (15M kabel) aan de tv zit. HDTV kan ie ook, maar ik heb nog een oude tv :)

Software is XBMC en bedien ik met de android app. Daarmee kan ik de NAS ook aan en uitzetten, downloaden gaat via Sabnzb, waarbij ik af en toe via de laptop de nzb's zelf verzamel in in de watchfolder zet.

qua gemak, mogelijkheden ideaal en kan je alle kanten op, maar het blijft een persoonlijke keus die je zelf moet maken denk ik:).

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:39

Amiet01

Master_A

Je kan een HTPC bouwen die dan ook automatisch je films/series voor je download mbv Sickbeard en Couchpotato. Ik heb nu een HTPC icm een NAS waar Sickbeard en Couchpotato dan op draaien...

Master_A

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Ik heb zelf geinvesteerd in een Synology die alles (automatisch) voor mij download met Sickbeard en een HTPC ASRock ION met XBMC om alles af te spelen. Het is een prijzige combi maar vrouwlief kan er ook mee overweg en je kunt er alles mee afspelen en het werkt tadeloos...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies.. ik zet je in het juiste subforum ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Mijn keuze is dan weer een mediaspeler.

Is uiteindelijk toch het beste in waar het voor bedoeld is; Eenvoudig media afspelen.

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Ik zou gaan voor een HTPC.
Gewoon omdat je hier net iets meer mee kan dan media afspelen.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
True, maar minimaal 90% van het aanbod op usenet en Torrents is met een mediaspeler van 100 euro probleemloos af te spelen. Dus een betere ondersteuning voor bestandsformaten vind ik eigenlijk een non-issue.

Een HTPC heeft inderdaad voordelen en een mediaspeler ook. Maar het is van afstand vrijwel niet te doen om voor iemand deze keuze te maken
Pagina: 1